Freppazz Träning.

Home Forums Dagböcker Freppazz Träning.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 1,380 total)
  • Author

Ja nu börjar det hända något i alla fall.. :D

Har gjort en liten korrigering i käket också, brukade ju ha en proteindrink blandat med mjölk i gröten på morgonen samt en banan. Nu kör jag bara 1dl havregrynsgröt, 1klick sylt och 3-4dl. mjölk.
    Vassleshake + banan tar jag efter träningen istället.

Får se hur det går. :)

Sovmorgon idag, börjar kl 11. men måste åka vid 9, men rätt skönt ändå =P

Rygg, biceps & mage ikväll i alla fall + en promenad då såklart!

Ha en bra dag!

Jodå det blev rygg, biceps & mage idag. Kändes rätt bra överlag.

Rygg
    Chins: 12,6,6 *KV

Stångrodd med Ez-stång, vet inte vad stången väger men hade 20kg på varje sida i alla fall: runt 8-12reps i 4set

Kabelrodd: 60kg * c:a 8 reps 3-4set

Latsdrag: 60kg * nånting 3set

Latsdrag m. V.handtag: 40kg * nånting , 55kg * nånting 2set

Sedan rodd sittandes i bänk, drar från övre trissan: 50kg * nånting , 45kg * 8-10 2set

Chins m. V-handtag (helt slut här :p) 5,4 *KV

Biceps

Sittande hantelcurl: 12,5kg * nånting 3set , sedan 8kg * nånting

Curl i cc: 90kg * nånting 2set, sedan drop ner till ungefär 40kg.

Bamsecurl i cc: 20kg * 6-10 2set , 10kg * nånting 2set

Hammercurl skitlätta o strikta som avslut :up:

Mage

Situps med rep i nedre trissan i cc:n 4set á 10kg. Varvade med vanliga situps.

Får se om de blir nån kvällspromenad idag, regnar ganska skapligt nu så… :)

Trevlig kväll!!

Flessa wrote:
    Fan, utveckling FTW! Armen ser ju köttig ut! :D

Thihi tack tack 😮 på bild i alla fall..:p Fick faktiskt en kommentar av en snubbe på gymmet idag över mina armar, sånt är alltid roligt 😮

Bra slitet! Ut och gå med dig nu. ;)

Insulinus wrote:
    Bra slitet! Ut och gå med dig nu. ;)

Spatziba! Redan gjort :emo-thumb

Tack Flessa! :)

Blev långa rundan idag med då (8,5-9km) kände mig lite sliten och tog det rättså lugnt, försökte hålla ett jämnt tempo bara. Tiden blev 42,15,4 så det får jag väl säga att jag är nöjd med. :) Var även o kikade på nya löparskor idag då jag springer i gamla inomhusdojjor utan dämpning osv, men hittade inga som passade, plånboken alltså :p men får leta vidare.

Kan redovisa dagens käk på ett ungefär också.
    #1: 1dl havregrynsgröt, 3-5dl mjölk, 1klick sylt. (~130kcal?)
    #2: Potatismos & falukorv, sallad, mjölk (6-800kcal?)
    #3: Sandwich glass (200kcal?) samt 2rutor marabou choklad…:P (kcal?)
    #4: (snart) Makaronipudding, tomater, mjölk (6-800kcal?)
    #5: (Ikväll) Kesella lätt m. funlight + lite frukter (150-200kcal?)

Uppskattat kcal intag ungefär, totalt blir det c:a 2130.
    Kom gärna med någon åsikt eller om det ser bra ut… =)

Trevlig kväll!

Freppazz wrote:
    Tack Flessa! :)

Blev långa rundan idag med då (8,5-9km) kände mig lite sliten och tog det rättså lugnt, försökte hålla ett jämnt tempo bara. Tiden blev 42,15,4 så det får jag väl säga att jag är nöjd med. :) Var även o kikade på nya löparskor idag då jag springer i gamla inomhusdojjor utan dämpning osv, men hittade inga som passade, plånboken alltså :p men får leta vidare.

Kan redovisa dagens käk på ett ungefär också.
    #1: 1dl havregrynsgröt, 3-5dl mjölk, 1klick sylt. (~130kcal?)
    #2: Potatismos & falukorv, sallad, mjölk (6-800kcal?)
    #3: Sandwich glass (200kcal?) samt 2rutor marabou choklad…:P (kcal?)
    #4: (snart) Makaronipudding, tomater, mjölk (6-800kcal?)
    #5: (Ikväll) Kesella lätt m. funlight + lite frukter (150-200kcal?)

