Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hardcore
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 januari, 2006 at 09:18 #1038946Anonym anvandareMember
Hardcore-träning är motsatsen till ”att gymma”.
Hardcore-gym är ett gym som saknar smithmaskin och har minst två powerrack.
//Senix :whistle:
23 januari, 2006 at 09:24 #1038947Anonym anvandareMemberOch vad är det för fel på smithmaskin?
23 januari, 2006 at 10:28 #1038948Anonym anvandareMemberhardcore = b
23 januari, 2006 at 13:45 #1038949Anonym anvandareMemberolle wrote:Och vad är det för fel på smithmaskin?Genom att köra i smithen så undviker man
-att få rätt rörelsebana
-att träna stabiliserande muskler
-att utveckla balansen under övningenMen å andra sidan så kan man ju lyfta mera än vad man klarar av.
//senix
Ps. Ser nästan dagligen tränande som fnyser/skrattar åt bänkpressmaskinen och sedan går och kör ”bänkpress” i smithen.
23 januari, 2006 at 19:25 #1038950Anonym anvandareMemberFör några år sen träna jag på ett, vad man kan kalla ”hardcore gym”,när de gick i konkurs så tog av nån anledning Sats över alla kort,man fick alltså fortsätta träna på sats om man ville,detta va precis när dom hade öppnat i sverige, ca 8-10år sen.De va alltså ett gäng rätt grova gubbar som stegade in där dan efter,tävlingsbyggare+styrkelyftare å allt där imellan.Då va deras policy att man inte fick träna i linne med stora svällande muskler, å inte köra så hårt så att man svettades ej heller stöna,detta bara för man inte skulle skrämma dom andra motionärerna.När jag själv va där å träna i en av dom skrangliga maskinerna kom en instuktör fram till mej,ställde sej extremt bredbrent med händerna i höfterna(han va inte mycket större än Nils Karlsson pyssling)tittade kritiskt på mej å frågade va jag egentligen ville med min träning.Givetvis förstod man ju att deras snabbt påhittade policy enbart kom till för att bli av med oss,har på senare år tränat på vissa andra Sats som faktikskt varit helt okej:bb2:
24 januari, 2006 at 19:39 #1038951Anonym anvandareMemberHåller med! :emo-thumb
25 januari, 2006 at 09:36 #1038952Anonym anvandareMembernicke biff wrote:F25 januari, 2006 at 21:16 #1038953Anonym anvandareMemberSt_Germain wrote:Hade en PT frågat mig det med den inställningen så hade jag sagt ”Det ska du skita i!!!!” och efter bet han dra åt h*lvete. Att man inte skulle få svettas på ett gym för att man kör hårt är ju helt befängt, va fan ska man göra på ett gym om man inte får ge 110% Det må finnas några få bra SATS gym men den här jäkla inställningen att man inte skulle få bli vältränad på ett gym är ju helt bissar. Utför jag inte någon olaglig handling så har jag lika stor rätt att få träna på gymmet som alla andra, även om jag är vältränad eller inte.Jag tappade givetvis en hantel på hans fot,deras tyngsta(15KG):p
25 januari, 2006 at 21:22 #1038954Anonym anvandareMemberJacksatan wrote:hälften av alla fjantar som babblar om hardcoretiden tar inte hälften av vad jag tar i bänk…
Hardcoretiden är förbi, hur svårt är det att fatta? På 70-80 talet var det inte lika accepterat att gymma så alla gömde sig i källare och utvecklade nån hardcore-stil. Idag är det passé, det finns nya fräschare gym och man behöver inte gå i XXXL tröjor och va fet. Jag tränar på SATS och skiter fullständigt i att det inte är hardcore, så länge de har en stång jag kan böja med och en bänk jag kan bänka i.Kunde inte sagt det bättre själv! :up:
Tiderna ändras…det gör vi med…that’s it!!!!DEAL WITH IT
27 januari, 2006 at 13:27 #1038955Anonym anvandareMembernicke biff wrote:För några år sen träna jag på ett, vad man kan kalla ”hardcore gym”,när de gick i konkurs så tog av nån anledning Sats över alla kort,man fick alltså fortsätta träna på sats om man ville,detta va precis när dom hade öppnat i sverige, ca 8-10år sen.De va alltså ett gäng rätt grova gubbar som stegade in där dan efter,tävlingsbyggare+styrkelyftare å allt där imellan.Då va deras policy att man inte fick träna i linne med stora svällande muskler, å inte köra så hårt så att man svettades ej heller stöna,detta bara för man inte skulle skrämma dom andra motionärerna.När jag själv va där å träna i en av dom skrangliga maskinerna kom en instuktör fram till mej,ställde sej extremt bredbrent med händerna i höfterna(han va inte mycket större än Nils Karlsson pyssling)tittade kritiskt på mej å frågade va jag egentligen ville med min träning.Givetvis förstod man ju att deras snabbt påhittade policy enbart kom till för att bli av med oss,har på senare år tränat på vissa andra Sats som faktikskt varit helt okej:bb2:SJUKT att de kunde göra något sånt mot folk som tränade där. Riktigt dåligt stil.
