- This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Reps? Variation eller ej?
Kör i dag huvudsak 8Reps/set fungerar bra och är nöjd med utvecklingen. Ser på många bloggar att endel muskelösa typer kör 10/12. Hur gör ni? varierar ni eller kör ni samma antal hela tiden?
Tänkte att det kan vara bra att köra mer än 8 alltså 10-12 för att pumpa in mycket blod i musklerna så de sväller lite extra?
Suck…
Variera veckovis eller perioder 3-4 veckor?
Du säger att det fungerar bra och du är nöjd, men vill ändå ändra ditt schema?
”alltså 10-12 för att pumpa in mycket blod i musklerna så de sväller lite extra?” har bara med Pump att göra. Inget annat.
Dock är resultaten individuella, vissa funkar det för, andra inte. För mig har båda funkat tycker jag.
Du blir stark fortare av att köra 8 reps, och mer uthållig om du kör 10-12 reps. Båda bygger iaf muskler, det är helt säkert.
När det gäller pump så kan det enligt mig uppnås på i princip vilket repsantal som helst så länge du håller en god kontakt med muskeln.
Jag varierar mellan 5,10 och 15 reps och trivs med det. Tycker du du får bra resultat med 8 reps så tycker jag du ska fortsätta med det.
Håller med!
Varför ändra något som fungerar?Ändra däremot när din utv stannar av istället.
Personligen tycker jag att detta funkar för mig.Dom första 4 seten kör jag max 6reps.sedan ökar jag till c:a 8-10 också dessa i 4 set och dom sista 4 seten blir det låg vikt på 12 reps!
Lycka till:)’
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY