Trycktid för Body?

Home Forums BODY Magazine Trycktid för Body?

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Jag undrar vilken trycktid Body har? Dvs hur lång tid behöver ni för att komma från komplett PDF till färdig pappersprodukt?

Mvh Calle Sirén

Calle Sirén wrote:
    Jag undrar vilken trycktid Body har? Dvs hur lång tid behöver ni för att komma från komplett PDF till färdig pappersprodukt?

Såsom jag har förstått det: Att trycka tidningen tar bara ett par dagar, rent tekniskt. Men innan det ska det först göras repro, ställas färger och annat, man ska ta emot och kolla av alla annonser innan det bär av till tryck. Efteråt ska den bindas, packas, plastas, adresseras, distribueras osv. Hela den processen tar därför drygt två veckor.

Magnus Branzén wrote:
    Såsom jag har förstått det: Att trycka tidningen tar bara ett par dagar, rent tekniskt. Men innan det ska det först göras repro, ställas färger och annat, man ska ta emot och kolla av alla annonser innan det bär av till tryck. Efteråt ska den bindas, packas, plastas, adresseras, distribueras osv. Hela den processen tar därför drygt två veckor.

Hej Magnus, och tack för ditt svar!

Jag och min sambo hade en diskussion angående MTGP och varför inte redaktionellt innehåll om detta fanns med i det senaste numret.
    Men det hela förklaras med processen innan färdig produkt.
    Jag är intresserad eftersom jag själv arbetar för en tidning (med marknadsföring) där vi kan göra justeringar cirka 6 timmar innan tryck.

Med vänlig hälsning Calle Sirén

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.