Doomedagsbygget!

Home Forums Dagböcker Doomedagsbygget!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 297 total)
  • Author

Här går jag och slutar spela WoW och vad händer, ja fan inte mycket iallafall…

Körde ben förut idag, började med att värma upp med lite benspark för att gå på knäböj.

20x 20 kg uppvärmning
    10x 70 kg
    10x 80 kg
    10x 90 kg
    8x2x100 kg (PB)

Kändes bra som fan, även om jag strulade till första setet på 100. Blev lite förbannad och körde mycket bättre reps i sista settet. Jag lassade sedan på 120 kg, kände lite på vikten och bestämde mig för att vänta till en annan dag :D

Körde sedan lite övningar för baksida lår, men knäböjen sög musten ur mig fullständigt. Det + extremt varmt + en jobbig dag på jobbet gjorde att resten av passet gick sådär. Jag ger mig själv en 3/5 idag haha.

I övrigt, vågen var fullständigt oförändrad, får se vad det blir nästa vecka.

Igår var det regnigt och jävligt och vilodag. Men jag hade såpass tråkigt på eftermiddan så jag gick ut i regnet och promenerade en timme, passade på att vara litesådär mystisk och mörk genom att ha luvan på huvet.
    Hade rakt igenom tråkigt igår, när jag väl beslutat mig för att jag lika gärna kan gå å träna hade gymmet stängt såklart. Kollade upp vilka sportlife som hade öppet, det enda var city och dit orkade jag såklart inte åka :D

Idag så (låg för övrigt vikten på 91.5) körde jag rygg och baksida axlar samt mage.

Rakarmade pullovers i kabel / Latsdrag
    12x 6 plattor x 5
    8x 12 plattor x 5

Sittande kabelrodd / Skivstångs…nähä, det blev hantelrodd eftersom det som vanligt var folk i kö till racket.
    12x 40-60 kg(?) x 5
    4×8 32.5 kg
    1×5 42.5 kg (kan väl kalla detta ett PB men jag vet inte om de var så snyggt gjorda. Vi säger ett halvt)

Ett gäng set för baksida axlar, hantel varvat med maskin, avslutade med Vedklyvaren för magen.

Ett ok set, ryggen är väl det område som funkar bäst just nu.
    Imorgon är det dags för de två som funkar minst, biceps + bröst. Men det ska bli fart på dom också, det funkar rätt bra med träningen nu. Ska bara lära mig att inte vara så försiktig och köra lite hårdare.

Dags för dagens tyngsta lyft, tvättkorgen!

Kvällsmat!

1 dl mandel
    1 dl hasselnötter
    250g kvarg
    jordgubbah!

Fy satan vad tuggigt det blev, är en aning mör i käften nu. Nu ska 58 minuter fördrivas med Warhammer Online tills det är Batman & Robin.
    Redigerar en tredje gång för att kolla om det är nån som vet hur man byter trampa på en cykel :D

Varit ett par sega dagar nu, när större delen av arbetskollegorna går på semester kommer en hel del dårar tillbaka från sin verkar det som. Har varit fullständigt nerringd de senaste dagarna, trodde inte att det var så här mycket jobb att vara support samtidigt som jag bygger elskåp.

Har tagit två vilodagar, men idag var det dags för axlar triceps och mage (vilket jag kom på nu att jag skulle kört…)

sittande sidolyft&sittande hantelpress
    5x10x 10 kg
    5x10x 15 kg gick upp till 17.5 i sista, kändes fullständigt orkeslöst.

Sittande frenchpress och dubbelfattning bakom huvudet
    Ingen koll på vikterna direkt, körde 10 reps på frenchpress och 8 med hanteln, kändes sisådär så jag gick över och körde ett par set pushdowns med 10-12 plattor.

Körde sedan skivstångsshrugs och shrugs i maskin.
    20x 40 kg, 10x 60 kg, 10x 90 kg, 8x 110 kg, 6x 110 kg
    Maskin: 12x 10 plattor, 10x 14 plattor, 8x fullt magasin.

