Home › Forums › Allmänt om gymträning › 3-dagars split
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 januari, 2015 at 14:05 #106385Anonym anvandareMember6 januari, 2015 at 14:05 #1082802Anonym anvandareMember
Har börjat köra 3 dagars split och kör axlar, triceps och bröst på samma dag. Ska man köra det? Började med bröst och hade riktigt svårt resten av passet.
Ska man fortsätta att köra eller lägga om sitt schema?
Mvh
7 januari, 2015 at 14:09 #1082808Anonym anvandareMemberhttp://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=197272
Rullande push, pull, legs. Här är en 3 split, gå utefter den Hur ser ditt schema ut?
7 januari, 2015 at 16:22 #1082809Anonym anvandareMemberdestorn wrote:http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=197272Rullande push, pull, legs. Här är en 3 split, gå utefter den Hur ser ditt schema ut?
Måndag: Ben och Mage
Onsdag: Bröst, Axlar Triceps
Fredag: Rygg och Biceps
Hämtat ifrån fitnesskloan
7 januari, 2015 at 19:36 #1082810Anonym anvandareMemberRekommenderar att du kör efter proxys schema som jag länkade ovan. Läs och justera ditt schema utefter riktlinjer.
Ett bröst/axlar/triceps pass kan se ut enligt följande
Bänkpress, 3 set
Hantelflyes, 3 set
Militärpress, 3 set
Dips, 3 set
Hantellyft åt sidan, 3 set
Liggande tricepspress där stången kommer bakom huvudet för att träffa det stora tricepshuvudet. Kan utföras med hantlar.Anledningen till att du har svårt resten av passet kan bero på att du lägger in för många övningar möjligtvis. Eller att du lägger in för mycket set. Maximal träning behöver inte vara optimal träning. Om du känner dig trött efter bänkpressen så beror det på att du precis tränat bröst, axlar och triceps vilket bänkpress gör, när du sedan går över till en annan bröstövning, axelövning eller tricepsövning är du självklart inte lika stark i övning som om du hade tagit övningen först i schemat. Men du har ju fortfarande stimulerat musklerna vilket är syftet. Som sagt du behöver inte prestera maximalt i övningen hela tiden, en stimulering kan räcka för att sedan nå en progression i träningen samt i vikter.
7 januari, 2015 at 19:59 #1082811Anonym anvandareMemberdestorn wrote:Rekommenderar att du kör efter proxys schema som jag länkade ovan. Läs och justera ditt schema utefter riktlinjer.Ett bröst/axlar/triceps pass kan se ut enligt följande
Bänkpress, 3 set
Hantelflyes, 3 set
Militärpress, 3 set
Dips, 3 set
Hantellyft åt sidan, 3 set
Liggande tricepspress där stången kommer bakom huvudet för att träffa det stora tricepshuvudet. Kan utföras med hantlar.Anledningen till att du har svårt resten av passet kan bero på att du lägger in för många övningar möjligtvis. Eller att du lägger in för mycket set. Maximal träning behöver inte vara optimal träning. Om du känner dig trött efter bänkpressen så beror det på att du precis tränat bröst, axlar och triceps vilket bänkpress gör, när du sedan går över till en annan bröstövning, axelövning eller tricepsövning är du självklart inte lika stark i övning som om du hade tagit övningen först i schemat. Men du har ju fortfarande stimulerat musklerna vilket är syftet. Som sagt du behöver inte prestera maximalt i övningen hela tiden, en stimulering kan räcka för att sedan nå en progression i träningen samt i vikter.
På Push dagen kör jag 3 bröst övningar, 3 axelövningar och 2 triceps. Borde jag skippa flyes och shrugs då??
8 januari, 2015 at 12:38 #1082816Anonym anvandareMemberSom sagt klicka på länken jag skicka och följ och läs där
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.