Rygg träning

Home Forums Allmänt om gymträning Rygg träning

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Snälla hjälp och tippsa mig om ryggträningen , målet är bred och tjock rygg. Idag på mina rygg pass kör jag Chins,sittande kabel rodd och latsdrag med ”V-handtag” och 1 övning kör korsryggen.. Ska jag byta ut någon av mina övningar eller lägga till någon nya som till ex Hantelrodd eller Marklyft för bästa resultat?:) jag kan juh tillägga att jag tränar ryggen 1 gång i veckan och 3 set på varje övning. Tack på förhand:emo-thumb

Skivst

K

hantelrodd

Tjena. Jag kör marklyft, latsdrag och skivstångsrodd. Och det har funkar bra för mig, rygg är det ända jag har 8)

Just nu kör jag följande övningar:
    Stångrodd
    Marklyft
    Sittande Rodd
    Latsdrag

Brukar variera ganska friskt, men försöker iaf ha med minst en roddövning, en latsdrag/chins övning samt någon övning för nedre rygg.

Vägen till framgång när det gäller ryggen så är det strikthet och variation. Många kör för tungt vilket bidrar till stora armar – sämre rygg.
    Försök få cirka 6 set för tjockleken sen lika många för vidden + mark.

Deadlifts

ingen som har lusst att lista upp n

Mattias Åkerlind wrote:
    Kör både roddövningar (tjocklek) och dragövningar (bredd) på varje pass. Variera oxå övningarna lite. Var inte rädd att testa nya.

Kan du (eller någon annan) utveckla hur roddövningarna ger tjocklek och dragövningar bredd rent anatomiskt?

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.