Home › Forums › Allmänt om gymträning › Behöver hjälp med träningsupplägg.. Bulk/deff enda alternativet?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 januari, 2012 at 16:10 #51075Anonym anvandareMember30 januari, 2012 at 16:10 #122898Anonym anvandareMember
Hejsan! Jo det är så att jag är lite kluven över hur jag ska lägga upp min träning. Mitt mål är att gå upp i vikt, jag har inte något exakt viktmål men skulle kanske säga att jag skulle vilja knalla upp ca 5 kilo i muskelmassa, liksom generellt bli större.
Dilemmat jag känner är att jag samtidigt vill få ner min fettprocent och får fram magrutorna för en gångs skull. Har fått för mig att det är i princip omöjligt att trappa ner på överflödsfetter och samtidigt inte bara bevara, utan öka i muskelmassa? Stämmer detta?
Jag funderar helt enkelt på vilken väg jag ska ta för att uppnå mitt mål. Vet att många skulle föreslå en gammal hederlig bulk ett bra tag för att gå upp rejält i vikt för att sedan deffa och slimma till mig..
Det jag har funderat på är om det möjligt att lägga deffen före min viktökning för att först få fram magrutorna och sedan sakta men säkert öka i muskelmassa. Att jag liksom gör tvärtom fast jag egentligen aldrig bulkar utan försöker bevara en ”fit” kropp . Är detta möjligt eller kan man gå upp i muskelmassa, ligga på ett hyggligt kaloriöverskott på mycket protein utan att det kmr fläskas på på magen igen?Kan tillägga att det inte är mycket underhudsfett vi talar om. Kan nästan se rutorna som det är nu , i rätt ljus och vinkel (hehe).
Vilken metod skulle ni föredra?Vore väldigt tacksam över synpunker kring mitt tänk av lite folk som kan!
Tack på förhand!
31 januari, 2012 at 17:38 #122899Anonym anvandareMemberI princip när det möjligt att gå ned i fettprocent och öka i muskelmassa, men i praktiken
är det svårt.Hade jag varit i dina kläder skulle jag ha trimmat till mig och därefter gått sakta upp i
vikt. Och det är en jäkla skillnad på att nästan se magrutorna i rätt ljus och att faktiskt
vara i bra form. Det kan röra sig om 10-30 kilos viktnedgång för att nå dit.Vad du än väljer; kör hårt!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.