Home › Forums › Allmänt om gymträning › Biceps ? Ingen kontakt
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 februari, 2012 at 21:55 #50958Anonym anvandareMember13 februari, 2012 at 21:55 #122415Anonym anvandareMember
Tjenare!
När jag kör biceps så känner jag inte jag får nån kontakt riktigt i muskeln utan mer i underarmarna ,. Vilket gör att jag blir väldigt fort trött och inte orkar så mycket. Speciellt när jag kör Z-curl. Ska jag bara köra på och kanske lägga till ett biceps pass i veckan ?
Nån som skulle kunna hjälpa mig med detta ?
13 februari, 2012 at 22:11 #122416Anonym anvandareMemberBörja med att använda en rakstång istället för ez-stång mer skonsammare för handleder, börja med att inte lägga på allt för mycket vikt ställ dig mot en vägg eller något mot ryggen så du inte fuskar med med att lyfta med rygg också, sen försöker du att ha dina armbågar så tätt som möjligt intill sidorna av kroppen lr tillochmed ha armbågarna framför kroppen sen bara att curla:) Skulle inte detta funka vete fan va som kan haha
13 februari, 2012 at 23:12 #122417Anonym anvandareMemberHar samma problem. Har provat alla tips här på forumet, inget hjälper ju..
14 februari, 2012 at 00:10 #122418Anonym anvandareMemberFörsök att hålla stängerna rätt löst, försöker du trycka hårt kan jag förstå att du känner mer i underarmarna.
Håll armbågarna på samma ställe hela tiden, nära kroppen.
Dra upp i ungefär 1/1½ sekund (använd inte för mkt vikt!), sen 2 sekunder ner.
”Släpp hantlarna” så att säga i 2 sekunder, fortsätt hålla rätt löst men raka handleder hela tiden.
Gå inte ner till raka armar, låt dom sluta en liten bit innan dom blir raka.Hoppas det hjälper!
14 februari, 2012 at 00:22 #122419Anonym anvandareMemberTräna på att flexa biccarna utan vikter. Kan du trycka till och få dem att nästan krampa
borde du ha bra kontakt med dem.14 februari, 2012 at 12:58 #122420Anonym anvandareMemberKör fler reps med lägre vikt, 12-14 reps och en vikt som tillåter 5-6 set. Då borde du få kontakt, ofta är det för tunga vikter som är boven.
15 februari, 2012 at 07:11 #122421Anonym anvandareMemberProva också olika bredd på greppen, smalt och brett. Testa även köra sittandes med lättare hantlar och höga reps.
15 februari, 2012 at 11:05 #122422Anonym anvandareMemberTobiasH wrote:Tjenare!När jag kör biceps så känner jag inte jag får nån kontakt riktigt i muskeln utan mer i underarmarna ,. Vilket gör att jag blir väldigt fort trött och inte orkar så mycket. Speciellt när jag kör Z-curl. Ska jag bara köra på och kanske lägga till ett biceps pass i veckan ?
Nån som skulle kunna hjälpa mig med detta ?
Okej, ska försöka ge dig ”mitt” svar på enklaste sätt.
har nämligen också haft lite problem med biceps.Lösningen för mig var att dela upp mina pass lite annorlunda samt att byta ut lite övningar.
Prova att efter rygg köra olika Hammervarianter samt att sedan köra ett renodlat ”armpass”.
3×10 B- Stångcurl mot vägg (lättare vikt, armbågar mot väggen, stången mot låren, krama upp vikten tills du inte kan gå längre utan att armbågarna lämnar väggen, håll vikten i slutkontraktionen i 2 sek, sen sakta ner)
3×10 T- Pushdowns smala
3×10 B- Stångcurl/cablecurl mot bänk (antingen mot en bicepsbänk med fri stång eller sätt en bänk framför cablecrossen och sätt dig med benen under bänken och för in dig så långt att armhålorna slår i bänken. Kryp under ordentligt så du blir lite bakåtlutad, fatta cablestången och dra ända upp, håll toppläget i 2 sek och håll sedan emot på vägen ner.)
3×10 T- Hammerpushdown
3×10 B- Baklutade hantelcurl 10 reps
Luta bänken ca 45-60 grader, ta två hantlar, ej för tunga, och luta dig bakåt mot bänken och ta spjärn med fötterna för balans. Armarna kommer att hänga rakt ner men din kropp kommer vara böjd bakåt. lyft vikterna snabbt upp, fokusera på att ha lillfingret högst in mot varandra, dvs vrid handen maximalt inåt. Tryck till i toppläget och sänk sakta ner.)3×10 T- Overheadpress
2×10 T- Skullcrushers3×10 B- Bamsecurls i cable som slupump
—
Nu säger jag inte att detta är ultimat, men värt att pröva.
Dessutom, pröva att köra med dragremmar/handledsbindor ett tag å se om du kan koppla ur underarmarna. Krama inte stången som någon tidigare sa utan håll bara i den. Du kan även pröva att föruttrötta dem med många reps på låg vikt i en maskin/hantel/övning där du får kontakt.Lycka till!
15 februari, 2012 at 11:42 #122423Anonym anvandareMemberTänk på att inte dra BAK armbågarna utan hantlen/skivstången ska gå som i en båge upp släng ut vikterna och upp hade ingen kontakt alls förän jag började träna biceps så.
15 februari, 2012 at 14:21 #122424Anonym anvandareMemberTack för alla tips och idéer Får prova mig fram och se vad som funkar och hoppas att det blir bra.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.