Dagboken utan fräsigt namn

Home Forums Dagböcker Dagboken utan fräsigt namn

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 878 total)
  • Author

En av Sundsvalls bästa byggare var ute och promenerade samma sträcka som jag igår, motiverande;) Såg hård ut trots att det är ett tag kvar till SM!

Starkt av dig att fortsätta motionera och inte släppa på tyglarna så här tidigt efter dieten, det klarade inte jag iaf.

Gustaf Lindberg wrote:
    En av Sundsvalls bästa byggare var ute och promenerade samma sträcka som jag igår, motiverande;) Såg hård ut trots att det är ett tag kvar till SM!

Vem var det då? :)

Jag :DD eheheh

Gustaf Lindberg wrote:
    Helvetes jävla hantverkare, jag orkar inte vakna 07.01 en jävla morgon till. HUR FAN KAN MAN KÖRA SLAGBORRAR I BETONG UNDER SOMMAREN?!?!?! Jag vet inte vart jag ska ta vägen, snart går jag lös totalt.

Gustav, gubben! Du får alltid plats i min säng ;)

Update[/b]

Då var man inne på sista veckan i Sundsvall. På måndag bär det av till Göteborg och närmare bestämt Västra Frölunda. Kommer förmodligen att lösa ett kort på Sportlife Frölunda men ingenting är bestämt ännu.

Dagsläget
    Träningen just nu är obefintlig. Har tränat ett halvt pass på ca 3 veckor. Av någon otroligt märklig anledning så har mina knän börjat göra ont. Började med att det kändes konstigt när jag provade köra böj nu i veckan, fick avbryta på 70kg. Tycker det är märkligt att något börjar värka efter vila.

Bulk
    Men men, det börjar närma sig en höst och efter lite tankar hit och dit så har jag faktiskt bestämt mig för att göra mig en seriös bulk. Det kommer inte vara någon direkt smart bulk hur gärna jag än vill det så är det bara att inse att jag inte har disciplin nog för det.

I dagsläget väger jag runt 92-93kg, bara jag får ordning på lite rutiner så tror jag att jag är nere på 89-90kg igen och det är då den riktiga bulken börjar, förhoppningsvis någon gång i slutet av september/början av oktober.

Upplägg:
    Tanken är att jag ska träna varannan vecka lätt/tungt eller två veckor av varje. Lätta veckan blir det 2-4 set 10-20 reps och tunga blir det 4-6 set med 1-8 reps. Mage och rygg kommer prioriteras lite.

Mål
    4x150kg Knäböj (nu 2x140kg)
    4x150kg Marklyft (nu 4x120kg med kass teknik)
    4x60kg Stångcurl
    12 Chins på kv av 100kg
    100kg morgonvikt
    Fortfarande ha midjemått under 95 cm

Tänkte hinna med detta innan 2010 så har ca 3 månader på mig.

Vad tror ni? :)

Har du fått tag i lägenhet i Frölunda? Isåfall är det bara att gratulera och hälsa välkommen till Götets mittpunkt :D

Hoppas du kör på Sportlife då:)

På plats i Göteborg![/b]

Så var man på plats i göteborg och jag har börjat träna på sportlife frölunda. Riktigt bra gym, det är en dröm att köra cardio då löpbanden har tvskärm med ljud! Mitt förra gym hade löpbandet inställt mot en vägg så man såg bara en vit trist vägg.

Har hunnit med två pass sedan jag kom ner och idag blir det någon form av dubbelpass. Får besök lör-tis så vill hinna köra igenom hela kroppen innan det. Blir ben, axlar och biceps idag ;)

Körde ett riktigt bra pass för bröst, triceps och magen igår. Har tränings värk på alla nämnda ställen plus lite till.

Har lite nya nya tankar och mål ang. träningen då jag insett att jag inte har vad som krävs för att bli riktigt stor. Mitt mål är så långt ifrån bodybuilding som möjligt men kommer fortsätta träna på som jag gör nu, kommer dock lägga mer krut på överkroppen.

Kommer lägga fokus på basövningar/fria vikter i början av passet för att sedan bara gå runt och slita i allt möjligt (CC,maskiner osv) tills jag är helt slut. Maten består av dietmat men jag kommer inte räkna, hoppas på att kunna droppa några kg som jag gick upp i augusti då jag inte tränade något alls.

