bli biff!!

Home Forums Allmänt om gymträning bli biff!!

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

tjena jag är 18 år har gymmat lite till och från i ungefär ett år. jag har alltid varit lite stor till kroppen och lite mullig och nu undrar jag, för att jag vill bli väldigt stor men endå lite rippad eller iallafall minska i kroppsfett, ska jag träna hårt och äta mycket eller dra ner lite på ätandet för att minska i fett ?

Träna hårt med mycket mat!

Sen kanske starta en deff..

Vad jag skulle föreslå iallafall:)

det kommer inte att räcka att träna lite till och från om du nu ska bli ”biff”.

Du får välja ett utav det, antingen ”bli biff”, eller ”bli rippad”.
    För du kan inte göra båda delarna samtidigt det kommer bli väldigt, väldigt, kämpigt.
    Hur ser formen ut nu och vart vill du vara, och om hur lång tid vill du vara där?

är 178-179 lång väger 84-85. bänkar väl 90, marklyft 130-140. knäböj nåt över 100 har inte kört det så hårt senaste tiden då jag gymmar hemma och är lite svårt att bära runt på 100+ på axlarna utan ha en ställning. sen har jag inte satt nåt riktigt mål än. utan vill bara bli så stor som möjligt och det får ta den tid det tar. har satt ett mål att bänka 100 till juni -juli. sen om jag måste välja mellan att bli biff eller rippad så är väl målet att bli biff först :)

lägg dig på kcalöverskott med rätt mängd protein och träna ordentligt med tunga basövningar i fem år så har du kommit en bit på väg. Men biff kanske du inte hunnit bli på den tiden ändå, det tar tid

zeke wrote:
    lägg dig på kcalöverskott med rätt mängd protein och träna ordentligt med tunga basövningar i fem år så har du kommit en bit på väg. Men biff kanske du inte hunnit bli på den tiden ändå, det tar tid

Beror ju på vad har tar för preparat, med otillåtna medel säg ½år-1år Tillåtna preparat 10-20år

tar man olagliga preparat så tar jag för givet att man inte behöver fråga om tips här

zeke wrote:
    tar man olagliga preparat så tar jag för givet att man inte behöver fråga om tips här

+1

fettokissen wrote:
    Beror ju på vad har tar för preparat, med otillåtna medel säg ½år-1år Tillåtna preparat 10-20år

Här snackar vi överskatta aas :whistle:

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.