Fystränare till Djurgårdens Dam och DJ lag i Innebandy

Home Forums Fitness Fystränare till Djurgårdens Dam och DJ lag i Innebandy

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #108324
    #1084651

    Hej!

    Mitt namn är Daniel Axelsson och jag är huvudtränare i Djurgårdens Dam och DJ lag i Innebandy. Vi ser oss om i skrivande stund för att utöka ledarstaben och är i behov av en Fystränare.

    Av denna anledning så tänkte jag höra mig för på detta forum och se om det finns någon som är intresserad av att utveckla fysiken hos våra tjejer och bli en del i laget.

    Vi tränar 3 gånger i veckan och spelar oftast 2 matcher per helg så det är mycket innebandy, dock så förstår vi givetvis att man kanske inte är intresserad av att binda sig 5 tillfällen i veckan och av denna anledning så kan skräddarsydda upplägg diskuteras.

    Är det så att man är intresserad och vill komma ned och köra 1 ggr/veckan så är det absolut intressant för vår del. Vi tränar måndagar, onsdagar och torsdagar.

    Måndag / Torsdag = Liljeholmshallarna (Liljeholmen)
    Onsdag = Engelbrektshallen (Östermalm)

    Vill man vara med och verkligen engagera sig i den satsning vi gör genom att delta på 2-3 träningar i veckan samt även är intresserad av att vara med på matcher så finns det möjligheter att ta på sig ansvar som sjukvårdare genom att förebygga skador osv under match och även hjälpa till med rehab de fall det behövs. Djurgården löser givetvis utbildning inom sjukvård om man är intresserad av att ta lite större ansvar.

    Man behöver inte ha tidigare erfarenheter utav innebandy men man ska ha en bra förståelse för hur man bör arbeta för att utveckla fysiken så man bibehåller explosivitet och kondition samtidigt som man ökar i styrka, viktigt att man jobbar med helheten och inte bara utvalda delar.

    Vi arbetar ideelt och hoppas att du är sugen på att komma in och utveckla ett härligt gäng tjejer och bli en del i laget! Om du tycker detta låter intressant så hör av dig till mig på 070 712 99 10 alternativt på daniel.axelsson@klikki.com så kan vi prata mer.

    Hoppas vi hörs!

    Med blårandiga hälsningar,
    Danne

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.