Sen gick jag hem. Ger passet en 3.5/5, typ. Imorrn ska jag vara piggare, rygg ska köras då.

Som sista notis så ligger vikten oförändrad sedan två veckor tillbaka, dock säger min flickvän att jag blivit smalare kring magen, så vi kan hoppas att fett försvinner och muskler tillkommer. Eller så säger hon bara så för att få mig i säng, jag får gå och fråga och återkomma om det hela.

Igår blev det sent uppe, satt och pratade med en gammal kompis och vi slutade inte förrän långt efter flickvännerna gett upp. Vi satt och jämförde magar och vem som var tjockast, och då kände de att det var en för fjollig diskussion :D

Lördag, lyxbautafrukost och nu är det snart tungt benpass på gymmet. Värmer upp med

[youtube=yWGzjcr4aHs]

på kriminellt hög volym såklart haha

Biceps o Bröst står på schemat om en sådär 40 minuter, idag ska jag testa NO Shotgun för första gången. X-plode var slut, har lite kvar av min Massacra V.1 men har varit missnöjd med den. Så idag blev det en helt ny. Nu får vi se vad som händer.

Igår glömde jag skriva in nåt efter passet, jag kom hem och slocknade på soffan rätt så fort.

Plan bänk / Plana flyes superset
    flyes: 10x 17.5 kg x 5, tyngre än vanligt men ska köra på med detta eller mer
    bänk: 5x8x60-65 kg Bänkpress och jag går verkligen inte ihop, känns lite obekvämt att ligga under också. Funderar på att eventuellt gå över till att bara köra i smith ett tag.

Kryssdrag / Bröstpressmaskin
    Skulle egentligen kört hantelpress här men i brist av plats så körde jag på maskin istället.
    kryssdrag 10×25-40 kg(?)x5
    Bröstmaskinen: Ingen koll direkt på vikterna men 8 reps iallafall. Eller vafan, 40-60 kg nånstans i den trakten.

Scottcurl / Skivstångscurl
    5x 10 x 15 kg
    5x 8 x 20-25 kg
    Ska ökas här nästa vecka, men att köra såhär verkar funka för bicepsen tycker jag, grym kontakt.

Och Shotgun då, Jag gillar den. Den kändes mkt bättre i kroppen än Massacra’n, ser fram emot att köra med denna. Angående den beryktade ”pumpen” så KAN den ju ha något att göra med hur extremt hårda armarna kändes efteråt, typ som att de böjde sig uppåt av sig självt. Återkommer om detta :D😀

Idag vilas det, och jag har i sedvanlig ordning tråkigt och funderar på att gå och träna ändå. Men lite promenader har det blivit, från och till jobbet.

Allt som allt så känns kroppen bra, träningen går rätt bra, och för eller senare kommer det säkert lite muskler också.

Axlar & Triceps idag.

Sidolyft i cablecross 3×15 för uppvärmning, 10 kg eller nåt sånt

Sittande sidolyft & Hantelpress
    3x10x10kg & 3×6-8x 17.5 kg

Baksida axlar i CC
    3x 15 x låg vikt, skulle mest prova att köra denna övningen i cablecross och se hur det kändes, och jo, det funkar nog.

Liggande tricepsextention med hantlar & sittande frenchpress
    3x 12 x 10 kg
    3x 8 x ingen aning, typ 15 kilo och uppåt.
    Tyckte det tog dåligt iallafall så mer vikt, körde ett par set pushdowns och enhandspushdowns efteråt.

Shrugs i maskin, det som verkar vara main-event på de här passen :D
    5 set, från 10 plattor och 15 reps ner till max antal plattor och 6 reps.

Bad sambon att ta en bild på ryggen, men mobiler är skit och bilden blev skräp, så en annan gång.

Enligt de få ggr jag tagit kort och mätt o donat så växer ryggen bäst, armarna och bröst sämst. Armarna ökar knappt nånting i storlek, men vafan. Jag står fast vid min plan att köra på med byggfas fram till nästa vår, kommer vara aptung, 92.5 kilo idag haha.

