Home › Forums › Allmänt om gymträning › Biceps problem
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 april, 2011 at 18:58 #52980Anonym anvandareMember22 april, 2011 at 18:58 #131022Anonym anvandareMember
Har ett litet problem med biceps träningen.
Nu är de så att jag kör biceps på bröst dagarna då jag inte orkar ta i fullt om jag kör biceps med rygg.
Problemet har kommit upp dom senaste 5-6passen, oavsett vilken övning jag börjar med får jag sån sjuk pump efter bara 6-7reps på första setet att jag knappt klarar av att köra en andra övning.Någon som har tips på hur man skulle kunna få bort detta eller ska jag bara skita i att träna biceps ett tag?
23 april, 2011 at 16:45 #131023Anonym anvandareMembermassera lite på muskeln och vila lite längre, kanske prova köra lite tyngre och bara göra 3-5reps?
23 april, 2011 at 21:29 #131024Anonym anvandareMemberDet är inte så att den är övertränad eftersom du tränar den på både bröst och ryggpasset?
23 april, 2011 at 21:36 #131025Anonym anvandareMemberKri wrote:Det är inte så att den är övertränad eftersom du tränar den på både bröst och ryggpasset?Kör inte biceps på rygg dagar.
27 april, 2011 at 12:14 #131026Anonym anvandareMemberDet jag tror han menar är ju att biceps igentligen får fullgod träning och oftast lite till på ett ordentligt ryggpass med mycket dragövningar. Således blir det ju bicepsträning på båda dagarna:emo-thumb
27 april, 2011 at 12:29 #131027Anonym anvandareMemberOm biceps blir helt utmattad vid ryggträning och triceps vid tex brösträning osv så bör man nog se över sina bröst och ryggtekniker.
Jag har alltid trott, i min enfald, att man tränar bröst med bröstövningar, rygg med rygg övningar samt armar med… precis… ARMövningar.
Det verkar som om man missat något…27 april, 2011 at 13:06 #131028Anonym anvandareMemberArne Persson wrote:Om biceps blir helt utmattad vid ryggträning och triceps vid tex brösträning osv så bör man nog se över sina bröst och ryggtekniker.
Jag har alltid trott, i min enfald, att man tränar bröst med bröstövningar, rygg med rygg övningar samt armar med… precis… ARMövningar.
Det verkar som om man missat något…Precis, det verkar som om fler och fler missförstår sig gällande ämnet. Nuförtiden hör man på gymet ”du tränar bicepsen samtidigt som ryggen”, vilket är helt fel. Klart bicepsen kontraheras men du tränar ju ryggen när du tränar ryggen, precis som Arne skrev.
Om det nu skulle vara så att man tränar bicepsen istället för ryggen med ryggövningar, så handlar det nog om tekniken. Rich Gaspari skrev en bra artikel om ryggträning, i Muscle & Fitness år 1987, som heter ”Don’t Train Back-Wards” och börjar med ingressen:
”My back was my worst bodypart – until I learned how to train it right!”
Han skriver bland annat att stångrodd var hans bästa biceps-övning. Han fick börja om med ryggträningen helt från början. Sänkte vikterna tillbaka till noll och började jobba på tekniken.Rich placerade sig på 2a plats tre år i rad i Mr Olympia, så han visste nog vad han pratade om.
27 april, 2011 at 13:21 #131029Anonym anvandareMemberHur är det mer rörligheten i biceps och bröstet? Kan också vara något muskelknut som ligger och drar(speciellt vanligt i bröst/biceps i ditt fall).
28 april, 2011 at 22:04 #131030Anonym anvandareMemberJag tränar biceps spontant max en gång per månad, lik förbannat vägrar de krympa – tvärtom.
28 april, 2011 at 22:54 #131031Anonym anvandareMembernutz wrote:Jag tränar biceps spontant max en gång per månad, lik förbannat vägrar de krympa – tvärtom.Haha, dagens i-landsproblem
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.