28 januari, 2006 at 05:49 #1038956Anonym anvandareMemberniklas wrote:Definiera en hardcore byggare:rtfm:En enkel och kort definering av hardcore byggare ar.. ZONE!!:worship:
28 januari, 2006 at 08:27 #1038957Anonym anvandareMemberVi kan v
28 januari, 2006 at 08:55 #1038958Anonym anvandareMembersarbaz wrote:Nu vet jag ingenting om uttrycket ”hardcore”… men. Jag håller inte riktigt med dig. Det är faktiskt inte skitsamma. Inte för mig i alla fall (men sen är jag mer intresserad av styrka än byggning). Jag vill helst träna någonstans där man tillåts träna på riktigt. Får man använda magnesiumoxid på S.A.T.S? Vi hade en skitstor tråd om S.A.T.S på exhale/kolozzeum förut. Jag avskyr såna gym…Och det är inte för att jag inte tycker att det är tillräckligt ”tufft” att träna där. Tvärtom tyckte jag att det var tufft att träna på ett sånt gym ett tag. Det fanns ju en massa fina tjejer man kunde kolla på, och allehanda häftiga redskap man kunde leka med.
Men sen kom jag på att man inte uppfostras till att bli bäst på ett sådant gym. Man lär sig att bli en medelmåtta. Sen kan Cutler och Lee Priest träna på gaygym bäst de vill, men jag väljer hellre att träna på ett riktigt gym där man får skrika, svettas, vara arg och släppa ner en skivstång lastad med 250kg rakt på golvet utan att någon PT på 70kg ska komma och säga åt en att man skrämmer resten av gästerna. Sen gillar jag att ha möjligheten till hantlar över 30-40kg också. Och så vägrar jag betala 32498742 kr extra för att få köra bodypump.
Det är skillnad på SATS och SATS faktiskt. På SATS Söder kör folk magnesium, och det är överhuvudtaget rätt hardcore. Däremot slipper du inte undan de 32498742 kronorna extra för Bodypumpen, men det kan det väl va värt för att höja testonivåerna – studier har ju visat att man kan få upp dessa med 30% bara av att prata med en brud:emo-thumb
28 januari, 2006 at 10:46 #1038959Anonym anvandareMemberjocke wrote:Helt riktigt när du definierar en hardcore byggare,
Ta Oliver Adzievski han är hardcore, Tävlar som proffs och lägger ner sin själ i byggning, fast att han är en familjefader och jobbar skift på en fabrik har han tid och vilja att tävla som proffs :worship:D kallar jag hardcore:emo-thumb
100% det är vad som krävs för att kalla sig själv hardcore..:bb3:
28 januari, 2006 at 11:11 #1038960Anonym anvandareMemberHåller med om att SATS suger ap-p**g. Vissa här indikerar att ett ”riktigt” gym är skitit och luktar sunk. Jag vill gärna ha rent och snyggt när jag tränar, att folk plockar av vikterna efter sig (tillhör iof vanligt jäkla hyffs). Detta innebär INTE att jag vill att en fåntratt, som tror sig veta allt bara för att han läst basutbudet i SAFE-utbildningen, ska komma och säga till mig vad jag får göra eller inte. Betalar ju faktiskt som alla andra på stället. Iof kan jag hålla med om att vråla rakt ut i lokalen är rätt patetiskt. Finns ju gränser för uppförande oavsett var du tränar. :nerd-tb:
Det här med vikt- och hantelfrågan ju mer tragiskt. Var tar motivationen vägen då för svenssonfolket? Då har dom ju inget att satsa mot, haha.kontenta: Ett hardcoregym ska, enligt mig, vara rent och snyggt. Rejält med vikter och magnesium. Vanligt hyffs ska råda vilket innebär att du INTE skriker som kniven satt i dig, inte slänger vikter bara för att det är coolt och alla ska se hur mkt du drar i mark osv osv. Inte bar överkropp, men definitionen på en tröja skiljer sig ju rätt mkt :whistle: Att medelvikten sen ligger en bit över 100 pannor på dom som tränar är bara motivationshöjande, för att inte tala om ifall 90% tävlar.
citat Zone: peace out
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.