Home › Forums › Allmänt om gymträning › 15 år & Gymmar. Tips?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 augusti, 2014 at 22:00 #105875Anonym anvandareMember27 augusti, 2014 at 22:00 #1082201Anonym anvandareMember
Tjena!
Jag är en kille på 15 år som har gymmat i ungefär 7-8 månader nu. Har börjat sköta kosten sedan jag börjat gymma, äter inget godis, dricker bara mjök och vatten, jag håller reda på hur många kalorier jag får i mig varje dag och har gjort detta väldigt strikt i 7 månader. I nuläget är jag 1.62 lång, väger runt 52 kg och har ca 15% bf.
Jag har alltid hållt på med sport, så som ishockey, fotboll och innebandy. I nuläget tränar jag bara innebandy och gymmar.
Jag gymmar runt 3-4 ggr i veckan och tränar innebandy 2-3 ggr/vecka. Gympassen brukar ligga på runt 1 timme. Nu till mina frågar.Jag undrar om det stämmer att träna på gym innan man växt klart kan hämma växten, vissa säger att de stämmer o vissa säger att det bara är en myt. Vad säger ni?
Har problem med mina knän så ibland när jag t.ex kör benpress känns det inte bra i knäna, finns det några andra bra övningar som tränar samma muskler som benpress gör?
Proteintillskott – Ja/Nej? Varför?
Har säkert glömt något så om ni vill komma med tips utöver dom frågorna som jag ställt så är det fritt fram
28 augusti, 2014 at 19:17 #1082210Anonym anvandareMembercartman2425 wrote:1. Jag undrar om det stämmer att träna på gym innan man växt klart kan hämma växten, vissa säger att de stämmer o vissa säger att det bara är en myt. Vad säger ni?2. Har problem med mina knän så ibland när jag t.ex kör benpress känns det inte bra i knäna, finns det några andra bra övningar som tränar samma muskler som benpress gör?
3. Proteintillskott – Ja/Nej? Varför?
/quote]1. Nej, det stämmer INTE. Det finns ingen forskning som visar på att så är fallet.
2. Knäböj. Skulle vilja påstå att det tom är en bättre benövning än benpress.
3. I din ålder, nej. Det är onödiga pengar att lägga ut när det i din situation räcker gott med bra och mycket mat.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.