Hjälp med träningen

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp med träningen

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hallå! alla där ute :)

Jag visste inte vart jag skulle posta denna tråd så postade den här.

Men iallafall så är jag en kille som är drygt 16 år som Har gymmat i några månader och jag skulle vilja ha lite hjälp med
    detta

Hur ska jag lägga upp vilodagarna?
    Hur många gånger i veckan ska jag träna?
    Vilket Kosttillskott är bra att använda?
    Hur ska jag träna för att se det bästa resultat?
    Hur ska jag träna?
    Vad ska jag äta för mat?
    Har ni några bra Träningsscheman?

Övrigt
    Längd: 179cm
    Vikt: 73kg
    Kosttilskott: Kör just nu bara protein.

Förväntar mig seriösa svar, tack :)
    /André

Vi skulle kunna sitta här hela natten och säga åt dig hur du ska träna/äta/vila men efter du tränat på ett tag kommer du märka det aldrig blir som man planerar ändå bara kör på och träna tänk inte för mycket nu i början. Men kan ju svara på några av dina frågor träna helkropp typ Stronglift 5×5 eller halvkroppsschema t.ex:
    Mån:Överkropp Tungt
    Tisdag:Underkropp lätt
    Torsdag Överkropp lätt
    Fredag Underkropp Tungt

Skippa alla splittar och isolationsövningar i början satsa på att bygga upp en bra grundstyrka med basövningar som Knäböj,Marklyft,Bänkpress,Hantelpress,Skivstångsrodd,Chins,Dips,Militärpress etc. Se till att äta mycket(!!) du kommer inte bygga ett gram muskler utan tillräckligt med energi. Se till att få i dig 1.5-2g protein per kilo kroppsvikt.

Kosttillskott såg att du redan använder proteinpulver egentligen det enda du behöver men om du känner för att testa nått satsa i så fall på vanligt kreatin. Eftersom du är 16år antar jag att du inte har så mycket stålar så skippa alla PWOs och allt annat SÅN stor skillnad är det inte med att träna med PWO och om du nu vill ha nått innan träningen köp koffeintabletter.

Sen titta i stora nybörjartråden finns massor med sånna här trådar över hela forumet.

okej, Tack så mycket.

HcBB wrote:
    Vi skulle kunna sitta här hela natten och säga åt dig hur du ska träna/äta/vila men efter du tränat på ett tag kommer du märka det aldrig blir som man planerar ändå bara kör på och träna tänk inte för mycket nu i början. Men kan ju svara på några av dina frågor träna helkropp typ Stronglift 5×5 eller halvkroppsschema t.ex:
    Mån:Överkropp Tungt
    Tisdag:Underkropp lätt
    Torsdag Överkropp lätt
    Fredag Underkropp Tungt

Skippa alla splittar och isolationsövningar i början satsa på att bygga upp en bra grundstyrka med basövningar som Knäböj,Marklyft,Bänkpress,Hantelpress,Skivstångsrodd,Chins,Dips,Militärpress etc. Se till att äta mycket(!!) du kommer inte bygga ett gram muskler utan tillräckligt med energi. Se till att få i dig 1.5-2g protein per kilo kroppsvikt.

Kosttillskott såg att du redan använder proteinpulver egentligen det enda du behöver men om du känner för att testa nått satsa i så fall på vanligt kreatin. Eftersom du är 16år antar jag att du inte har så mycket stålar så skippa alla PWOs och allt annat SÅN stor skillnad är det inte med att träna med PWO och om du nu vill ha nått innan träningen köp koffeintabletter.

Sen titta i stora nybörjartråden finns massor med sånna här trådar över hela forumet.

Skulle vilja veta varför du säger att man ska köra tungt och lätt. Själv kör jag så som du har skrivit förutom att jag börjar med underkroppen och jag kör så tungt jag kan på varje pass.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.