- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › träning behöver hjälp
Tjena jag har nyligen börjat träna och har tränat en vecka nu och jag tycker schemat jag fick av mitt gym verkar inte ge något kan ju inte riktigt döma det nu för har inte tränat så länge, men jag vill träna varannan dag eller mer. Det schemat jag fick var för hela kroppen men om man vill träna ofta kan man ju inte träna samma muskel varje dag, eller kan man? Skulle vilja ha tips om allt möjligt.. :emo-thumb
Tränat en hel vecka utan resultat? Konstigt.
Nej men om du nu är seriös med det här inlägget så vill jag föreslå att du tränar ditt helkropps schema nu i några månader i början för att få lite koll på övningarna osv. Du kan köra 2 gånger i veckan, börja lite lätt så att din kropp inte totalhavererar av gymträningen. Sen när du känner dig hemma på gymmet kan du öka till 3-4 dagar i veckan, det känner du bäst själv.
Nej, du ska inte köra samma muskler varje dag. Om du ska träna 4 dagar i veckan kan det här vara ett alternativ:
Mån: Biceps, Rygg
Tis: Axlar, Mage
Ons: Vila
Tor: Bröst, Triceps
Fre: Ben, Vader
Lör, Sön: Vila
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY