Rasar i muskler när jag deffar!?

Home Forums Allmänt om gymträning Rasar i muskler när jag deffar!?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Deffat cirka 3 veckor, blivit fastare runt magen, allt går helt okej.
    Fast jag har ett stort problem, sen jag började deffa så har armarna blivit mindre, iaf mina biceps. Jag styrketränar 5 ggr i veckan.

tidigare har jag kört volymträning, och nu under deffen kör jag lågreps.
    tror ni att det är lågrepsen som har minskat pumpen eller om jag faktiskt har tappat muskelmassa? För jag känner ingen styrkeminskning, är detta vanligt?

EDIT: lägger till att jag inte hade mycket fett alls på armarna när jag började, så det är inte så att jag har tappat fett och därav har armarna blivit större. Jag ser tydligt att min bicepskula (peaken) börjar lägga sig.

Du har sannolikt tappat vatten i kroppen.

”Diet” är ett ofog i fall som detta då det ställer till för många som ger sig in i det utan att vara förberedda.

Om du småjusterar maten lite så kommer du få resultaten över lite längre tid men utan att få sådana tråkiga dippar. Det verkar nämligen som du kapat ganska bra om du upplever det du gör.

OBS. Man ska nog va lite självkritisk oxå och fråga sig om det verkligen är dags att deffa. om man har den muskelmassan som krävs för att uppnå det slutresultat man tänkt.

Känner du ingen styrkeminskning har du inte tappat muskelmassa utan som sagt vatten.

Dina glykogenlager är helt enkelt inte lika välfyllda som vanligt och jag gissar att du dragit ner på kolhydraterna.

Är du i friskt tillstånd vid din diets början så hinner du inte, om du så inte äter alls förlora någon muskelmassa. Du är fetare än du tror, alt. har intalat dig själv att du kommer bli mindre och upplever nu detta.

Pontus_H wrote:
    Är du i friskt tillstånd vid din diets början så hinner du inte, om du så inte äter alls förlora någon muskelmassa. Du är fetare än du tror, alt. har intalat dig själv att du kommer bli mindre och upplever nu detta.

Tror samma. Mindre muskler än du trodde, mer fett än du trodde plus massa vatten du tappat. Livet är hårt :-)

Tack för alla svar!

Kanske var så att jag hade mer fett än jag trodde, fast innan deffen så kunde man tydligt se blodådror så jag tror nog mer på vattnet eller eventuellt att jag kanske som Pontus sa tidigare ”har intalat dig själv att du kommer bli mindre och upplever nu detta.”

Tack igen för alla svar. Livet är tufft men man lär sig av sina misstag, kanske ska börja ta mått för att utesluta inbillningar, off 2 the gym!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.