En fråga om body!

Home Forums BODY Magazine En fråga om body!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Jag har en fråga angående en sak om body tidningen..

Varför är det så mycket fitness i tidningen? kollade i nån jubileums tidning..

Och det var omslag i från alla år body/b&k har funnits och allt eftersom årena gick och body tog över tidningen så domineras omslagen och repotagen om just fitness!

Är inte body en bodybuilding tidning längre? trodde att fitness hade just ”fitness” att visa upp sej i….

Är bara en fråga…..

Plus var är alla utländska bodybuilders? läste nån tråd innan om just denna fråga och ni sa att det kommer… men det kommer ju aldrig…

Ni måste ja förlorat en stor skara läsare på grund av detta…

Tidningen fitness riktar sig väl inte till själva tävlande om jag inte minns fel.

Jag personligen läser hellre om svenska byggare än utländska. Så jag tycker att det är bra.

Alla tycker vi olika!

trailertrash wrote:
    Varför är det så mycket fitness i tidningen? kollade i nån jubileums tidning..

Och det var omslag i från alla år body/b&k har funnits och allt eftersom årena gick och body tog över tidningen så domineras omslagen och repotagen om just fitness!

Är inte body en bodybuilding tidning längre? trodde att fitness hade just ”fitness” att visa upp sej i…

Fitness Magazine rapporterar inte alls om tävlingar inom kroppskulturgrenarna. Never have. Never will?

BODY skriver i huvudsak om tävlingar/de tävlande inom kroppskultur. Antal reportage och mängden utrymme har expanderat ifrån endast grenen Bodybuilding till att inkludera Fitness, Athletic Fitness, Body Fitness och Classic Bodybuilding allteftersom dessa grenar tillkommit och antal tävlande inom grenarna har ökat.

Tittar man på mängden tävlande på exempelvis senaste Luciapokalen-tävlingarna så är det en liten övervikt för de som inte tävlar inom just Bodybuilding (om man får vara så fräck att man slår ihop Classic Bodybuilding med Body Fitness): [http://www.luciapokalen.nu/resultat/]

Tycker bara det är tragiskt att body översvämmas med fitness!
    Vore trevligt med lite old school b&k anda i body….

Trevliga repotage om andra bodybuilders over sea’s osv….
    men men…. im not in charge so i cant decide stuff like that….

Men blir det så! så kommer nog många läsare komma tillbaka till er och köpa er tidning åter igen…..

trailertrash wrote:
    Tycker bara det är tragiskt att body översvämmas med fitness!

Att BODY översvämmas med fitness är väl ändå lite att ta i?:) Jag tycker att det är en rätt klar övervikt av byggning.

50/50 skulle jag vilja säga….
    Är typ ingen byggar tidningen längre utan bygg/fitness tidning…

B&K var grymt mycket bättre…..

Tycker att body borde se över detta och ta tillbaka sina gamla läsare…

trailertrash wrote:
    50/50 skulle jag vilja säga….
    Är typ ingen byggar tidningen längre utan bygg/fitness tidning…

B&K var grymt mycket bättre…..

Tycker att body borde se över detta och ta tillbaka sina gamla läsare…

Dom har garanterat fått en hel del nya läsare oxå, ”BODY – för dig som tränar hårt” fitness folk tränar ganska hårt ;)

Jag tycker snarare att man ska vara stolt över att att byggandets grenar blivit fler och ökat intresset från såväl män och kvinnor, gamla och unga. Personligen är jag stort fan av Fitness och gillar att Body tar in det i tidningen ibland (håller inte med om att det tar över)

I still love Body magazine but the magazine is in desperatly need of Zone Capone as a writer again! ;)

LOVE!
    ZONE

Jag tycker blandningen är helt superb som den är nu, det är både roligt att läsa om fitnessprofiler och byggarprofiler.
    Dessutom tror jag fler läsare kan direkt identifiera sig med mer åt den fitnesstränandes håll, och ju mer läsare ju mer resurser till en bra tidning.

Tänker man efter så är bredden som finns helt nödvändig och totalt oundviklig.

Tyler Durden wrote:
    Jag tycker snarare att man ska vara stolt över att att byggandets grenar blivit fler och ökat intresset från såväl män och kvinnor, gamla och unga. Personligen är jag stort fan av Fitness och gillar att Body tar in det i tidningen ibland (håller inte med om att det tar över)
    Albin wrote:
    Jag tycker blandningen är helt superb som den är nu, det är både roligt att läsa om fitnessprofiler och byggarprofiler.
    Dessutom tror jag fler läsare kan direkt identifiera sig med mer åt den fitnesstränandes håll, och ju mer läsare ju mer resurser till en bra tidning.

Tänker man efter så är bredden som finns helt nödvändig och totalt oundviklig.

Tack för era snälla ord:)

Och ja, Albin har en tydlig poäng: Om BODY skulle vara för smal i sin inriktning skulle den nog antingen vara:

1. Väldigt tunn.
    2. Väldigt dyr.
    3. Väldigt reklamrik.
    (Eller troligtvis alla tre.)

Därmed inte sagt att tidningen ska vara allmänt inriktad – det är naturligtvis en byggartidning i grund och botten. Men det är ju inte bara byggarna som tränar hårt, och jag tycker personligen att det är väldigt kul att också läsa om folk inom andra styrkegrenar (som tex artikeln om Johannes Årsjö som Alex skrev).

Andreas Guiance wrote:
    Tack för era snälla ord:)

Och ja, Albin har en tydlig poäng: Om BODY skulle vara för smal i sin inriktning skulle den nog antingen vara:

1. Väldigt tunn.
    2. Väldigt dyr.
    3. Väldigt reklamrik.
    (Eller troligtvis alla tre.)

Därmed inte sagt att tidningen ska vara allmänt inriktad – det är naturligtvis en byggartidning i grund och botten. Men det är ju inte bara byggarna som tränar hårt, och jag tycker personligen att det är väldigt kul att också läsa om folk inom andra styrkegrenar (som tex artikeln om Johannes Årsjö som Alex skrev).

Precis, och fitness är en stor del av byggarkulturen dessutom.
    Tränar ju lika mkt med fitnessinriktade som byggare…

Enda helt ointressanta delen är recepten. Sedan känns ju vissa byggarreportage lite same same…

Alex artikel tillsammans med strongmankillen var suveränt och mer strongman, SL och OL vore kul. Grymma killar och tjejer som inte tävlar vore också kul. Typ som att man letar ”fysik på stan” skulle det kunna vidareutvecklas till ett något längre reportage.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.