Från Beta till alpha

Home Forums Dagböcker Från Beta till alpha

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 931 through 945 (of 1,233 total)
  • Author
    Quote:
    haha ja det verkar som att någon liknande kurs som anger management kanske vore på sin platsnej nu mår jag faktiskt bra igen!tack för orden både Gober och Ojankitack var 2 dagar med balans/lite + på kcal kontot har humöret blivit mycket bättre,och nu så här på förmiddagen sitter jag och längtar till ett bröstpass…!!den 25 maj slutar mitt första försök på diet,vi får se hur slut resultatet blir,men hur det än ser ut,så kommer det vara min bästa form någonsin,vilket i sej är en grym vinst

Heja Galten! Vad härlig inställning du har, kör på sista biten nu och se vad din bästa form blir om några veckor. Jag skulle tycka att det vore jätteintressant att höra dina tankar runt hela ”deffarprojektet”, om du i efterhand var nöjd med upplägget eller om du kan tänka dig att göra förändringar ifall det blir fler försök. Jag tyckte att jag kom på massor med saker i efterhand som jag kan tänka mig att göra eljest ifall jag får för mig att banta fler ggr.

waco3000 wrote:
    Heja Galten! Vad härlig inställning du har, kör på sista biten nu och se vad din bästa form blir om några veckor. Jag skulle tycka att det vore jätteintressant att höra dina tankar runt hela ”deffarprojektet”, om du i efterhand var nöjd med upplägget eller om du kan tänka dig att göra förändringar ifall det blir fler försök. Jag tyckte att jag kom på massor med saker i efterhand som jag kan tänka mig att göra eljest ifall jag får för mig att banta fler ggr.

Men hej wacogirl,tackar men det är bara iojankis positiva inställning som färgar av sej:-)vilket i sej är jäkligt härligt!skall absolut utvärdera vad som gick bättre samt mindre bra på denna resa och helt enkelt korrigera felen jag hittar,till nästa gång man får för sej något sådant här:-)min största utmaning kommer efter den 25 maj då jag faktiskt planerat att fortsätta med kesellan,torsken,kycklingen osv men bara lägga till någon ätardag per helg,då jag äter exakt vad jag vill,annars är planen att stay lean som proffsen kanske säger;-)

Bänkpress.
    50kgx20rep
    70kgx12rep
    90kgx8rep
    100kgx12+2 halvor detta kändes skitlätt!:-)
    110kgx4+4 halvor men det tog då slut fort.

L.Hantelpress.
    30kgx12rep
    35kgx8rep
    40kgx6rep
    40kgx4rep

L.Hantelflyes.
    20kgx12rep
    20kgx10rep
    20kgx10rep
    Pullover.m.viktplatta.
    25kgx15rep 2 set
    supersetad med.
    Rep.pullover.
    130x15rep 2 set
    supersetad med.
    Bröstpressar.i.maskin.
    90×6->80×4->70x4rep
    hjulet.
    3 set 15rep
    supersetad med.
    chrunches.
    3 set 15rep 5kgsplatta

lite biceps på kvällen.
    St.alt.hantelcurl.
    12,5kgx12rep
    15kgx10rep
    25kgx6+4.h.rep
    22,5kgx6+4.h.rep
    20kgx6rep
    körde även lite stående enarmad hantel extension(15kgx10rep) samt ett set bardips.kvx40rep

fick sedan avbryta kvällspasset då annat kom ivägen…i övrigt en skön dag,med tålamod och ett evigt småleende på läpparna,så som det skall vara helt enkelt:D

tjoho gott folk:-)vill inte jinxa något så låt mej nöja mej med att säga som grabbarna från en bollywood film…
    ALL IS WELL(filmtitel-3 idiots)

Sittande.Hantelpress.
    15kgx12rep,20kgx12rep
    30kgx8rep
    37,5kgx8rep alla var dock inte ner till axlarna,snarare till örsnibbarna
    37,5kgx5rep same here
    Sittande.militärpress.i.gymlecomaskin.
    100x8rep
    100x6rep
    Sittande.hantel.lyft.åt.sidan.
    10kgx12rep
    12,5kgx8rep
    20kgx9+4+6 stående rep
    Stående.hantellyft.åt.sidan.(bara 2/4dels bana av rörelse)
    20kgx12rep
    22,5kgx8rep
    22,5kgx12rep
    Stående.lyft.åt.sidan.i.cc.
    2 set 12+rep på 12,5
    Hantelshrugz.
    45kgx12rep
    50kgx8rep
    55kgx10rep
    25rep m 5 kgs platta lyft åt sidan.

