Sluta köra knäböj?

Home Forums Allmänt om gymträning Sluta köra knäböj?

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Har problem med knäböj. Tror att jag svankar för mycket och därför blir snabbare trött i ryggen än benen. Är det bättre att gå över och bara köra benpress som huvudövning, för det är ju benen man vill bygga.

Samt att jag för några veckor sedan fick ont i svanskotan alltså inte korsryggen när jag körde knäböj, någon som vet varför?

Oska_r wrote:
    Har problem med knäböj. Tror att jag svankar för mycket och därför blir snabbare trött i ryggen än benen. Är det bättre att gå över och bara köra benpress som huvudövning, för det är ju benen man vill bygga.

Samt att jag för några veckor sedan fick ont i svanskotan alltså inte korsryggen när jag körde knäböj, någon som vet varför?

Du kan trötta ut framlåren innan du kör böj, förhoppningsvis är dina ben slut innan nedre ryggen ger upp. Börja med Leg Extensions och därefter knäböj. Testa även att supersetta dessa övningar. Då slipper du använda så stora vikter i böjen.

Pröva att köra frontböj som basövning för ben. Hjälpte mig ifrån ond rygg

Tack för tipsen ska testa era förslag.

Eller pröva att lära sig köra knäböj ordentligt och inte som en ostbåge..

Boxböj o frontböj kan göra underverk för att hjälpa dig bli grym på vanlig böj!

Quinn wrote:
    Boxböj o frontböj kan göra underverk för att hjälpa dig bli grym på vanlig böj!

dum fråga kanske men vad är boxböj ?

Nicotin wrote:
    dum fråga kanske men vad är boxböj ?

SOm vanliga knäböj, fast du sätter dig på en bänk och sedan upp igen.

Tja körde boxböj idag med bra resultat. vart ej trött i ryggen utan benen. samt att jag kunde öka lite och köra fler reps på det.

Märkte att jag haft ryggen för rak upp och därav svankat för mycket. Men blir att köra boxböj några veckor nu och få in tekniken.

Men tack för tipsen.

Kul att det funkade :emo-thumb

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.