Home › Forums › BODY Magazine › Prenumeration tecknad på FF
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 januari, 2008 at 10:52 #73679Anonym anvandareMember3 januari, 2008 at 10:52 #584451Anonym anvandareMember
Jag tecknade en prenumeration på FF. Jag betalade 200 kr kontant och skulle då får 6 nummer av Body + att jag fick er snygga t-shirt. Detta var ju 8 dec och nu är det snart en månad sedan. Borde jag inte fått någon tidning vid det här laget?
PS T-shirten sitter som en smäck DS :emo-thumb
MVH
Henrik3 januari, 2008 at 11:26 #584452Anonym anvandareMemberNär man startar en prenumeration vill man gärna att första utgåvan ska komma kvickt och raskt. Tyvärr är det oftast en eftersläpning på minst två – upp till fem-sex veckor för första utgåvan av tidningen hem i brevlådan. Detta eftersom tidningen endast sänds ut till alla prenumeranter samtidigt i samband med att nytryckt utgåva plastas in med tryckt adress på plasten.
Hinner du inte komma med på närmaste utgåvas adresslista, dröjer det en månad till nästa utgåva, som då blir din första av de utgåvor du får. De som kan svara på vilken utgåva som ska bli din första är prenumerationstjänsten Pressdata. Du kontaktar dem på [mailto:body@pressdata.se] eller på telefon: 08-799 62 70.
God fortsättning!
23 januari, 2008 at 13:17 #584453Anonym anvandareMemberHar det löst sig? När jag kollade så hade de inte några av mina uppgifter..
23 januari, 2008 at 17:19 #584454Anonym anvandareMemberHej Nic0, jag kollar fortsatt upp ditt ärende (och även de andra som startade prenumeration på FF).
Det vore beklagligt ifall inte februari månads utgåva dimper ned i dagarna till er som är nya prenumeranter (via fitnessfestivalen).
28 januari, 2008 at 15:44 #584455Anonym anvandareMemberDetta fick jag som meddelande idag:
Quote:Det ska göras ett efterutskick från Pressdata till samtliga prenumeranter som tecknade sig under FF07 på nr 2/2008. Så den tidningen bör prenumeranterna få på posten när som helst. Sedan kommer prenumerationen att löpa på som den ska från nr 3/3008.Om ni redan köpt utgåva 2/2008 (den kom ut i butik i torsdags) så kan ni kontakta Pressdata på 08-799 62 70 eller [mailto:body@pressdata.se] så förlängs er prenumeration med en utgåva. Vi ber om ursäkt för förseningen.
20 april, 2008 at 12:30 #584456Anonym anvandareMemberBUMP:ar denna tråd eftersom jag är en av de som tecknade en prenumeration på FF. Jag betalade även jag 200 kr kontant och skulle då får 6 nummer av Body.
Liksom många andra fick jag inte mitt nummer men efter telefonsamtal och mejl så började tidningen dimpa ner i brevlådan.
Jag undrar däremot om det är någon annan som fått betalningspåminnelse om att betala in 228:- för dessa 6 nummer? Känns ju mindre kul att få inbetalningskort x 2 TROTS att man redan betalat 200:- kontant vid fitnessfestivalen och att man redan tagit kontakt med pressdata och de sa att de skulle ta hand om ärendet.
Får väl ta kontakt med pressdata en tredje gång för att försöka få dem att förstå att jag redan betalt mina 6 nummer :rtfm::helpme::dntknw:
20 april, 2008 at 19:23 #584457Anonym anvandareMemberGranqvist wrote:BUMP:ar denna tråd eftersom jag är en av de som tecknade en prenumeration på FF. Jag betalade även jag 200 kr kontant och skulle då får 6 nummer av Body.Liksom många andra fick jag inte mitt nummer men efter telefonsamtal och mejl så började tidningen dimpa ner i brevlådan.
Jag undrar däremot om det är någon annan som fått betalningspåminnelse om att betala in 228:- för dessa 6 nummer? Känns ju mindre kul att få inbetalningskort x 2 TROTS att man redan betalat 200:- kontant vid fitnessfestivalen och att man redan tagit kontakt med pressdata och de sa att de skulle ta hand om ärendet.
Får väl ta kontakt med pressdata en tredje gång för att försöka få dem att förstå att jag redan betalt mina 6 nummer :rtfm::helpme::dntknw:
Du är helt säker på att du nu blir krävd för samma 6 nummer, och inte ”bara” föreslagen att förlänga din prenumeration med ytterligare 6 månader? Det är nämligen rutinen.
mvh
Alex
21 april, 2008 at 07:40 #584458Anonym anvandareMemberJapps, helt säker är jag Det är nr: 2008/02 – nr:2008/08 som inbetalningskortet avser. Har åter igen skickat ett mejl till pressdata nu och jag får hoppas att det löser sig.
28 april, 2008 at 18:26 #584459Anonym anvandareMember*BUMP*
Nu har det gått över en vecka sedan jag var i kontakt med pressdatas kundtjänst om att de krävde mig på ytterligare 200:- för en 6 månaders prenumeration som jag betlaade under FF-07.
De skulle kolla upp mitt ärende och återkomma….humhum……och jag väntar fortfarande på svar från pressdata och ja, man vill ju helt enkelt enbart ha sin (redan betalda) tidning i brevlådan som alla andra.
Någon annan som har samma problem som mig? Någon mer som inte får sin tidning?
29 april, 2008 at 21:27 #584460Anonym anvandareMemberSkriver vad jag mailade till Granqvist här med:
Quote:Vi har varit i kontakt med Pressdata och nu ska problemet med denna ogrundade räkning till dig vara avklarat.Problemet var att du låg i en kategori för de som valt att betala i efterhand, och inte på plats på Fitnessfestivalen. Vi bekräftade att du betalade vid Fitnessfestivalen och därmed hamnade du i rätt kategori.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.