Liggande.lårcurl.
    25x15rep
    30x12rep
    35x5rep 5 set

2 set kvx15-20rep Bellyback
    supersetad med.
    2 set kvx15rep Hängande.Benlyft

Eftertankar:vet inte om det var den 10gram mörka chokladbiten jag tog tillsammans med kreatinet och koffeinet som gav mej detta tryck,men välkommet var det:-)
    fick några sjyssta och jag tror ärliga kommentarer angående min form vilket värmde gott!:up:och eldade på min motivation för slutspurten,sedan jag dragit ner på kardion har mitt goda humör kommit tillbaka,och shit vad skönt det är att må bra igen!!

om kroppen känns fräsch blir det Rygg igen imorgon:-)

ikväll skall det göras hemmagjorda burgarehar 700kcal på banken…

lets get ready to rumbleee

top of the morning to you:-)

då jag övertrasserade kcal-kontot igårkväll kände jag att en morgonpromenad på tom mage var nödvändigt,upp klockan 06:00 och ut i den råblöta luften,blev ungefär en promenix på 70 minuter sedan en nyttig frulle på ca 850 kcals…..blir lite snålt under dagen:-)en liten intressant grej är den nyfunna träningsvärken!har inte känt av en riktig sådan sedan i mitten av januari,men nu har jag haft två dagars skönt värk i musklerna:-)härligt är vad det är!!

ikväll kan det bli rygg…!

Riktigt bra bänkar!:up:

Johnny Furu wrote:
    Riktigt bra bänkar!:up:

Jasså tycker du d!?ja då får jag tacka:-)
    hoppas på en hel del ”tunga” vikter i sommar på just bänkfronten,jaga lite nya personbästa hade varit kul,får hoppas att axlarna håller bara…

Chin-up
    kv(79,7kg)x12rep
    kvx8rep
    +30kgx9rep
    +30kgx5rep
    +30kgx4+4 halvor
    Stångrodd.
    60kgx12rep
    80kgx8rep
    110kgx8+3rep(fina)
    110kgx6+2rep
    92,5kgx12rep
    Hantelrodd.
    70kgx8rep(har tydligen varit 70kgs hantlar dom tidigare gg jag skrivit 60kg!)
    Enarmad.Maskinrodd
    50×6+2rep
    40×10+2rep
    Bellyback.
    kv+10kgx8rep+6repxkv

Sittande.Hantel.lyft.för.bakreaxlar.
    17,5kgx12rep
    20kgx8rep
    32,5kgx6rep
    22,5kgx8rep

20kgx8-12rep 3 set
    supersetad med.
    korsdrag.i.cc.för.bakre.axlar
    3 set upp till 15x10rep

Eftertankar:Det såg riktigt bra ut,formen dvs,tror jag hittat en pwo som funkar:-)receptet kommer nu
    1 tablett kalcidon
    1 kopp kaffe+1 mixed up light
    1 ruta 81% mörk choklad
    5 gram kreatin.

får skön pump helt enkelt:-)annars var passet väl godkänt,inga nya vikter men bättre utförande på varje reps samt set!well done helt enkelt
    avslutar kvällen med en nyinköpt Single malt:-)blev 10 cl att mysa på

grymt fin är den!

får inte riktigt till det härmed att fota och behålla trycket samtidigt därav bristen på foton…(även rejält självkritisk!)men här kommer ett grynigt form kort iallefall:emo-thumb79,7kg-173cm

Bra form :)

Highland Park är fantastisk, håller med dig. Park och Cragganmore är mina favoriter när det kommer till malt

Talisker är bra vid förkylning också :up:

Magnus Larsson wrote:
    Bra form :)

Highland Park är fantastisk, håller med dig. Park och Cragganmore är mina favoriter när det kommer till malt

Talisker är bra vid förkylning också :up:

Tack Magnus:-)

Javisst var den fantastiskt god!blev tipsad av en sann wiskey kännare angående denna,och blev som sagt knappast besviken:-)skall även prova cragganmore när nästa löning ramlar in:-)!hehehe sant att talisker funkar fint på förkylning,det gör även en glen morangie,len och varm med massa charm;-)

Kul att se galten :-) ser ju bra ut, du verkar som jag bli hård på armarna först. Du är ju snart nere på strandformen.

Gober wrote:
    Kul att se galten :-) ser ju bra ut, du verkar som jag bli hård på armarna först. Du är ju snart nere på strandformen.

well ty gober:-)ja jo det har du nog rätt i!armarna är iallefall dom som är mest vaskulära,hoppas dessa tre sista veckor kommer göra sitt för formen,förhoppningarna är synligt sexpack men vi får se…kommer släppa. allt vad heter kost heter helgen den 25maj för att sedan åtegå till en fast kostplan på plus kcal

Bra form herr Galt!
    Måste kännas skönt när formen vecka för vecka blir bättre och bättre.

Highland Park är bra saker, så det bor en finsmakare i dig med ;)

Du är en hunk, Galten. ;-)

Bra vikt, nästan 80 kg på 173 cm. Formen ser stabil ut.

i0janki wrote:
    Bra form herr Galt!
    Måste kännas skönt när formen vecka för vecka blir bättre och bättre.

Highland Park är bra saker, så det bor en finsmakare i dig med ;)

Tack detsamma gode I0janki:-)javisst det gör det,men längtar till att släppa rejält på tyglarna faktiskt:-)bara för en helg!

Gettodachoppa wrote:
    Du är en hunk, Galten. ;-)

Bra vikt, nästan 80 kg på 173 cm. Formen ser stabil ut.

Hahaha tack för den gode gettofriend:-)förhoppningen är att vi alla dietande forumvänner här kan få denna sommar på att känna oss som hunkar av högsta rang;-)

Viewing 15 posts - 931 through 945 (of 1,233 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.