Home › Forums › Allmänt om gymträning › Trassel med bänkpress
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 februari, 2006 at 15:50 #94475Anonym anvandareMember28 februari, 2006 at 15:50 #1034962Anonym anvandareMember
Hallå!
jag är en glad nybörjare på gymmet, så ursäkta min troligtvis stora okunnighet.
Jag tycker mig upleva trassel med bänkpress.
Det är alltid armarna som ger vika först när de blir utmatade, och jag tycker mig inte känna någon större trötthet i bröstmusklerna över huvudtaget (även om jag första gången iof fick träningsvärk dagen efter).
jag har provat hålla olika brett på stången, föra ner den i olika höjd på bröstet osv. Men inget tycks hjälpa.Någon som tror sig veta problemet och en lösning?
Och…
Jag kör istället hantelpress med lutad & med plan bänk. Borde inte det ta samma muskler som bänkpressen?
Tacksam för svar,
28 februari, 2006 at 15:55 #1034963Anonym anvandareMemberDet brukar ta tid som nybörjare att få övningarna att ta på ett bra sätt. Det funkar lika bra att köra hantelpressar eller snedbänkpress. Eftersom jag gillar bänk, så skulle jag ändå rekomendera att du provar köra den ett tag till. Det kommer ta bra på bröst, tids nog.
28 februari, 2006 at 15:58 #1034964Anonym anvandareMemberOK. Men det är bara så sjukt irriterande när man känner hur det är armarna som blir som darrande sparrisar och inte bröstet, medan de jag tränar med tycks bli helt utmattade i bröstmusklerna.
Många ryggövningar kan jag tycka är likadant; d.v.s. att armarna tar stryk först…(?)
28 februari, 2006 at 16:00 #1034965Anonym anvandareMemberFlexMasterMike wrote:OK. Men det är bara så sjukt irriterande när man känner hur det är armarna som blir som darrande sparrisar och inte bröstet, medan de jag tränar med tycks bli helt utmattade i bröstmusklerna.Många ryggövningar kan jag tycka är likadant; d.v.s. att armarna tar stryk först…(?)
Då finns det med största sannolikhet en del att göra på utförandet. Ta hjälp av någon kunnig person, så kan han/hon säkerligen se vad som kan bli bättre.
28 februari, 2006 at 22:16 #1034966Anonym anvandareMember[http://www.thefitshow.com/week3/milos_chest_large.htm]
28 februari, 2006 at 23:15 #1034967Anonym anvandareMemberhantelpress kan ju vara värt att köra eftersom man lätt ser till att bli lika stark i båda armarna vilket man förmodligen inte är i början..
1 mars, 2006 at 01:39 #1034968Anonym anvandareMemberPozzy wrote:[http://www.thefitshow.com/week3/milos_chest_large.htm]Fyfan va ja lärde mig där !
Så sugen på att gå ner till gymet!! fan!
1 mars, 2006 at 17:57 #1034969Anonym anvandareMemberPozzy wrote:[http://www.thefitshow.com/week3/milos_chest_large.htm]Länken fungerar inte för mig.
1 mars, 2006 at 18:24 #1034970Anonym anvandareMemberjävligt bra länk pozzy
5 mars, 2006 at 19:22 #1034971Anonym anvandareMemberJanpeter Sangborn wrote:Då finns det med största sannolikhet en del att göra på utförandet. Ta hjälp av någon kunnig person, så kan han/hon säkerligen se vad som kan bli bättre.Problemet är att det inte finns nån där. En yngre dam i receptionen bara. Jag språkade med några av gymmets biffar men även de tyckte det föreföll märkligt efter att jag provat olika grepp och höjd.
Får testa lite mer, men köra hårt på hantelpress med lutad & plan bänk så länge antar jag.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.