- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 november, 2009 at 17:34 #462574Anonym anvandareMemberMR.Marcher wrote:Bra pass!!
Nästa gång får du komma & knuffa bort mig från skivstångenThanx biffen!
haha de vågar jag inte27 november, 2009 at 17:35 #462575Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Givetvis, ska snart dra ner till Ica och bosätta mig bland godishyllorna en stund för att släpa med en sopsäck godis hem och sätta mig i soffan med godis, kalla öl och en bra film (Inglorius basterds, Zombieland eller Bruno)..Härligt :emo-thumb då behöver jag inte känna mig så jätteonyttig då
30 november, 2009 at 16:49 #462576Anonym anvandareMemberAXLAR & MAGE[/b]
Riktigt skoj helg med party i lördags, och julmarknad och bio igår, så man var lite sliten idag men inte så farligt. Såg på Luftslottet som sprängdes, den var riktigt bra faktiskt, tror den var 2,30 lång men den kändes som en 1,20 film ungefär, satt som klistrad i biofotöljen Vaccinerade mig även mot baconsjukan igår, har inte fått någon knorr än i alla fall så det verkar lugnt
Dagens pass blev alltså axlar och mage. Har funderat och kännt efter vilken/vilka muskelgrupper som kändes ”friska” och ja, axlarna och magen kändes fräscha. Trodde jag skulle köra själv då polarn fått biverkningar av grissprutan, men efter att jag skickat ett hotfullt sms till han så följde han visst med
Vi körde rätt mkt olika övningar, med obetydlig vikt (som vanligt när det gäller mina skadade axlar) Testade på lite sittande militärrpress med hantlar och det ömmade redan vid 5kgs hantlarna . Men sen jävlar provade jag militärpress m. stång bakom huvudet och då kändes det helt ok i axeln (pain is temporary )Så det blir nog till att börja köra lite militärpress igen..
Här är passet iaf:
Det står inte i ordning men ska försöka skriva upp övningarna iaf.Rotatorcuff:
säkert 6-8set supersettade denna med det mesta, lätt vikt och runt 15-20reps.Militärpress m. hantlar:
2set 3-5kg 8-20 reps.Militärpress m. stång bak. huvud:
Lättaste stången, 10kg kanske. 3-4set 15-25repsHantellyft åt sidan:
c:a 5set lätt, strikt och pump satan :emo-thumbHantellyft rakt fram:
samma princip som hantellyft åt sidanFlies (baksida axlar)
4-5setBak. axlar i CC:
3set 6-8 repsDrag till haka m. rep:
Pumpade ur baksidan med denna bara.. 2set.MAGE:
Situps m. extravikt i cc:
Vikt nr 3av 11 som mest, 3set + 1set utan vikt. c:a 8-12reps.Tror det var det allez, blir nog ben imorrn sen får jag se hur upplägget blir Tors/fredag, troligen rygg i Göteborg med brorsan på fredag
Trevlig kväll!!
30 november, 2009 at 22:36 #462577Anonym anvandareMemberNice din tok! Ska du till FF på lördag du också?
1 december, 2009 at 09:33 #462578Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Nice din tok! Ska du till FF på lördag du också?Tack stortoken!
Japp det blir nog hela lördagen och en liten stund på söndagen verkar det som nu i alla fall1 december, 2009 at 16:35 #462579Anonym anvandareMemberBen och lite vader.[/b]
Helt ok pass idag.. fick riktigt härlig pump i både fram/baksida ben och även i vaderna såhär såg passet ut:
Benpress:
Endast pålagd vikt.
Släden * 10-20 2set
25kg * 10-15
50kg * 10-15
75kg * 8-10
100kg * 6-8 2set
Sedan dropp i tre steg ner till 50kg. c:a 7 reps på varje.Benspark:
60-70kg som mest c:a 8reps i 2set Sedan trippeldropp här med.Bak.lår i cc:
Vikt nr 4av 11 som mest, sedan drop på sista settet.Bak. lår maskin:
1ben i taget, 2set
Sedan båda benen på väldigt lätt vikt och ”pumpa ur” det sista.Vadpress i benpress:
2set m 7 reps *3 olika vinklar på fötterna (=21reps /set)
Sen så körde jag stående tåjuck för att krama ur det sista :pNu blir det käk! Vila imorrn..