Sitter på jobbet o segar efter en alldeles för sen kväll. Brorsan kom på besök igår och vi satt väl uppe till nånstans mellan 1 till sent.
    Min bror är rörelsehindrad och stelopererad, och är i gbg för att ännu en gång försöka få bukt på ryggen, den här gången har han fått en ny infektion i ryggen pga en annan infektion. Igår såg jag att han börjat gå rätt konstigt, och hans axel gör ont som fan.

Mitt största problem igår var att jag fes äckligt efter alla ägg jag åt, men sen får man en liten reality check när man pratar med någon som inte kan duscha själv. Fan, man borde sluta klaga så mycket. Idag ska jag träna rygg, och njuta av att jag har den möjligheten.

SERIOUS MODE OVER AND OUT.
    Nu ska jag bygga fönsterbänkskanalet till Sunstrip!

Ryggpass of doom!
    Marklyftades en hel del, maxade 130 vilket är nytt PB, men det kändes ändå som att mer finns. Trodde att jag filmade en del men det visade sig att Sony Ericsson strikes again så det sket sig, mitt sim-kort är kasst och sparar bara när det vill.

Efter det lite rodd, lite hantlar och lite mer. Men nu äre undercover brother på tv :D

Har en hel del funderingar i huvet, ska skriva ner en massa saker jag undrar här imorrn, hoppas jag får svar. Blir ju bara jobbigt om man ska starta massa nya trådar.

Anyways, marklyften som jag är riktigt nöjd med:
    10x 60 kg
    8x 80 kg
    6x 100 kg
    2x4x110 kg
    3x 115 kg
    Luringen 1×130 kg Pang Boom, nu tror jag inte det blir marklyft förrän om två veckor. Sprider ut den övningen för den är riktigt kul, och roligare blir det om man ökar varje gång.

Happhapp, måndag igen, regn igen och jobb igen.
    Det som är lite tråkigt är att regnet får dagarna att flyta ihop till en klump, vilket gör att det känns som att man redan jobbat en evighet sedan semestern. Dock har jag två veckor insparade, som jag planerar att ta i höst och runt jul.

I fredags så körde jag vilodag, var första fredagen på länge som tjejen inte skulle upp och jobba natt så det blev film o mat o grejer. Dessutom tittade två kompisar som skulle på U2 förbi, så en bra kväll.

I lördags körde jag bröst & biceps, temat för passet var SET SAIL FOR FAIL, jag gick in hårt för att köra till fail i precis allt. Det har jag i stort sett aldrig gjort i varenda övning under ett pass innan. Det jag lärde mig var väl att jag har mer krut i mina armar än vad jag trodde.

Jag är lite osäker på vad vikterna låg på i Snebänk/Sneflyes som jag började med. Men jag körde ett maxset i bänk där jag lyfte upp 80 kg 3 ggr + 1 innan det tog fullständigt stopp. Det är en bra förbättring för min del som har massa strul med mina bröstmuskler. Sedan körde jag hantelpress och gjorde en 5a på 30 kg, vilket också är en förbättring.

Gick över till biceps, och där blev det lite klurigare, skulle köra scottcurl och skivstångscurl. En mängd set och återigen galen pump. Tog ut armarna fullständigt.
    Det lustiga är, såhär dagarna efter känns det ingenting i varken bröst eller armar, ingen träningsvärk eller nåt sånt. Samma sak är när jag kör riktigt tungt i knäböj, då uteblir träningsvärken också. Kör jag lättare kommer den som ett brev på posten. Tycker nog att jag får bra kontakt trots tyngre vikt. Nån med teori?

Anyways, knäppt ett par usla bilder på mitt säljag som jag slänger upp när jag kommer hem. Precis ätit lite pasta ihop med 3 lövbiffar, grönsaker och 300g keso. Gott!
    Maten hittills är:
    250 g kvarg, 1 dl nötter samt en näve blåbär + en macka med tio bitar skinka.
    1x proteinshake
    3 lövbiffar, pasta, grönsaker, 300g keso
    tillkommer sen:
    1x proteinshake, PWO, 1xproteinshake, en massa kvällsmat.

