Ökningar bitte!

Home Forums Allmänt om gymträning Ökningar bitte!

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Lite synpunkter tack!

Har tränat på morgonen nu under 5-6 år (de senaste 2-3 ’på allvar’). Står upp vid 5.30, käkar gröt och frukt plus en proteindrink med dextro, crea och L-Glutamin. 6.30 börjar träningen som är splittad på 4 dgr. Direkt efter träning så fylls det på med bananer, vassle samt dextro. En timme efter träning så försvinner det ytterligare mat (keso+kyckling, keso+tonfisk e.d.). Ytterligare en timme senare så kommer den eftersökta lunchen. Sedan fylls det på med mat resten av dagen med 1-1,5 timmars mellanrum (f-n, e ju alltid hungrig…).

Träning enl. nedan;
    1. Rygg
    2. Bröst, lår
    3. Axlar, vader
    4. Triceps, biceps
    5-7 Vila

3-4 övningar/muskelgrupp (vader bara två dock), 6-7 reps/övning.
    Dagarna för träning brukar vara mån-tors men pga arbete så kan en vilodag skjutas in tidigare i veckan.

Fram till i höstas så har ökningarna kommit jämnt o fint men nu känns det som en vägg rest sig och jag ökar inte nämnvärt varken i storlek eller i styrka längre (de senaste 4 månaderna). Funderar därför på om upplägget skall läggas om drastiskt eller om jag helt skall byta ’ideologi’ och gå över till DC eller annat? Att stå still så här länge, utan att hitta en bra förklaring, tar på psyket. Hittar inga faktorer som kan förklara detta stopp i utvecklingen. Kan iofs vara dålig på att variera lätta/tunga pass och fastnar gärna i de tunga passen. Kan detta vara hela förklaringen eller har ni några bra förslag?

//GG

Ifall jag vore du skulle jag testa Joakim Bartolls teknologi. Checka [http://forum.body.se/showthread.php?t=83 denna] länk.

Jag hade delat upp träningsdagarna lite mer jämt över veckan och alltså inte kört från dag ett till fyra sen vilat i några dagar.

Tack sarbaz, jo, jag har kollat på vad Bartoll skrivit och det verkar väldigt intressant. Har du provat det själv? Resultat?

//GG

Skulle vara bra att se hur en dag ser ut exakt i matväg… antagligen har du nått en platå.. plus att kosten inte längre räcker till. Finns ingen anledning att byta bort ett bra schema, variera repsantalet istället (10-12 reps). Kroppen vänjer sig alltid till slut. Börja peroidisera träningen.

Alltså, inte till punkt och pricka, men det han säger är ju ingenting ”revolutionerande” på något sätt. Såhär tycker väääldigt många av de allra duktigaste. Det är grundat på mycket kloka slutsatser if you ask me.

Du behöver inte heller göra EXAKT som han säger, men ta till dig huvudkoncepten att träna musklerna så OFTA som möjligt och aldrig eller åtminstone inte medvetet till failure.

Ät mer protein också. Få i dig minst 3g protein per kilogram kroppsvikt.

Tack f

Jo, kanske skall jag b

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.