Home › Forums › Allmänt om gymträning › Stronglifts 5×5 ?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 januari, 2012 at 01:30 #50851Anonym anvandareMember5 januari, 2012 at 01:30 #121979Anonym anvandareMember
Hej!
Läste runt lite och hittade detta:
[http://stronglifts.com/stronglifts-5×5-beginner-strength-training-program/]
Har en hel PDF om detta där det sägs att det ska vara så bra osv.Schemat är uppdelat i ett pass A och ett pass B som man ska köra varannan gång 5×5.
Pass A
Squat
Bench Press
Barbell RowsPass B
Squat
Overhead Press
DeadliftVecka 1
MÅ: A
ONS: B
FRE: AVecka 2
MÅ: B
ONS: A
FRE: BOSV.
Har ni något att säga om det? Är det ett bra pass och vad kan man förvänta sig? Är det ren styrka eller snyggare kropp som ligger i fokus?
Har tränat på gym i 3 år och tycker det går segt just nu så funderar på att pröva det här passet. Tränar däremot 4 gånger i veckan nu och undrar hur det kommer påverka att börja köra 3 gånger? Verkar inte heller vara så mycket biceps eller mage i det här passet?
Tacksam för alla svar
5 januari, 2012 at 09:41 #121980Anonym anvandareMember[http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071]
5 januari, 2012 at 11:37 #121981Anonym anvandareMemberDet är ett bra upplägg! Jag kan rekommendera det, jag ökade en hel del i styrka under tiden jag körde det. Se bara till att äta och vila ordentligt så kommer resultaten.
Det blir mycket böjar per vecka, men det är ju det bästa och det gör susen!
6 januari, 2012 at 16:27 #121982Anonym anvandareMemberTorque wrote:Det är ett bra upplägg! Jag kan rekommendera det, jag ökade en hel del i styrka under tiden jag körde det. Se bara till att äta och vila ordentligt så kommer resultaten.Det blir mycket böjar per vecka, men det är ju det bästa och det gör susen!
Vet du någon sida som utför övningarna som förekommer i passet helt korrekt? Har hört många olika varianter på t.ex. marklyft och det gör att man blir osäker på hur den ska utföras.
6 januari, 2012 at 22:40 #121983Anonym anvandareMemberPå stronglifts hemsida finns filmer och bilder och föklaringar för hur lyften går till
13 februari, 2012 at 14:17 #121984Anonym anvandareMemberTack för alla svar. Tänkte höra är det någon som har något utskrivbart schema på Stronglifts 5×5. Var inne och läste på kolozzeum och där fanns det, tyvärr fungerade inte länken längre :S
Edit:
Nu fungerar det
Ni får gärna posta om ni har något ni tycker är bättre.16 februari, 2012 at 04:08 #121985Anonym anvandareMembertycker det funkar jävligt bra..har ökat ganska bra i styrka kört det i ca 3 mån btw.
22 februari, 2012 at 03:02 #121986Anonym anvandareMemberkör du squat 3ggr/vecka?
hur känns det?24 februari, 2012 at 12:18 #121987Anonym anvandareMemberHar själv börjat med stronglifts och gillar det riktigt mycket! Squat 3 ggr i veckan funkar bra hittills. Jag hoppar in i tråden lite och undrar om någon kör något annat också eller är det bara stronglifts som gäller för er? Vilan är viktig det vet jag men kommer träna thaiboxning 4-5 ggr o veckan ovanpå dessa stronglifts. Borde ju gå så länge man inte känner sig sliten. Någon med mer erfarenhet…?
26 februari, 2012 at 16:51 #121988Anonym anvandareMemberLovisingen wrote:Har själv börjat med stronglifts och gillar det riktigt mycket! Squat 3 ggr i veckan funkar bra hittills. Jag hoppar in i tråden lite och undrar om någon kör något annat också eller är det bara stronglifts som gäller för er? Vilan är viktig det vet jag men kommer träna thaiboxning 4-5 ggr o veckan ovanpå dessa stronglifts. Borde ju gå så länge man inte känner sig sliten. Någon med mer erfarenhet…?Det lär ju funka om du inte känner dig sliten.. men jag kände mig jävligt trött ganska ofta under strongliften
27 februari, 2012 at 10:29 #121989Anonym anvandareMemberVanNuysCity wrote:Det lär ju funka om du inte känner dig sliten.. men jag kände mig jävligt trött ganska ofta under strongliftenJo man lär ju bli tröttare när man kommer upp i de tyngre vikterna. Just nu ligger jag på ”mellantunga” vikter och känner mig rätt fräsch mellan passen.
Men men, käka och sova bra är nog nyckeln
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.