Home › Forums › BODY Magazine › Smygande förändring
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 april, 2008 at 12:36 #74157Anonym anvandareMember5 april, 2008 at 12:36 #587337Anonym anvandareMember
Hejsan!
Jag vill först och främst tilldela min tacksamhet till Sveriges bästa träningstidning och all inspiration och glädje ni gett mig så detta är inte ett vanligt gnällinlägget jag kommer med, även ett tack mitt i kritiken.
Ni gör ett fantastiskt jobb och det är svårt och mätta alla då olika människor önskar olika saker, det har jag full förståelse för!
Nu till ämnet iaf…
Jag önskar mera proffs i eran tidning, förut för ett par år sedan så var det alltid minst ett och ibland flera reportage från toppnamnen från Ironman, Arnold Classic och Olympia osv. Nu känns det som att jag inte sett ett enda reportage på nåt år som har handlat om absoluta eliten.
Det var en kort intervju med Cutler men sedan har det varit stop på den internationella listan, om man bortser från våra svenska proffs. (Jag kan ha missat något men generaliserar lite för det är så jag känner)
Tidigare kunde man ”Bygga pecs med Rühl” och ”Armar med Priest” osv men det har utgått helt eller? Visst det kanske blev lite tjatigt det med men det jag främst är intresserad av är texten i de reportagen, deras tankar, tips, status, meriter, känslor osv.
Missförstå mig inte, jag läser gärna om våra svenska profiler som man kan relatera sig lite bättre till och glädjas åt när de skördar framgångar men om jag prenumererar på exempelvis en Golftidning så kan jag uppskatta ett reportage med Sven-Åke Johansson men det är ju Tiger Woods jag främst vill läsa om och inspireras av.
Även tidigare när en ny stjärna tändes så tog det inte lång tid innan han/hon dök upp. Så i detta exempel så skulle jag vilja se Phil Heath, Kai Greene, Silvio Samuel osv, i en direkt intevju med bilder.
Är reportagen spolade för framtiden eller kan jag se fram emot dem igen?
Detta gäller också fitness och figure såklart men jag har främst koll på byggarna, därav mina exempel.
Tack i övrigt för varierande material och ert engagemang!
Mvh Hammerin
5 april, 2008 at 15:54 #587338Anonym anvandareMemberHej Christer,
Tack för din feedback. Chefredaktör Alex Danielsson har nyligen förklarat bakgrunden till avsaknaden av proffsen [http://forum.body.se/showthread.php?t=20886 efter en fråga i denna tråd], jag citerar:
Quote:Det huvudsakliga skälet (för det finns fler) till att vi inte haft några amerikanska atleter i tidningen på ett tag, är kopplat till bild- och publiceringsrättigheter.De flesta amerikanska proffs har sedan en tid redaktionella avtal som exklusivt binder dem antingen med FLEX eller M&D. Dessa avtal innebär att atleterna helt enkelt inte får ge intervjuer eller förekomma på arrangerade bilder i andra tidningar än ovan nämnda.
Nu finns det dock ljus i tunneln. Vi för just nu samtal med alla parter och det ser bra ut. Jag räknar därför med att vi framöver kommer att ha vissa amerikanska proffsinslag igen.
Vi vill samtidigt också värna om det lokalt svenska och det exklusiva. Därför kommer proffsen i tidningen aldrig att bli dominerande.
Mvh
Alex
5 april, 2008 at 19:03 #587339Anonym anvandareMemberHallå Magnus!
Tusen tack för svaret, det besvarade mina funderingar.
Får ursäkta mig med att jag haft svårigheter med att komma in på forumet tidigare (som ni nog minns) och således inte hunnit läsa ikapp all post så det blev lite dubbelpost.
Som svar på tidigare posten så uppskattar jag helt klart de svenska atleterna och håller med om att dom bör vara överrepresenterade, samt så var det inte så hövlig ton i tidigare posten.
Jag är nöjd med svaret!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.