Hjälp!

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp!

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Tjena, verkar va ett bra forum det här, så jag joinar! Fyller 18 i år.
    Jag väger 64 kg och är ca 182cm lång. Har gymmat i ca 1 år lite till och från. För ca 2 veckor sen så bestämde jag mig för att börja seriöst.
    Mina mål är: Gå upp ca 10-15 kg i muskelmassa. Dels för att se biffigare ut och för att jag vill vara fysiskt stark. Jag har inget fett jag vill ha bort förutom lite längst ner på magen. Nu kommer vi till frågan.
    Jag har i 2 veckor gymmat varannan dag, och den dagen jag inte gymmar tränar jag mage här hemma. Så magen tränar jag varje dag (alla andra muskler varrannan).
    Jag köpte även Super gainer pro från Star Nutrition som är en återhämtningsprodukt. Som jag hittills druckit direkt efter gymmandet (alltså varannan dag).
    Är det fel att köra Super gainer pro som har protein men även kolhydrater då jag vill ha mindre fett på magen? Borde jag ist köra tex Whey-80 som är rent protein?
    Jag käkar, vad jag tror, en helt vanlig kost. Alltid fullkornspasta när jag käkar pasta. Ofta grönsaker. Dock aldrig fisk, (käkar omega-3. Vet att det inte kompenserar, men iaf bättre), relativt mkt kött. Sen händer det att jag småkäkar lite onyttigt som glass eller bullar efter skolan.
    Men iaf, vad tycker ni att jag ska köra för kosttillskott? Motivera gärna.
    Tror ni jag tränar för ofta? Så musklerna inte hinner återhämta sig?
    Hälsn

Du tränar iaf mage för ofta. Kan inte så mycket om kosttillskott så jag låter bli att kommentera det. Du väger JÄVLIGT lite för din vikt iaf, du borde äta mycket mer (vet dock inte hur mycket du äter nu)

Hur ser ditt träningsprogram ut annars?

Tack för snabbt svar!
    Så det stämmer inte att magen är ända muskeln som kan tränas varje dag, utan att brytas ned?
    Ja, vet att jag väger lite för min vikt men tycker ändå att jag har lite på magen som ska bort men vill fortf gå upp ca 15 kg i muskelmassa.
    Käkar rätt mkt, och ibland onyttigt.
    När jag är på gymmet, försöker jag träna varje muskel i hela kroppen. Och det gör jag nog också. Så varannan dag går jag igenom varje muskel. Kör såpass lätta vikter så jag precis orkar 12×3.

Quote:
    Så det stämmer inte att magen är ända muskeln som kan tränas varje dag, utan att brytas ned?

Är inte hela poängen med träning att bryta ned muskeln. Återuppbyggnaden sker vid vila:-)

Nickster wrote:
    Du tränar iaf mage för ofta. Kan inte så mycket om kosttillskott så jag låter bli att kommentera det. Du väger JÄVLIGT lite för din vikt iaf, du borde äta mycket mer (vet dock inte hur mycket du äter nu)

Hur ser ditt träningsprogram ut annars?

he..he

OT: Ja du väger lite. Ät mer träna hårare :)

Jappse wrote:
    he..he

OT: Ja du väger lite. Ät mer träna hårare :)

Haha, blev lite fel där :p Menade längd såklart.

Jo precis, vet att jag väger lite. Men det ska det bli ändring på!
    Men finns det inte risk att man övertränar så effekten blir att man bara bryts ned?
    Stämmer det att man måste bygga upp låren för att kunna bygga fet överkropp?

IPJT wrote:
    Jo precis, vet att jag väger lite. Men det ska det bli ändring på!
    Men finns det inte risk att man övertränar så effekten blir att man bara bryts ned?
    Stämmer det att man måste bygga upp låren för att kunna bygga fet överkropp?

Jag läst och hört att många har sagt att man ska träna ben för att enklare få en stor överkropp. Det kanske är en myt men jag skulle ändå köra ben i vilket fall som helst.

Angående överträning så får du nog posta ditt träningsschema så att vi kan avgöra det :)

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.