Home › Forums › BODY Magazine › Hantelflyes, ett måste för breda bröstmuskler..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 september, 2008 at 07:54 #68219Anonym anvandareMember28 september, 2008 at 07:54 #491027Anonym anvandareMember
I senaste Body finns en artikel som heter ”Bygg breda bröst” som gör mig en aning konfunderad.
Det står om hantelflyes att det är ”ett måste för den som vill få breda bröstmuskler, som sedan kan fyllas ut med massa.” Va?!
Kan ni vara vänliga att förklara hur det ska gå till för jag förstår verkligen inte
Mvh Daniel
29 september, 2008 at 13:36 #491028Anonym anvandareMemberNu har jag inte skrivit artikeln, men jag antar att skribenten i fråga syftar på övningens stretcheffekt? Ett par bröstmuskler ser ju visuellt ”bredare” ut om axlarna inte är framåtroterade.
30 september, 2008 at 07:22 #491029Anonym anvandareMemberDet stämmer. I originaltexten från Carina Isaksson underströks värdet av stretchfasen i övningen. När jag sedan redigerade det stycket så mindes jag Dennis James gamla inställning till hantelflyes:
”That gives me an exceptional stretch to widen my chest. Combine that form with my incline bench, and you get my type of full chest development. It has given me a bigger chest, bigger shoulders and more visible chest-shoulder tieins.”
mvh
Alex
30 september, 2008 at 11:45 #491030Anonym anvandareMembervad heter det… ”Upper cross syndrome” va?. Folk som har sjuk massa på pecsen, men går omkring som om de försöker pressa en osynlig klementin mellan pattarna. Stretch!
1 oktober, 2008 at 10:16 #491031Anonym anvandareMemberAlex Danielsson wrote:Det stämmer. I originaltexten från Carina Isaksson underströks värdet av stretchfasen i övningen. När jag sedan redigerade det stycket så mindes jag Dennis James gamla inställning till hantelflyes:”That gives me an exceptional stretch to widen my chest. Combine that form with my incline bench, and you get my type of full chest development. It has given me a bigger chest, bigger shoulders and more visible chest-shoulder tieins.”
mvh
Alex
Hej Alex,
så du menar att det är det som har gett honom det utseendet på pecsen, och inte hans genetik (i första hand)?!
Kan man tänka sig att det finns tusentals byggare som kör på det viset och inte har Dennis James-liknande bröstutveckling? Undrar varför?Jag förstår vad ni menar med artikeln, och att du vill försvara det som står men man måste alltid ta in alla aspekter, tycker jag.
Mvh
N
1 oktober, 2008 at 10:27 #491032Anonym anvandareMemberClassic Nidde wrote:Hej Alex,
så du menar att det är det som har gett honom det utseendet på pecsen, och inte hans genetik (i första hand)?!
Kan man tänka sig att det finns tusentals byggare som kör på det viset och inte har Dennis James-liknande bröstutveckling? Undrar varför?Jag förstår vad ni menar med artikeln, och att du vill försvara det som står men man måste alltid ta in alla aspekter, tycker jag.
Mvh
N
Fast nu är det ju inte jag som menar det, utan faktiskt Dennis själv. Och vem är jag att ifrågasätta honom?
Alla är olika, och alla har olika genetiska förutsättningar, vilket artikeln också inleder med att fastslå. Att korrekt utförda hantelflyes är utmärkta för bröstets utveckling hoppas jag dock att vi kan vara överens om.
mvh
Alex
1 oktober, 2008 at 10:31 #491033Anonym anvandareMemberännu ett byggartips som ska vara unikt och givetvis just den övningen som gett personen sin muskelform.
1 oktober, 2008 at 11:01 #491034Anonym anvandareMemberAlex Danielsson wrote:Fast nu är det ju inte jag som menar det, utan faktiskt Dennis själv. Och vem är jag att ifrågasätta honom?Alla är olika, och alla har olika genetiska förutsättningar, vilket artikeln också inleder med att fastslå. Att korrekt utförda hantelflyes är utmärkta för bröstets utveckling hoppas jag dock att vi kan vara överens om.
mvh
Alex
Det är absolut en bra övning som ska finnas med i någon form i ett bröstprogram!
Jag tror att vi är ändå överens i slutändan!
Sen vad proffsen påstår är en annan fråga. Många av dem tror ffde att man kan träna toppen på biceps, för att nämna ett exempel! :p
Mvh
1 oktober, 2008 at 13:33 #491035Anonym anvandareMemberAlltså självklart förändras inte formen på musklerna, men om man stretchar kan den visuella formen förändras.
Sedan är det väl självklart att inte jag skulle få bröstmuskler som Dennis James bara för att jag börjar köra den eller den övningen. Men om det är Dennis jag ska jämföra mig med kan jag lika gärna lägga ner träningen; jag är nöjd om jag själv ser lite bättre ut/är lite starkare än om jag inte tränar.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.