- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Träna rörlighet när jag har träningsvärk?
Jag har bestämt mig för att ta upp fotbollen igen efter fem års stillasittande. Är både orörlig och svag. Har börjat gymma och kör rörlighetsträning. Efter ett benpass har jag träningsvärk i ca fem dagar och är riktigt stel i de muskler jag har för avsikt att bli smidigare i. Så till frågan; bör jag rörlighetsträna eller stretcha den muskel som är plågad av träningsvärk? Rörligheten i muskeln, främst framsida lår i mitt fall men även baksida, höft och säte, minskar drastiskt när jag har träningsvärk, och det oroar mig. Samtidigt inser jag att det kanske är bäst att muskeln får återhämta sig i fred utan att jag ”bryter upp vävnaden” igen, men att under dessa fem dagar inte kunna jobba vidare med rörligheten är hemskt frustrerande.
Hej!
GHå ut och spring eller gå så du får igång din puls.
Det är bara bra för träningsvärken och slagget som finns i kroppen att bli varm som man säger och stretcha efter det att man blivit varm.
Jag ser inget konstigt i detta eller att du skulle förstöra det du byggt upp ev några dagar tidigare.
Du skall ju bara röra dig en kvart till 20 min i bra tempo och stretcha så det är en bra ide
Lycka till:up:
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY