- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 juni, 2009 at 19:46 #461989Anonym anvandareMember
Sprang lite ikväll enligt schemaupplägget, resulterade i rekord på långa rundan som är 8,5 – 9km, tiden blev 38,41,7. På fredag är det alltså löpartävling, som jag anmälde mig till idag, den sträckan är 8900m.Kände mig stum i benen idag till en början, så jag är ytterst tveksam till att jag tränar benen imorrn, lutar åt att det bara blir axlarna som piskas, men får se lite :p
Såhär har träningen sett ut idag:
Cykling i lugnt tempo 2 mil, skulle uträtta lite ärenden som det så fint heter :p
Köra soppor, tvätta / vaxa några bilar.. sola en hel del och sedan så blev det löpning nu på kvällen.Käket:
#1: Bröd m. skivat ägg och kaviar på, vassledrink 300kcal
#2: c:a 4dl lättfil, vassledrink ~250kcal
#3: Färskpotatis och köttfärslimpa, sallad 6-800kcal?
#4: (kvarstår) kesella lätt + funlight ev. någon frukt
#5: beror på om jag är hungrig eller ej.. kanske blir knäckebröd m. smör & skinka ~600kcalKcaltot:2150 inkl knäckebröd.. annars minus ~600kcal :p
24 juni, 2009 at 13:42 #461990Anonym anvandareMemberBen, vader & axlar
Blev visst ett lätt benpass ändå
Sittandebenpress: 60-70kg kanske * c.a 15reps i 3set
Benspark: 20kg * 17-20, 3set
Ham.curl: 20kg * 17-20 3set
Vadhäv/vadresningar med kv. ståendes på en platta.. körde 4set , med 20-25 reps i varje ungefär.Axlar
Flies för baksidan 4set
Drag till haka m. rep 3set
Rotatorcuffar i cc och med hantel: 8-10set (totalt)Bidde en morgonpromenad i morse också, på en timme och 20minuter ungefär. Skippade crosstrainern och skippar även kvällspromenaden idag då jag vill spara benen lite tills på fredag. Blir troligtvis en morgonpromenad imorrn med.
Käket:
#1: Bröd m. skivat ägg & kaviar, vassledrink 300kcal
#2: c:a 4dl lättfil 140kcal
#3: vassledrink 110kcal
#4: (kvarstår) tonfiskburgare ~400kcal
#5: (kvarstår) kesella lätt + funlight ev. någon frukt.200kcal
#6: Kanske knäckebröd eller lättfil eller liknande ikväll om jag blir hungrigKcaltot:1150
Have a nice day :up:
24 juni, 2009 at 15:24 #461991Anonym anvandareMemberBra dagbok, en fråga, hur jävla mkt pålägg draru på ditt knäckebröd när du tar det som 600 kcal? Mina knäckebröd är 35 kcal st, + gurka och lite lite skinka ligger de väl runt 50 kcal st.
24 juni, 2009 at 15:30 #461992Anonym anvandareMemberFrLi wrote:Bra dagbok, en fråga, hur jävla mkt pålägg draru på ditt knäckebröd när du tar det som 600 kcal? Mina knäckebröd är 35 kcal st, + gurka och lite lite skinka ligger de väl runt 50 kcal st.Vad kul att höra! Oj j*vlar.. det var nog så enkelt att jag skrivit lite fel.. hade nog räknat på ungefär 60kcal, det verkar mer rimligt iaf.
Tack för påpekandet! :up:25 juni, 2009 at 17:02 #461993Anonym anvandareMemberRekordkort pass idag.. tog runt 30 min, men hann med det mesta iaf :up: väldigt lätt dock.. eller rättare sagt jag orkade inget mer? så vikterna skiter jag i att skriva ut idag.. blir bara övningarna :p tilläggas ska väl att det var väldigt varmt på gymmet också, jaja här kommer passet:
Dips: 4set
Hantelpress m. uppåtlutande bänk: 3-4set
Bänkpresss 3-4set
Smalbänk 5set (varvat med liggande pushdowns m. stång..) 3-4set
Pusdowns med stång igenMage:
”Bar none” 3setKommentar: jäkligt bra pump-pass idag, kändes rätt bra överlag även om vikterna var helkassa :nono:
Har även börjat tänja lite mer på deffandet nu också.. åt två mackor till frukost idag, några glassar, lite godis, ”vanlig” mat osv osv. men kommer fortsätta röra mig och äta lite mindre än vanligt.. brukar tappa lite vikt mot sommarn ändå så.
Imorrn löpartävling! :yikes:
Trevlig kväll!
25 juni, 2009 at 17:08 #461994Anonym anvandareMemberÄven jag har börjat släppa lite på deffandet, kul att se att du ligger på samma nivå.