Trevlig kväll!!
1 december, 2009 at 17:52 #462580Anonym anvandareMemberInget illamående efter benpasset än??!
1 december, 2009 at 18:04 #462581Anonym anvandareMemberGrymt din lille parvel! Sköna pressar, hoppas fan inte du kommer ur sängen imorrn…..
1 december, 2009 at 18:26 #462582Anonym anvandareMemberPixi wrote:Inget illamående efter benpasset än??!Haha nej inte än.. men det kanske kommer
1 december, 2009 at 18:27 #462583Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Grymt din lille parvel! Sköna pressar, hoppas fan inte du kommer ur sängen imorrn…..Tack du store!
Haha det hoppas faktiskt jag.. å andra sidan har jag inget planerat så kanske ligger kvar ändå.. :p3 december, 2009 at 16:38 #462584Anonym anvandareMemberTuttar & Lite triceps[/b]
Värmde upp m. rotatorcuff och lite militärpress bakom huvet
Bänkpress:
3set uppvärmning70kg x 5×5 Alla utan pass.. morgonvikt 69-70kg. Så det är 25reps på kroppsvikten.. fast så kan man ju inte räkna tyvärr :p
Snebänk:
60kg * 7 2setUppåtlutande bänk:
Eller vad den nu heter.. ska väl ta på undersidan av tuttarna iaf.
60kg * 7-8 2setDips:
KV * 10 3setCableflies:
Lagom vikt 6 – 12 reps 3setSkallkrossarn:
20kg + stång * 8
20kg + stång * 6Pushdowns i cc:
vikt nr 3 av 11 10-20 reps
vikt nr 6 av 11 8-15 reps
vikt nr 11 av 11 10reps.Det var nog allt tror jag. Imorrn så blir det ett rygg/mage pass i göteborg kanske blir lite biceps också, sedan verkar det som att det blir krogen på kvällen.. kommer bli fullt upp denna helg, men det är ju skoj
Trevlig kväll!!
3 december, 2009 at 16:47 #462585Anonym anvandareMemberSchysst bänkserie. 25*KV är ingen skit direkt. Du gör snart det i ett set med.
Jaså du ska också hålla dig i Gbg hela helgen? Träning på Exhale lr?
3 december, 2009 at 17:02 #462586Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Schysst bänkserie. 25*KV är ingen skit direkt. Du gör snart det i ett set med.Jaså du ska också hålla dig i Gbg hela helgen? Träning på Exhale lr?
Tack tack.. haha det är nog long long time kvar.. men 10reps kanske jag gör i 1set iaf.. :p Får prova nästa vecka.
Ja det blir hela helgen , nja som det verkar nu så blir det nog träning på sportlife backaplan då brorsan jobbar där (=gratis )
3 december, 2009 at 21:06 #462587Anonym anvandareMemberFlessa wrote:När kör du på Backaplan? Lust att dra av ett pass tillsammans kanske?Jag har ingen aning om tid ännu.. men är framme vid kl 16 ungefär, så det blir väl ett lite senare pass.. Vore skoj att ta ett pass men känns som att jag kommer ha fullt upp med att träffa brorsan och hans fru och sådär..
6 december, 2009 at 22:37 #462588Anonym anvandareMemberFyfan vad efterbliven man känner sig efter en helg utan dator.. dock otroligt jäkla skönt!! Men sen när man kommer hem och har 300jävla mail i inkorgen så blir det lite tråkigare!! Men skitsamma egentligen. :p
Helgen har bestått av att åka buss… o åka lite mer buss… och sen FITNESS FESTIVALEN[/b]
Sjukt skoj, massa goda proteinbars, åt sushi för första gången , o sen i fredags när jag kom ner så blev det ett ryggpass med brorsan gratis såklart.. inträde till mässan gratis.. mat gratis.. har fan levt som en prins i helgen Vågen stog på 75 kg nu ikväll också 😮
Träning imorrn och kanske kanske lite jobb i veckan..
Över & ut tills vidare.
ha det gott! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.