Svaghet i axlar/rotator cuff

Home Forums Allmänt om gymträning Svaghet i axlar/rotator cuff

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Tjena!

Inte hittat något svar på detta. Men har väldiga problem med styrkan i mina axlar. Har haft väldigt ont i höger axel, men sedan började jag lägga in övningar för rotator cuffen 2 ggr i veckan. Dessa bl.a:

[http://www.youtube.com/watch?v=9-7SetOe9zk]

Har inte alls lika ont längre, men idag när jag skulle träna axlar så körde jag dessa rotator cuff övningar först. Sedan gick jag över och körde militärpress med hantlar. Började med 25orna efter uppvärmning och hade väldiga problem att få upp dem ens, sedan klarade jag bara några få reps, gick ner o körde på 22.5 osv.

Blir också trött VÄLDIGT snabbt, efter typ 2-3 set av pressar så var de jobbigt att hålla uppe armarna, blev lite bättre av att sträcka ut axlarna.

Är det så att jag bara är extremt svag i cuff musklerna så gör att jag har svårt med axelpassen? Kan det vara obalans? (inte tränat rear delts särskilt bra). Detta påverkar även mina bröstpass, börjar bli lite frustrerad. Gör inga ökningar i bänkpress eller axelpressar.

Tacksam för svar!

Du kan ju köra för tungt helt enkelt? Hur många reps/set kör du i när du kör militärpress?

Tycker du att din ork är för dålig så sänk helt enkelt vikterna och bygg upp dina stamina och lägga därefter till vikter igen när orken ökar.

försöker köra 3-4 set med 8-10 reps i varje. Har börjat lägga in 2 pressövningar eftersom jag är så svag i dem.

Jo får helt enkelt gå ner i vikterna ännu mer och köra högreppare. Känns litegrann som att jag tappar staminan totalt efter 3-4 set av rotator cuff övningar. Ska lägga de övningarna på någon annan dag och se hur de känns i axelpressarna.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.