- This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Rygg träning
Snälla hjälp och tippsa mig om ryggträningen , målet är bred och tjock rygg. Idag på mina rygg pass kör jag Chins,sittande kabel rodd och latsdrag med ”V-handtag” och 1 övning kör korsryggen.. Ska jag byta ut någon av mina övningar eller lägga till någon nya som till ex Hantelrodd eller Marklyft för bästa resultat? jag kan juh tillägga att jag tränar ryggen 1 gång i veckan och 3 set på varje övning. Tack på förhand:emo-thumb
Skivst
K
hantelrodd
Tjena. Jag kör marklyft, latsdrag och skivstångsrodd. Och det har funkar bra för mig, rygg är det ända jag har
Just nu kör jag följande övningar:
Stångrodd
Marklyft
Sittande Rodd
Latsdrag
Brukar variera ganska friskt, men försöker iaf ha med minst en roddövning, en latsdrag/chins övning samt någon övning för nedre rygg.
Vägen till framgång när det gäller ryggen så är det strikthet och variation. Många kör för tungt vilket bidrar till stora armar – sämre rygg.
Försök få cirka 6 set för tjockleken sen lika många för vidden + mark.
Deadlifts
ingen som har lusst att lista upp n
Kan du (eller någon annan) utveckla hur roddövningarna ger tjocklek och dragövningar bredd rent anatomiskt?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY