- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Svårt att bygga bredd på latsen (Ryggträning)
Under min styrketräningsperiod har jag aldrig haft problem att bygga muskler FÖRUTOM latsen eller vingarna, samma sak? Men iallafall så märker jag att den övre delen av ryggen ser bra ut medans latsen inte alls är breda, ytterst lite dock. Många antar jag eftersträvar efter en V formad rygg som jag. Har ni några goda tips på bra övningar för rygg eller några tips på ryggträning som man bör tänka på? Min polare sa att han ständigt försöker hålla spänning i latsen när han tränar rygg, vilket gör att han inte kör en fullständig rörelse i kanske chins utan tränar bara en halv rörelse så latsen blir spänd under själva hela setet. Han menar på att man inte ska eftersträva en fullständig rörelse i sin ryggträning som t.ex. Chins, hakan över stången och sedan sträcka ut helt längst ner utan köra hälften upp hälften ner, detta kan väl omöjligt stämma? Sedan har jag hört att man inte ska jobba med biceps under ryggträningen utan mer använda armarna som rep medans det är armbågarna som ska arbeta? Har jag fel eller hur funkar det? Vad är era erfarenheter kring ryggträning? Har ni några goda tips och trix som kan hjälpa en på vägen till en liten bredare rygg, teknik osv?
Mina ryggövningar just nu är följande:
Marklyft
Chins
Skivstångsrodd
Pullups med V stång
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY