protein diet, body magazine augusti 2010

Home Forums BODY Magazine protein diet, body magazine augusti 2010

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Hej!
    läste i Body augusti 2010 om en protein diet med en kolhydrat dag i veckan.

är det någon som har uppfattat hur mycket? och vad för cardio som man ska köra under dieten?

Tack på för hand! :D

swecool wrote:
    Hej!
    läste i Body augusti 2010 om en protein diet med en kolhydrat dag i veckan.

är det någon som har uppfattat hur mycket? och vad för cardio som man ska köra under dieten?

Tack på för hand! :D

Cardio behövs igentligen inte om du sköter din kost bra samt styrketränar.

philippg wrote:
    Cardio behövs igentligen inte om du sköter din kost bra samt styrketränar.

okej förstår, såg dock att jag hade skrivit fel tidning, men dieten var som en ketogen diet med en kolh. dag.
    men då borde det bli bra att bara köra morgon promenader?

Cardio med en sådan här diet är inte att rekommendera. Kör på högt kolhydratintag istället och regelbundet ca var tredje timma. 1 gr kolhydrater/ dag låter som dåligt skämt.

G

GALSAC wrote:
    Cardio med en sådan här diet är inte att rekommendera. Kör på högt kolhydratintag istället och regelbundet ca var tredje timma. 1 gr kolhydrater/ dag låter som dåligt skämt.

G

Varför är just den här dieten dålig när det kommer till cardio? Varför var tredje timme?

GALSAC wrote:

G

Varför högt kolhydrat intag undrar jag med? och varför var tredje timme? inget som säger att det skulle ge bättre resultat. Dessutom tror jag det är 1g kolhydrat per kilo kroppsvikt ;)

Anton Johansson wrote:
    Varför är just den här dieten dålig när det kommer till cardio?

Vissa kör ju med argumentet ”högt kolhydratintag är viktigare om man tränar mycket kondition” och det har jag aldrig fattat.

Visst om man är sprinter eller om man kör pass där mjölksyran sprutar ur öronen men vid merparten submaximal konditionsträning är det ju enklare att utnyttja fett som bränsle än vid styrketräning.

Eddie Vedder wrote:
    Vissa kör ju med argumentet ”högt kolhydratintag är viktigare om man tränar mycket kondition” och det har jag aldrig fattat.

Visst om man är sprinter eller om man kör pass där mjölksyran sprutar ur öronen men vid merparten submaximal konditionsträning är det ju enklare att utnyttja fett som bränsle än vid styrketräning.

Överhuvudtaget känns det lite som en skrämmande inställning att vissa dieter inte passar bra med lågintensiv cardio t.ex.
    Ett ökat intag av dietärt fett borde ju rimligtvis öka substratutnyttjandet av just fett under diverse aktiviteter. Jag har svårt att se att många här på forumet, ens nuddar vid sitt Vo2max eller ens peaken för den delen.
    Train low, compete high.

Det som är meningen med kolhydrat dagen är att man då ”återställer” proteinsyntesen så att den inte kräver mer protein hela tiden utan man kan käka samma mängd protein under hela dieten.

Förstod du själv vad det du nyss skrev innebär? För jag har svårt att urskilja vad du menar.

Anton Johansson wrote:
    Förstod du själv vad det du nyss skrev innebär? För jag har svårt att urskilja vad du menar.

har du body numret som kom ut i februari 2010?

om du har det så läser du om dieten på sida 54-58 och på sida 58 står det om lågproteindagen/kolhydratdagen.

då kommer du förstå hur jag menar

huale768 wrote:
    Cardio med en sådan här diet är inte att rekommendera. Kör på högt kolhydratintag istället och regelbundet ca var tredje timma. 1 gr kolhydrater/ dag låter som dåligt skämt. Varför högt kolhydrat intag undrar jag med? och varför var tredje timme? inget som säger att det skulle ge bättre resultat. Dessutom tror jag det är 1g kolhydrat per kilo kroppsvikt .
    Vissa kör ju med argumentet ”högt kolhydratintag är viktigare om man tränar mycket kondition” och det har jag aldrig fattat.Visst om man är sprinter eller om man kör pass där mjölksyran sprutar ur öronen men vid merparten submaximal konditionsträning är det ju enklare att utnyttja fett som bränsle än vid styrketräning.

Varför citerar du bara rakt av?

Eddie Vedder wrote:
    Varför citerar du bara rakt av?

Haha, det är ju en spambot som citerat ett inlägg för att verka vara en person ;) Spamboten lägger in länkar till kommersiella webbsidor i signaturen.

Tänkte fråga honom i en annan tråd om han sålde sina skor lika bra som han sålde Anders Graneheim´s artikel, men kom på att det kanske inte var en person :D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.