Home › Forums › Allmänt om gymträning › Trassel med bänkpress
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 februari, 2006 at 15:50 #94475Anonym anvandareMember28 februari, 2006 at 15:50 #1034962Anonym anvandareMember
Hallå!
jag är en glad nybörjare på gymmet, så ursäkta min troligtvis stora okunnighet.
Jag tycker mig upleva trassel med bänkpress.
Det är alltid armarna som ger vika först när de blir utmatade, och jag tycker mig inte känna någon större trötthet i bröstmusklerna över huvudtaget (även om jag första gången iof fick träningsvärk dagen efter).
jag har provat hålla olika brett på stången, föra ner den i olika höjd på bröstet osv. Men inget tycks hjälpa.Någon som tror sig veta problemet och en lösning?
Och…
Jag kör istället hantelpress med lutad & med plan bänk. Borde inte det ta samma muskler som bänkpressen?
Tacksam för svar,
28 februari, 2006 at 15:55 #1034963Anonym anvandareMemberDet brukar ta tid som nybörjare att få övningarna att ta på ett bra sätt. Det funkar lika bra att köra hantelpressar eller snedbänkpress. Eftersom jag gillar bänk, så skulle jag ändå rekomendera att du provar köra den ett tag till. Det kommer ta bra på bröst, tids nog.
28 februari, 2006 at 15:58 #1034964Anonym anvandareMemberOK. Men det är bara så sjukt irriterande när man känner hur det är armarna som blir som darrande sparrisar och inte bröstet, medan de jag tränar med tycks bli helt utmattade i bröstmusklerna.
Många ryggövningar kan jag tycka är likadant; d.v.s. att armarna tar stryk först…(?)
28 februari, 2006 at 16:00 #1034965Anonym anvandareMemberFlexMasterMike wrote:OK. Men det är bara så sjukt irriterande när man känner hur det är armarna som blir som darrande sparrisar och inte bröstet, medan de jag tränar med tycks bli helt utmattade i bröstmusklerna.Många ryggövningar kan jag tycka är likadant; d.v.s. att armarna tar stryk först…(?)