Vad göra utan lutande bänk?

Home Forums Allmänt om gymträning Vad göra utan lutande bänk?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Hejsan!
    Jag kör på ett gym som en polare har och det som är lite ”problem” eller hur man ska se det är att det inte finns någon möjlighet att köra övningar med lutande bänk. Detta innebär att pressövingar alltid sker på planbänk och det känns som att det inte tar längre. Kan man på något sätt skapa kontakt som man får vid lutande bänkövningar om man inte har den möjligheten eller vilka övningar bör man köra för att inte förlora på saknaden av den lutande bänken?

Några viktskivor under ena änden på en bänk så har du ju en lutande…

Räcker den lutningen (har ärligt inte ens tänkt tanken)?

edion wrote:
    Räcker den lutningen (har ärligt inte ens tänkt tanken)?

jajamen om du fokuserar på att trycka ner svanken i bänken så du inte kompenserar för lutningen (som så många gör)

att svanka/brygga under lutande pressar gör det hela till en plan press med en ofördelaktig setup. därför kör många med hög lutning för att kompensera för detta. jag anser att två-tre viktskivor under ena änden på bänken är fullt tillräckligt för lutande press

Nu måste man inte köra lutande pressar, plana kommer man långt med.

Vår bänk går ju att ställa , men då vi kör lutande pressar har vi inte mycket mer än 3-4 ”plattors lutning” i alla fall. typ 20-30 grader kanske, svårt att säga

Tycker jag får bättre kontakt och kontroll så än att gå upp mot 45 graders vinkel som dom flesta bänkarna på gymmen är…

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.