BODY Januari: Prishöjt supernummer, du får en kalender för 2011 på köpet!

Home Forums BODY Magazine BODY Januari: Prishöjt supernummer, du får en kalender för 2011 på köpet!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • Author

[https://www.body.se/tidningar/body/318 Januariutgåvan av BODY 2011 (#318)] finns ute i butik mellan 21 december och 25 januari:

Quote:
    På köpet: exklusiv BODY-kalender för hela 2011! Ur innehållet:

• Kungen av Sverige: Se träningen som gjort honom bäst!
    • Dax att växa: 12 veckor som gör dig större!
    • Medelhavsmat: 5 läckra kraftbomber!
    • Naturens egen gainer: Mjölk = Musker
    • Peter den Store: 6 övningar för grymma armar
    • Fenomenet Jenny Adolfsson ger ordet styrka ny innebörd
    • Smart träning: Maxa din muskeltillväxt med Rest-Pause
    • De vann modelltävlingen! Träffa Heidi och Thomas!
    • Nordiska Mästerskapen: Hett i Helsinki

På omslaget: Heidi Vuorela och Thomas Asklund
    Foto: Marcus Syvertsen

[https://www.body.se/tidningar/body/318 [img=https://www.body.se/media/bilder/318_omslag_forum.png]]

Inga kommentarer ännu. Om någon vill kommentera min mjölkartikel eller min nya roll som ansvarig för ”Forskning för dig” så bidra gärna med det. :)

Eddie Vedder wrote:
    Inga kommentarer ännu. Om någon vill kommentera min mjölkartikel eller min nya roll som ansvarig för ”Forskning för dig” så bidra gärna med det. :)

Nu var det ett tag sedan jag läste numret och jag har det tyvärr inte hos mig just nu ”befinner mig hos föräldrar under julledigheten” men jag gillade bytet med att Martin fick kostdelen och du tog forskningen.
    Ni är båda riktigt duktiga inom området kost och forskning, men jag älskade att Martins lite tuffare attityd fick komma in bland nutritionsfrågorna.
    Antar att du fick välja vilka studier du vill lyfta fram och där var det intressanta studier allihop så inget att klaga på där. ;)

Nu är ju inte personer som jag som läser studier på fritiden en bra representant för majoriteten utav Body-läsarna men jag tycker det var ett bra byte. Blev dock lite nyfiken över vad Ola numera har för roll?

Artikeln om mjölk var vad jag minns precis så som jag hade förväntat mig, saklig och rätt fram utan några utsvävningar. Du följer forskningen men är samtidigt lite återahållsam och förklarar att det inte är helt svart på vitt men att mjölk samtidigt är mycket positivt för oss tränande.

Ville personligen se lite information om din syn på kopplingen mellan diabetes och mjölkkonsumtion hos oss nordbor. Då det är en liten koppling mellan ett högt mjölkintag och typ-1 diabetiker samt att en del forskning gjorts på det området.
    Men det är ett personligt krav och troligtvis inget som intresserar majoriteten utav läsarna. Men enligt mig ett intressant område som inte ska förbises.

Tack Tommy!

Angående diabetes typ 1 så förefaller det ju som att kopplingen är till kasein från skandinaviska kor men det är osäkert. I artikeln finns ju dock teckenbegränsningar och allt kan inte klämmas in. :)

Oj! Visste inte att du börjat skriva för BODY. Grattis!! Helt klart en anledning till att börja köpa den igen.
    Din kompetens och engagemang på området går inte att förneka.

Inte för att dem andra var dåliga, men man behöver byta ut textförfattare lite då och då. Alla som skriver gör ju det ur sin egen synvinkel. Nytt blod blir till nya synvinklar.

Lycka till!!

Patrik Sundvall wrote:
    Oj! Visste inte att du börjat skriva för BODY. Grattis!! Helt klart en anledning till att börja köpa den igen.
    Din kompetens och engagemang på området går inte att förneka.

Inte för att dem andra var dåliga, men man behöver byta ut textförfattare lite då och då. Alla som skriver gör ju det ur sin egen synvinkel. Nytt blod blir till nya synvinklar.

Lycka till!!

Tack Patrik!

I januarinumret finns en mjölkartikel av mig och forskningsdelen framöver som sagt. Jag hade två under hösten också. Även Jacob skriver numera för tidningen då och då, en träningsartikel i numret just nu. Den har jag inte hunnit läsa men enligt farsan var den grym och han har knappt läst mina. :D

Jag tycker det är bra att Body tar med fler artklar med vetenskapliga kopplingar och källor. Det ger mer tyngt åt tidningen. Inte för mycket tyckande å ”hittepåande” som det ibland tidigare var. Jag är väldigt noga med att kolla vem som skrivit artikeln innan jag läser den. Men så är jag en san skeptiker oxå.
    Leo Wikström
    Sjukgymnast

Vi som prenumererar, kan vi köpa kalendern någonstans?

camilla wrote:
    Vi som prenumererar, kan vi köpa kalendern någonstans?

Prenumeranter ska ha fått kalendern hem i brevlådan med januarinumret.

Kalendern ska finnas i webbshopen inom kort.

Magnus Branzén wrote:
    Prenumeranter ska ha fått kalendern hem i brevlådan med januarinumret.

Kalendern ska finnas i webbshopen inom kort.

Hmm, det slog mig att jag ju inte har fått januarinumret. Har förnyat min prenumeration från och med nr 2. Kan det ha blivit en lucka i min prenumeration?

camilla wrote:
    Hmm, det slog mig att jag ju inte har fått januarinumret. Har förnyat min prenumeration från och med nr 2. Kan det ha blivit en lucka i min prenumeration?

Om du loggar in med kundnummer och postnummer på [https://www.kundservice.net/index.aspx?Login=BOD] kan du få alla uppgifter om din prenumeration.

Magnus Branzén wrote:
    Om du loggar in med kundnummer och postnummer på [https://www.kundservice.net/index.aspx?Login=BOD] kan du få alla uppgifter om din prenumeration.

Om den prenumeration som gäller från och med nr 2 ja. Inte när den förra slutade gälla. Jag har förnyat med den förnyelseavin jag fått hemskickad. Borde inte det funka så att man inte missar något nr?

Riktigt bra nummer! Det som lyfte mest var artikeln om rest-pauseträning, mycket grundlig och lättförståelig. Känns som att tidningen blivit mer jordnära med bra vetenskapligt underlag i artiklarna, än förr i tiden då mycket byggde på ”bro-myths”.

Allan wrote:
    Riktigt bra nummer! Det som lyfte mest var artikeln om rest-pauseträning, mycket grundlig och lättförståelig. Känns som att tidningen blivit mer jordnära med bra vetenskapligt underlag i artiklarna, än förr i tiden då mycket byggde på ”bro-myths”.

Om vi ska se det ur ett lite längre perspektiv (typ tio år), tycker jag att internet pushat tidningen i en positiv riktning. Dels pga att det blivit lättare att få tag på talang (tänk Grandmaster, Gudiol, Eddie osv), och dels för att internet gör att folk i allmänhet har tillgång till mer info – vilket i sin tur pressar alla skribenter (inte bara i BODY) att ha mer på fötterna när de ska skriva något.

Som tur är skriver jag nästan bara profilartiklar där man mer eller mindre inte kan ha ”fel”:D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.