- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Styrketräning kombinerat med långlöpning…
Har jag hamnat snett i forumstrukturen så påpeka så flyttar jag mig, new around here…
Är det någon på forumet som har erfarenhet av detta?
Mina mål är följande: Ligga stabilt runt 140-145kg i bänk men samtidigt springa en halvmara på en tid runt 1:45.
Mitt träningsschema ser ut som följande just nu:
Dag 1: Bröst/Triceps
Dag 2: Löpning (långa intervaller, 14kmh/1km x 10)
Dag 3: Rygg/Biceps
Dag 4: Löpning (milen runt 48-50min)
Dag 5: Vila
Dag 6: Löpning (Långdistans 15-20km lugnt tempo)
Dag 7: Axlar/mage
Dag 8: Vila
Starta om…
Tror ni det är för lång tid mellan jag kör en muskelgrupp igen? Isf Rygg/axlar/biceps och Bröst/triceps/mage…?!
Ligger på 145kg i bänk just nu och ämnar endast behålla den vikten, inga krav på att öka.
Tacksam för all hjälp jag kan få.
Ja, om löpningen så att säga är prioritet så stör inte styrketräningen konditionträningens adaptioner på cellnivå, på samma sätt som i det omvända fallet.
Jag tror du är väldigt rätt ute med upplägget på löpningen; intervaller, milen och långdistans. Kanske prova att dra upp intensiteten på intervallerna om möjligt? Lycka till. Och ät mycket mat förresten, det schemat kräver det. Skulle nog lagt upp schemat på liknande sätt för övrigt.
Tack för hjälpen.
har läst mig till att man bör köra intervaller kopplade mot det mål man har med löpningen. Dvs kör jag intervallöpning 19kmh+ så kommer jag aktivera muskler som inte aktiveras under ett långlopp. Man skulle springa 20-40 sek snabbare per km än tävlingstempo i längre intervaller.
Märker att jag glider lite off i tråden…
Säkert en bra idé. Löp-teori är inte min starka sida, fastän jag sprungit mycket själv i mina dar.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY