Home › Forums › Allmänt om gymträning › hej , jag behöver hjälp av en kunnig !
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 april, 2012 at 21:03 #50015Anonym anvandareMember6 april, 2012 at 21:03 #120363Anonym anvandareMember
hej jag heter ludde och är 16år och har tränat lite i 5månader så jag har kommit in i träningen just nu och kan scheman och det mesta och äter alltid rikligt med mat och rätt mat osv , men min fråga är .
om man vill bli ”fitness” / stor och synlig stark och lite mer utåt synliga muskler vad ska man träna då ? mycket styrka och sen deffa eller lite vikter men jävligt många reps ? , just nu är jag ”tjock” enligt min mening men är stark i kroppen och så och har endel muskler . har dåligt självförtroende därför jag vill ha fram musklerna . tacksam för svar av lite kunniga och sorry för felstavningar och inte korrekt svenska ! tack o hej !6 april, 2012 at 21:04 #120364Anonym anvandareMemberasså vill ha fram musklerna och mindre fett om man säger så , för den nakna sanningen med träning är ju att man vill snygg naken , och det vill jag istället för att hata sin egen kropp och bygga en depprision och få massa piller för
6 april, 2012 at 21:16 #120365Anonym anvandareMemberDet är ganska många saker du kan göra, här är några av dom.
1. Ät mycket, ät rätt. Ät typ 5 gånger om dagen.
2. Styrketräna tungt 4-5 gånger i veckan.
3. Kör cardio
4. Sömn, behöver alla.
5. Ryck upp dig.6 april, 2012 at 21:18 #120366Anonym anvandareMemberSkriv lite mer specifikt om dig själv, hur äter du nu. Hur ofta och vad äter du?
Hur lång, vikt, träningserfarenhet?6 april, 2012 at 21:21 #120367Anonym anvandareMemberhur jag äter nu ? , jag äter så jag klarar mig , längd 1.76 vikt 85 . äter nog minst 5 gånger om dagen . inte så där jättemycket erfarenhet , men jag vet däremot att det tar lång tid och allt sådant där ! så kan endel , kan dom flesta muskler och lite så
6 april, 2012 at 21:22 #120368Anonym anvandareMemberså jag behöver bara köra på med min träning och kroppsfettet kommer gå ner och musklerna upp ?
okej , följer dina tips och får lite hårdare ! tack för hjälpen !6 april, 2012 at 21:41 #120369Anonym anvandareMemberDet där med om du tappar eller behåller/ökar i fett har allt med vad du äter att göra, därför jag undrade hur du äter. Jag förstår att du äter så att du klarar dig, när du nämnt innan att du äter mycket och rätt. Jag undrar Vad du äter för nånting, och När.
6 april, 2012 at 22:05 #120370Anonym anvandareMemberjag äter , frukost ,mellanmål,middag, mellan,kvällsmat,kvällsfika
och på mellanmålen äre grovt bröd om så , annars keso , russin och nötter och frukt och lite sådant annars ägg och lite sådant , och maten består av rejäl husmanskost och lite extra protein och nyttigheter i6 april, 2012 at 23:43 #120371Anonym anvandareMemberFinns inga genvägar. Du får helt enkelt räkna på hur mycket KCAL det är i de saker du slänger i dig och hur mycket din kropp förbränner. Efter ett tag blir du bättre på att uppskatta när du vet vad allt innehåller. Men tills dess får du räkna.
För att gå ner i vikt måste du ligga på minus i KCAL per dag. Antingen lägger du på dig fett eller så gör du dig av med fett, finns inget mellanting.
Du kan även gå ner i vikt genom att bara styrketräna tungt och relativt ofta samt börja byta bort en andel kolhydrater mot protein och omättade fetter. Till omättade fetter hör många nötter, avocado, fet fisk m.m. Listan är lång.
7 april, 2012 at 00:15 #120372Anonym anvandareMemberrandizze wrote:för den nakna sanningen med träning är ju att man vill snygg nakenNej, det är det inte. Det finns ingen ”naken sanning” till varför man tränar. Jag började göra det för att slippa just depression och annat haveri. För att rensa skallen och må bra psykiskt. Muskler kommer antagligen inte att ge dig självförtroende. Inte i längden, åtminstone. Det blir antagligen bara ännu ett moment för dig att bli besatt av, som om det skulle vara lösningen på alla problem att vara vältränad.
Jag vet att det kan kännas så när man är 16, för det var inte så länge sen jag var 16 själv – och då hade jag precis börjat träna nämligen. Men ju snarare du fattar att du inte blir en bättre person för att du har större armar desto bättre. Blev en jävla moralkaka här, men jag kunde inte låta bli när jag läste ditt inlägg.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.