Home › Forums › BODY Foruminformation › Vad kunde vi göra bättre på forumet?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 maj, 2006 at 23:38 #92770Anonym anvandareMember16 maj, 2006 at 23:38 #1015239Anonym anvandareMember
Finns det några saker du blir irriterad av på forumet? Eller några saker som du skulle förbättra för att forumet skulle vara lättare att läsa, o att du skulle trivas här bättre. Betonar att jag är ju ingen moderator men ville starta en tråd, eftersom det finns några saker jag skulle vilja säga om!
Har du använt bilder på forumet, som du inte har tagit själv eller du har inte lovet att använda dom? Ja, det är sjukt vanligt, händer hela tiden i alla forum i denna värld o nästan ingen tänker på saken. MEN! Tycker det är en mkt dålig stil att använda bilder(som du inte har tagit själv) utan att ge källan/fotografens namn/eller länken till sidan. Ofta finns det copyrights i bilden, men också privata bilder(bilder som vem som helst har tagit) är skyddad med lagen om upphovsrätt! Jag brukar alltid fråga lovet om jag vill använda nån bild, eller minst skriva namnet och länken vid bilden. Några kan tänka att jag är en idiot som tänker på sånt, men hur skulle det kännas om DU tagit sjukt snygga bilder och jobbat mkt med dom, och sen någon använder bilder var som helst, hur som helst.. som de var sin egna.. Tänk på det!
Att använda -quote- är ett mkt lätt o bra sätt att svara på inlägg. Men aj aj .. några kan inte ens quote.. I början måste vara [ Quote ] och i slutet [ /QUOTE]. Några gör det fel, o då är det super svårt o läsa, när man inte kan lätt se vem som skrivit och vilken del av texten. Hoppas ni fattar vad jag menar:) Samt ibland kunde man tänka lite hur mkt man quotar. Om någon skrivit sitt dagens träningspass, så varför quote HELA TEXTEN……. vill man bara säga ”grymt pass” , så behöver man inte quote hela texten med alla övningar, reps , vikter osv. Då blir det ofta så, att i samma sidan på forumet står samma pass 4 gånger(alla som svarar, har quotat hela inlägget) Detta gäller även på bilder. Om någon har postat en bild med hotlinks, så varför quotar ni bilden med?! Kanske detta kunde förbättras också
Och en sak till, är ju inte min sak , men detta kunde också tänkas.. Om några är såå nära vänner eller ett par eller även ovänner, så i några fall skulle kanske vara lättare och umgås i telefonen/ eller med email/ privata meddelanden .. Ibland är det mkt synd att några bråkar på forumet och skriver till o med några lite för private information.. Att kommunikera på forumet för mkt är inte så kul till andra.. Händer inte så mkt, men ibland tänker man att ……
Vill inte vara en finne, som klagar över allt. Men tycker det är bara bra att fundera lite på hur beter man sig på forumet. Har ni andra nått ni skulle förbättra ?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.