- This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Lyftarskor?
Tja
Funderar på om man ska skaffa ett par lyftarskor. Men vet inte om jag behöver det. Finns det andra alternativ som är stabila vid Böj och marklyft? Dock kanske lyftarskor håller livet ut om man skaffar ett par.Blir en gång i veckan jag kör böj och marklyft.
I dagsläget kör jag i löparskor och det blir vingligt i knäna vid dessa övningar.
Ni som har kör ni alltid med de skorna på gymmet?
Skor med platt sula duger fint
Jag är alltid barfota vid knäböj och marklyft.
Brottningsskor rekomenderas varmt, bra stabilitet, bra grepp, platt sula, slitstarka, fungerar mycket bra för OL och styrkelyftmen är tillräckligt allround för annan träning. Adidas har en hel del bra modeller.
Mitt tipps!
Dcore har ett par som är utvecklat för just gym. Har ett par själv och är helnöjd!
Böja i löparskor måste ju vara som att stå i sängen och köra knäböj.
Jag använder adidas power perfect 2, kan jag varmt rekommendera om du vill ha lyftarskor
Är dom mycket höga i hälen?
Tack för alla svar, ska ta och beställa ett par Dcore hoppas de blir bra. Kan ju inte bli sämre. Vet du hur de är i storlekarna stora små?
Mina skor är inte jätte höga då de är ganska slitna.
Fick hem skorna idag, blir kanon jätte sköna bra stöd och stabil, platt sula.
Det funkar även med Vibram five fingers. Själv kör jag i Converse.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY