Home › Forums › BODY Magazine › Prenumation
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 december, 2009 at 14:51 #60212Anonym anvandareMember3 december, 2009 at 14:51 #374118Anonym anvandareMember
besviken
Hej gjorde min beställning av body den 18 november, 6st nr med start nr 304.Det har nu gått 2 veckor utan att ja fått en enda tidning, fick dock fakturan idag som ja ska betala,
och på den så står det att min prenumeration börjar på nr 305.
Har ringt in och koriggerat det på pressdata.
Frågade även om mina dragremmar som ja inte fått, men dom skickar inte för än man betalt prenumationen. (vilket ja tycker kunde ha framgått när man ska beställa dom olika prenumations paketen).Min fråga är då till er kommer jag nu att få nr 304 och 305 samtidigt ?
Kommer nr 306 att komma till mig i tid ? alltså före butiksdatum ? För det gjorde tidningen inte förut då jag testade 3 nr prenumation.3 december, 2009 at 15:40 #374119Anonym anvandareMemberPrenumerationsfrågor är det Pressdata som handhar och de kan svara mer exakt på varje tur (08-799 62 70 eller [mailto:body@pressdata.se]), men jag kan ge några generella svar:
BODY 305 kom ut 2009-11-24: [https://www.body.se/content/tidningen/issue_visa.asp?ID=106]
Gjordes beställningen online 18 november är standardinställningen hos Pressdata satt att #305 blir den första utgåvan, eftersom de inte sänder ut utgåvor som kommit ut i butik (vilket #304 gjort tre veckor innan du gjorde din beställning).
Eftersom Pressdata sköter prenumerationerna för halva sveriges magasin/tidningar så har de inte möjlighet att lagerhålla äldre utgåvor, mer än en viss procent av de senaste tre utgåvorna som används för att sända ut till de prenumeranter där tidningen gått sönder/har kommit bort i postgången.
#305 bör vara på väg till dig via ett separat utskick, vilket ska ha initierats förra veckan till alla prenumeranter som inte hann med på det ordinarie adressutskicket (de som tillkom väldigt nära inpå utgivningsdatumet – 2009-11-24). Nu när du önskat få även #304 i efterhand så kommer det sannolikt på ett eget utskick.
Tidningen ska komma till ordinarie prenumeranter innan den finns i butik – i vissa områden anlitas dock utdelningsföretag som har tre dagar på sig att sköta utdelningen av posten. I dessa områden kan en viss uppgång få tidningen på fredagen, medan huset bredvid får den på måndagen veckan efter och på tisdagen är den ute i butik.
Så är det här i Hornstull där jag bor t ex, jag kan ibland läsa på forumet att andra prenumeranter har fått sina ex, medan jag får vänta över helgen på mitt referensexemplar.
Vad gäller prenumerationsgåvor är det standard i branschen för alla förlag att invänta betalning innan de skickas ut, men det borde såklart framgå tydligare på det prenumerationserbjudande du såg…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.