Uppskattat kcal intag ungefär, totalt blir det c:a 2130.
    Kom gärna med någon åsikt eller om det ser bra ut…

Trevlig kväll!

Reagerade ganska bra på din frulle. Jag drar 30 g havregryn + 200 g kvarg till frukost (för tillfället, ligger minus nu) och det blir ~ 250 Kcal där 100 Kcal kmr från havregrynen :P Räkna på ett dl mått med havregryn ~ 50 g = ca 170 Kcal + din mjölk ~ 400 g * (räknar på mellanmjölk vilket är 0.45 Kcal/g) ~ 180 Kcal + din sylt som är ganska rik på carbs .. Alltså, du kanske får i dig snarare (170 + 180 + 35!? = 380 Kcal) Kalorier till frukost snarare än 100 .. Bara en tanke som slog mig :)

Keep in working

NoGain_Diabetes wrote:
    Reagerade ganska bra på din frulle. Jag drar 30 g havregryn + 200 g kvarg till frukost (för tillfället, ligger minus nu) och det blir ~ 250 Kcal där 100 Kcal kmr från havregrynen :P Räkna på ett dl mått med havregryn ~ 50 g = ca 170 Kcal + din mjölk ~ 400 g * (räknar på mellanmjölk vilket är 0.45 Kcal/g) ~ 180 Kcal + din sylt som är ganska rik på carbs .. Alltså, du kanske får i dig snarare (170 + 180 + 35!? = 380 Kcal) Kalorier till frukost snarare än 100 .. Bara en tanke som slog mig :)

Keep in working

Alright! Tackar.. :) men då ligger jag troligen på underskott då iaf, räknar jag 600kcal på maten istället för 800 så blir det ju 400 kcal åt något håll också (har ingen aning om var det ligger, men vissa gånger så kan det säkert vara 600kcal och andra 1100 liksom :whistle: får lita lite mer på vågen kanske..

Tack iaf!

Mvh Fredde:up:

Flessa wrote:
    Bra löparskor är ett måste, bra att du letar nya. :)

Tycker det ser okej ut.. Lite väl proteinfattig frukost kanske är väl det första jag tänker på, tryck i dig ett ägg eller två, det är lätt! :)

Så bra , ja okej, men efter träning så tar jag ju både en vassleshake & en banan (dock ej idag…) men det kanske går åt utöver det?

Flessa wrote:
    Tänk på att kroppen har fastat över hela natten och kanske inte fått något vettigt käka på ca 10-12 timmar, om man vill biffa till sig lite så skadar det verkligen inte med en proteinrik måltid som första måltid på dagen isåfall..:)

Alright. :) kanske skulle lägga till ett kokt ägg då.. :|

Fick ett ryck och brände iväg till intersport i södertälje såhär på kvällskvisten. Hittade ett par dojjer, för 1200… men efter lite velande och testade så kom jag fram till att de är värt att lägga ut lite mer, då man ändå lär ha dom i minst 2-3år. När jag väl skulle betala så var det en polare som jobbade.. Fick skaplig rabatt kan man ju säga… 400spänn. Så 800för ett par jäkligt schyssta dojjer tycker jag var helt ok :| ibland ska man ha flyt också =)

Lucky Bastard! 8)

Själv måste jag köpa nya inomhusdojor nu då jag har tappat bort mina gamla. Har letat i 2 veckor efter dem men de är spårlöst borta.

Insulinus wrote:
    Lucky Bastard! 8)

Själv måste jag köpa nya inomhusdojor nu då jag har tappat bort mina gamla. Har letat i 2 veckor efter dem men de är spårlöst borta.

Hell yeah! 8)
    Sånt är ju ganska så surt.. sen så kan man ge sig fan på att dom väl kommer fram när man har köpt nya…

Flessa wrote:
    Ett ägg låter bra..eller två :D

Fan vilken tur vissa kan ha då :D

hihi :D
    ja ibland så :|

Kommer de fram blir jag nog sur och slänger dem ändå. De är ett par gamla trotjänare som har tjänat mina fötter i ganska exakt 10år så det var kanske dags att byta ändå. :)

Insulinus wrote:
    Kommer de fram blir jag nog sur och slänger dem ändå. De är ett par gamla trotjänare som har tjänat mina fötter i ganska exakt 10år så det var kanske dags att byta ändå. :)

Oj jäklar de var ingen dålig tid det. jag har haft mina gamla löpardojjor i 4a år tror jag, och dem är sopslut, hälarna sitter löst mm. men å andra sidan så har jag nog väldigt frätande fotljuice också…:D

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 1,380 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.