Home › Forums › Allmänt om gymträning › Svaga händer/Fingrar
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 april, 2012 at 18:34 #50065Anonym anvandareMember1 april, 2012 at 18:34 #120444Anonym anvandareMember
Jag har genom 4 månaders träning kommit fram till min maxvikt just nu och behöver hjälp att passera den.
Mitt problem är att mina händer främst fingrarna inte hänger med och behöver lite råd för att åtgärda detta.
Tränade idag Trazepius med väldigt höga vikter.. vikter som jag klarar av om det inte våre det lilla problemet med fingrarna.. dom klarar inte av vikten.
Hade 40 kg på varje hand och det är inga problem att lyfta detta.. men greppet är en omöjlighet om det inte våre för leader stramps.. men samtidigt är det en teknikst problem.. När jag sedan gick mot smithmaskin med en vikt på 110 kg så pallade inte mitt grepp av att lyfta vikten knappt men när jag väl lyckades få ihop detta med leader strampsen så klarar men ett antal set och reps.. dock är man helt slut i händerna efteråt..
Vad ska jag göra? Problemet kommer ju bli värre ju högre vikter jag når framåt tiden.. mitt mål är att öka i styrka hela tiden och jag tränar väldigt hårt och äter väldigt mycket och vilar fruktansvärt mycket.. utvecklingen har varit en stor succé fram tills nu.. vill ej det sabba motivationen… vägrar stå på en vikt och stampa.. framåt mannar..
Så all hjälp man kan få för att bli starkare i händerna.. har noll kunskap eller erfarenhet av att träna dessa svaga händer
1 april, 2012 at 18:47 #120445Anonym anvandareMemberCerritus wrote:Jag har genom 4 månaders träning kommit fram till min maxvikt just nu och behöver hjälp att passera den.Mitt problem är att mina händer främst fingrarna inte hänger med och behöver lite råd för att åtgärda detta.
Tränade idag Trazepius med väldigt höga vikter.. vikter som jag klarar av om det inte våre det lilla problemet med fingrarna.. dom klarar inte av vikten.
Hade 40 kg på varje hand och det är inga problem att lyfta detta.. men greppet är en omöjlighet om det inte våre för leader stramps.. men samtidigt är det en teknikst problem.. När jag sedan gick mot smithmaskin med en vikt på 110 kg så pallade inte mitt grepp av att lyfta vikten knappt men när jag väl lyckades få ihop detta med leader strampsen så klarar men ett antal set och reps.. dock är man helt slut i händerna efteråt..
Vad ska jag göra? Problemet kommer ju bli värre ju högre vikter jag når framåt tiden.. mitt mål är att öka i styrka hela tiden och jag tränar väldigt hårt och äter väldigt mycket och vilar fruktansvärt mycket.. utvecklingen har varit en stor succé fram tills nu.. vill ej det sabba motivationen… vägrar stå på en vikt och stampa.. framåt mannar..
Så all hjälp man kan få för att bli starkare i händerna.. har noll kunskap eller erfarenhet av att träna dessa svaga händer
Bara söka på google på greppträning så får du fram massa information.
4 april, 2012 at 10:12 #120446Anonym anvandareMemberLägg på vikt på en skivstång och håll i tills det inte går.
vikt du orkar hålla 10-15sekunder kan vara lagom vikt.
4 april, 2012 at 10:21 #120447Anonym anvandareMemberFuska: Dragremmar!
5 april, 2012 at 11:08 #120448Anonym anvandareMemberKör så lite som möjligt med straps och hjälpmedel. Jag kan ge dig ett exempel, i början i marklyft behövde jag straps för att greppet inte pallade lite över hundra kg, men jag värmde alltid upp utan straps i marken och i och med att jag ökat vikten i mitt working set har ju även uppvärmningseten blivit högre vikter. Greppet blir bättre, bara att nöta att bygga är en jävligt krävande aktivitet på många sätt
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.