Ok, jag vet inte om det här är bra för hälsan eller ej, men hela dan har den här låten suttit fast i huvudet. Normalt sett skulle jag inte ta i något sånt här, men den är så löjligt enkel så jag går o hoar hela tiden. Sen var ju videon rätt kul också..

[youtube=HZp8e5Gbzk8]

Javafan….

Dessutom har jag haft en låt med sean kingston fast sen ett par dagar. Jag måste bege mig in till en skivaffär och råda bot på det här. Dessutom fyller min vän karlsson år, så jag ska köpa karlsson på taket till honom.

När jag ändå bara svamlar kan jag ju tipsa om WWE Smackdown från i fredags, Jeff Hardy vs Jim Morrisson var riktigt bra. Japp, jag gillar wrestling också haha.

Passet idag!
    Axelpress maskin 4×8 dropset, vikterna har jag ingen koll på som vanligt när det gäller maskin utan när det är tungt så är det tungt.

Hantelpress & Sidolyft hantel
    4x8x15 kg var för lätt, borde höjt
    4x12x10 kg, sänkte till 7.5 de sista 2 setten dock

Triceps
    Liggande hantelextension
    4x8x 12.5 kg vekt!
    Sittande frenchpress & pushdowns
    4x10x 22 kg? Svårt att veta med de smala skivstängerna.
    4x12x8 plattor

4×10 Benlyft.

Hejhopp, då sitter man på jobbet igen, och drar sig för att börja jobba efter rasten.
    Massor att göra, ett 25årskalas blev två, så helgen är fullbokad, och jag funderar på hur jag ska lägga upp träningen då jag dessutom lovat en kompis att dra med honom till sportlajf på lördan. Normalt skulle jag vilat idag,kört imorrn och på fredag. Men det är så tråkigt att sitta stilla så jag blir inte för förvånad om jag hamnar på gymmet idag också :)

Kördes ben igår, det var svettigt minsann. Fick en del tips från Peter Eriksson ang mina knäböjar, det kändes riktigt bra. Och nu skriker en galen tysk efter mig så vad jag körde osv får jag hoppa för den här gången :D

Samma galna tysk föll senare ihop, slog huvudet i betonggolvet och fick bäras in på akuten av mig samt en kollega, halvt vaken halvt någon helt annanstans. Riktigt oroad blir man när någon blöder så från huvudet. Fick hursomhelst kasta mig tillbaka till jobbet då de bara tillät en av oss med in och det blev den som kunde bäst tyska dvs inte jag.
    Så det blev min uppgift att städa upp i verkstan. Huga, imorrn vill jag helst ha en händelselös torsdag, utan illavarslande kundsamtal eller blodvite….

Och jag kunde inte hålla mig ifrån gymmet ändå såklart. Det tråkiga med ryggpass är att dom tar slut, jag vill köra ett imorrn också helst :D

Rodd mot platta 4×8(x3), slutade på runt 90 kg, tror den maskinen är väldigt generös att köra, får bli nåt annat nästa gång.

Latsdrag & Pullovers
    4x8x9 plattor & 4x12x6 plattor, var lite segt idag.

Baksida axlar maskin 4×8(x3), 30 kg typ, är märkbart svag i den här övningen.

Skivstångsrodd & Framåtlutande Sidolyft:
    4x 8 x 60-75 kg, långsamma saker.
    4x8x7.5 kg hantlar, har inte helt koll på den här övningen än, får youtuba lite.

Shrugs
    4×10(x3)x 60 kg
    Körde sedan maskinshrugs fullt magasin 3×10

Avslutade med lite sittande rodd för att köra slut på’t
    8 plattor x ett gäng reps

Torsdag imorrn, vila och mmsportsbesök.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 297 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.