Lycka till på löpartävlingen imorgon!
25 juni, 2009 at 17:21 #461995Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Även jag har börjat släppa lite på deffandet, kul att se att du ligger på samma nivå.Lycka till på löpartävlingen imorgon!
Haha, då kan vi tröstäta tillsammans..
Tack tack! Hoppas man tar sig runt i alla fall.. det är målet :p
27 juni, 2009 at 00:28 #461996Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Hoppas det går bra med löpningen nu! Lycka tillTackar tackar!
Får nog börja med att säga att ”stora rundan” som jag brukar springa inte är 8,5-9km i alla fall , snarare runt 7.
Löpningen idag gick väl rätt ok 8,9km var det, gick i mål på 46,19.. så ja, jag kom ju inte sist iaf.. :p Det var väldigt trångt i starten, men tappade max nån minut där, så inget nämnvärt, men jag är nöjd med min insats, orkade inte mer, laddade upp bra med käk och hade så mkt energi som det krävdes, det var kroppen som inte orkade. Så kort och gott så är jag ganska nöjd.. tror det var ungefär 1900pers som sprang :up:
Ätardag har det blivit idag med.. skriver inte upp vad jag ätit, men mycket blev det nu sitter jag och trycker i mig en påse chips…
27 juni, 2009 at 12:24 #461997Anonym anvandareMemberRiktigt bra tid! :up:
Tycker du ska vara klart nöjd över den tiden, kollar du dina rundor via jogg.se eller har du mätt upp sträckorna?
27 juni, 2009 at 14:41 #461998Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Riktigt bra tid! :up:Tycker du ska vara klart nöjd över den tiden, kollar du dina rundor via jogg.se eller har du mätt upp sträckorna?
Tack!, skönt att höra..
7kilometers rundan har jag mätt upp, dom andra har jag faktiskt bara uppskattat, men alltid utgått från hur 7kilometers rundan känns så att säga, och trott att dem varit längre.. så det var ju lite surt :p men men.Bild på en vätskefylld freppazz innan löpningen igår:
Nu blir det snart 1,1kg flintastek o potatissallad
27 juni, 2009 at 15:02 #461999Anonym anvandareMemberFreppazz wrote:Tack!, skönt att höra..
7kilometers rundan har jag mätt upp, dom andra har jag faktiskt bara uppskattat, men alltid utgått från hur 7kilometers rundan känns så att säga, och trott att dem varit längre.. så det var ju lite surt :p men men.Bild på en vätskefylld freppazz innan löpningen igår:
Nu blir det snart 1,1kg flintastek o potatissallad
shit!!!
Biffig kille hoppas du inte tränar på samma gym som migStark att springa i den hettan det var igår vilken plats den änn blev så skickar jag ett stort grattis!!!
Nu kan du ta det lugnt & vila från träning & chins o så tycker jag, bra att du äter mkt mat det gillar vi :emo-thumb
27 juni, 2009 at 15:12 #462000Anonym anvandareMemberHahahaha kul att höra från biffen himself:up:
Tackar tackar! ja idag blir det inga chins.. men mycket mat
28 juni, 2009 at 21:54 #462001Anonym anvandareMemberFunderar på att testa ett nytt protein när det som jag har nu är slut.. lutar åt att det blir Body Science diet fuel, någon som har något att invända om det? Har hört/läst på vissa ställen att ON (som jag har nu) ska vara det bästa som går att få tag i i princip, men detta verkar klart prisvärt i alla fall, är det inte protein som protein i princip??
Imorrn rygg, biceps & mage.
28 juni, 2009 at 22:03 #462002Anonym anvandareMemberOkej okej, och det gäller alla produkter därifrån? Jag tar ungefär 60g/dag.. så vet inte om det är mycket eller lite direkt..
Cookies and cream var ingen höjdare tycker jag.. äter den nu och får hålla för näsan när man ska dricka.. usch. Men de andra smakerna jag provat har varit goda.. funderar på att testa mintchoklad härnäst:up:Men då kanske man ska köra på ON:s produkter i fortsättningen också då.. tänkte mest på priset nu, men det får man väl leva med.
Tack för svaret flessa!
28 juni, 2009 at 22:13 #462003Anonym anvandareMemberJag tycker gott du kan satsa på BS eller FX proteinserierna. BS proteiner smakar riktigt bra, dock inte testat just dietfuel men deras whey100 protein är riktigt gott.
Aspartamet är inget jag bryr mig om men där får ju var och en göra som man vill. Tror personligen inte att en såpass liten beståndsdel i pulvret skulle kunna påverka mig allt för mycket.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.