Nej nu är det dags för lite kvarg, havergryn och RAW+Tight Extreme sedan ska jag vila lite innan jag beger mig av till sportlife vid 10.00.[/b]

Mardröm!

Första riktiga benpasset på ett par veckor. Var jävligt taggad. I ungefär 1½ övning. Böjen gick åt helvete och efter tre set på 110kg så gav jag upp. Gick till hackliften och efter tre set där var jag tvungen att gå och sätta mig. Var så jävla nära på att spy. Benen skakar fortfarande och ja hela passet blev lidande men det blev gjort.

Träffade Hagsdom från forumet också. Han kom fram och hälsade och var riktigt trevlig. Mycket roligt!

Nu väntar jag finbesök i helgen så ska vila lite välförtjänt nu. Kör nästa pass på tisdag och då blir det.. Umm. Vafan blir det. Rygg tror jag? Ja rygg!

Ser ut som bra mål! Det fixara du :)

Jag får vara något av en glädjedödare och säga att jag inte hade haft samma tillvägagångssätt om jag velat bulka.
    Använd inte dålig disciplin som en ursäkt för att kuka ur med maten.
    10-11 kg innan nyår kommer bara att resultera i en djävla fettviktsuppgång, på tre månader hinner man inte bygga överdrivet många hg muskler.
    Klart som fan att du har disciplinen till att köra en långsammare bulk, att öka sin kroppsvikt mer än 10% på så kort tid är knappast bra.
    Förlåt om jag är för ärlig.

Styrkemålen tror jag du kommer klara oavsett bulkteknik, hoppas att knäböjen/knäna inte krånglar när du kör igång igen.

Hursomhelst, lycka till!

Rasmus Kjellberg wrote:
    Jag får vara något av en glädjedödare och säga att jag inte hade haft samma tillvägagångssätt om jag velat bulka.
    Använd inte dålig disciplin som en ursäkt för att kuka ur med maten.
    10-11 kg innan nyår kommer bara att resultera i en djävla fettviktsuppgång, på tre månader hinner man inte bygga överdrivet många hg muskler.
    Klart som fan att du har disciplinen till att köra en långsammare bulk, att öka sin kroppsvikt mer än 10% på så kort tid är knappast bra.
    Förlåt om jag är för ärlig.

Styrkemålen tror jag du kommer klara oavsett bulkteknik, hoppas att knäböjen/knäna inte krånglar när du kör igång igen.

Hursomhelst, lycka till!

Därav min senare post, kanske var lite otydlig men jag tänker inte bulka. Jag ska få bättre distans och balans med allt nu. Träna hårdare, äta bättre men avslappnat och ekonomiskt så får vi se vad som händer med resultatet.

Gustaf Lindberg wrote:
    Därav min senare post, kanske var lite otydlig men jag tänker inte bulka. Jag ska få bättre distans och balans med allt nu. Träna hårdare, äta bättre men avslappnat och ekonomiskt så får vi se vad som händer med resultatet.

Fy fan vad slarvigt jag läser.
    Nu har jag däremot läst allt och ber dig vänligen att skita i det jag spottade ur mig.

Kämpa på så blir detta skitbra! :)

Rasmus Kjellberg wrote:
    Fy fan vad slarvigt jag läser.
    Nu har jag däremot läst allt och ber dig vänligen att skita i det jag spottade ur mig.

Kämpa på så blir detta skitbra! :)

Inte lätt att hänga med i svängarna då jag byter inriktning bara över dagen :D Om inte annat så var ditt föregående inlägg helt sant över att det var ren lathet jag hade i tankarna och det var inget jag mörkade heller :D

Kan bjussa på en bild på min perfekta röv och baksidan. Har förövrigt inte något som helst minne av att denna bilden togs så det förklarar väl omständigheterna också.

Och nej, jag gillar inte Liverpool.
    [img=http://i28.tinypic.com/jac00z.jpg]

Inte ofta man får se sån fin bild!! GÖTT[/b] med lite malebooty såhär på kvällen också!!! :P
    :D

Mhmm! För lite sånt här på forumet! (Kanske är tur?:D)

Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 878 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.