- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 januari, 2010 at 16:52 #462694Anonym anvandareMemberDavid Näslund wrote:Frääänt med eget gym
Synd att man bor så lååååångt bort :p
Känns lite fel att kalla det gym men kanske kan bli något åt det hållet i alla fall :p
Du vet var du ska stanna om du har vägarna förbi :emo-thumb
11 januari, 2010 at 17:24 #462695Anonym anvandareMemberFreppazz wrote:Ja verkligen, finns ju bara fördelar med det :up:
Haha vilken tur namnet är inte spikat här ännu så jag kanske ändrar det, var ju lite väl lika..Ser ju riktigt bra ut! Nytt och fräsch verkar det ju vara. Dessa grejer som vi har är nog från både 70 och 80 talet skulle jag tro men tror nog det ska funka helt okej. Vi kanske får öppna eget båda två fram över? :p
Allt vi har är splitternytt! har kostat totalt ca. 17k
Powerrack, Bänk (flat, incline och decline)
2st 40kgs ställbara hantlar (med vikter som passar på skivstång)
totalt knappt 400kg vikt…
Lite hemmabyggda grejor, som en talja t.ex. som syns om du kollar nån av mina 10 senaste videon i min journal… (kostade 150 spänn att fixa)
Mera på kommande hela tiden….Riktigt skoj att bygga och hitta på nya övningar hela tiden!
Kan mycket väl hända att det blir ett eget riktigt gym nån gång framöver… Vem vet…
11 januari, 2010 at 17:46 #462696Anonym anvandareMemberUndertaker wrote:
Allt vi har är splitternytt! har kostat totalt ca. 17k
Powerrack, Bänk (flat, incline och decline)
2st 40kgs ställbara hantlar (med vikter som passar på skivstång)
totalt knappt 400kg vikt…
Lite hemmabyggda grejor, som en talja t.ex. som syns om du kollar nån av mina 10 senaste videon i min journal… (kostade 150 spänn att fixa)
Mera på kommande hela tiden….Riktigt skoj att bygga och hitta på nya övningar hela tiden!
Kan mycket väl hända att det blir ett eget riktigt gym nån gång framöver… Vem vet…
Nu blir man sådär lagom avundsjuk..
Låter hur härligt som helst ja visst är det skoj att bygga eget, det som jag tänkte bygga efter dipsställningen och chinsräcket blir nog någon form av latsmaskin/pushdown med en talja i taket och en wire med en krok i andra änden bara, borde ju funka..Hur många kvadratmeter har du att träna på?
ser riktigt bra ut hur som helst och filmerna brukar jag spana på :up:11 januari, 2010 at 18:04 #462697Anonym anvandareMember24m2 är garaget, men 6m2 längs ena väggen används inte till nåt…
Bara ett skrivbord och liknande längs den väggen…Taljan jag fixa(en enkel prototyp, som så småningom ska förbättras), gjorde jag så att man lägger fast den i chinsräcket med ett schackel, så den går att flytta, eller fast på skivstången i powerracken så kan man ställa höjden på den!
Jobbar på en järnhandel, så jag fick allting skitbilligt därifrån…
Jep, det börjar bli ganska komplett nu… nu är det på kommande 2 par hantlar till, förutom dom ställbara. 2x10kg och 2x20kg för 600 spänn…
En ez-stång ska kanske oxå skaffas i nåt skede…
11 januari, 2010 at 18:13 #462698Anonym anvandareMemberUndertaker wrote:24m2 är garaget, men 6m2 längs ena väggen används inte till nåt…
Bara ett skrivbord och liknande längs den väggen…Taljan jag fixa(en enkel prototyp, som så småningom ska förbättras), gjorde jag så att man lägger fast den i chinsräcket med ett schackel, så den går att flytta, eller fast på skivstången i powerracken så kan man ställa höjden på den!
Jobbar på en järnhandel, så jag fick allting skitbilligt därifrån…
Jep, det börjar bli ganska komplett nu… nu är det på kommande 2 par hantlar till, förutom dom ställbara. 2x10kg och 2x20kg för 600 spänn…
En ez-stång ska kanske oxå skaffas i nåt skede…
Okej det låter ju riktigt lagom! Kanske en cablecross-ställning skulle vara något längs väggen då? Funderar själv på det fram över, men tyvärr så kostar dem ju en del.
Perfekt när man kan få rabatt via jobb osv. ju, nu vart jag avis igen
Jag har dock en ez-stång :p11 januari, 2010 at 18:46 #462699Anonym anvandareMemberEn cablecross går nog ganska enkelt att fixa oxå, med lite fantasi!
dvs. om man inte ska använda tunga vikter…2 block i taket, lagom höjd och lagom långt imellan.
blocken fast i en roterande krok, så att dom går att svänga.
lite band och några karbinhakar.
Så hänger man upp en 5-10kgs viktskiva på vardera sidan, och vips har man en cablecross.Vill man kunna ställa höjden så lägger man en kätting mellan krokarna i taket och blocken…
Och tadaaa!!
En ställbar cablecross11 januari, 2010 at 18:51 #462700Anonym anvandareMemberUndertaker wrote:En cablecross går nog ganska enkelt att fixa oxå, med lite fantasi!
dvs. om man inte ska använda tunga vikter…2 block i taket, lagom höjd och lagom långt imellan.
blocken fast i en roterande krok, så att dom går att svänga.
lite band och några karbinhakar.
Så hänger man upp en 5-10kgs viktskiva på vardera sidan, och vips har man en cablecross.Vill man kunna ställa höjden så lägger man en kätting mellan krokarna i taket och blocken…
Och tadaaa!!
En ställbar cablecrossDet hade jag faktiskt inte tänkt på men det där skulle ju funka klockrent! Och sen så tar det ju inte så mycket plats heller.. nä nu börjar det bli dags att shoppa lite block och kättingar osv. Måste köpa gas till svetsen också märkte jag förut så det kanske blir dåligt med chins-räcke tillverkning denna vecka
11 januari, 2010 at 19:01 #462701Anonym anvandareMemberFreppazz wrote:Det hade jag faktiskt inte tänkt på men det där skulle ju funka klockrent! Och sen så tar det ju inte så mycket plats heller.. nä nu börjar det bli dags att shoppa lite block och kättingar osv. Måste köpa gas till svetsen också märkte jag förut så det kanske blir dåligt med chins-räcke tillverkning denna veckaÄnda grejen är att man inte ska lägga det för nära väggen!
Fria vikter i band eller vajer har en tendens att börja gunga!Men iof. är det bra, för då gör man striktare rörelser för att undvika gung! :p
Och som jag konstaterade i min journal efter gårdagens ryggpass, så behöver man inte mycket vikt i en hemmagjord talja då dom inte är utväxlade som på gymmet…
Vi klarade oss med 25-30kg i latsdrag, jämfört med 3 gånger mera på gymmet!
11 januari, 2010 at 19:09 #462702Anonym anvandareMemberUndertaker wrote:Ända grejen är att man inte ska lägga det för nära väggen!
Fria vikter i band eller vajer har en tendens att börja gunga!Men iof. är det bra, för då gör man striktare rörelser för att undvika gung! :p
Och som jag konstaterade i min journal efter gårdagens ryggpass, så behöver man inte mycket vikt i en hemmagjord talja då dom inte är utväxlade som på gymmet…
Vi klarade oss med 25-30kg i latsdrag, jämfört med 3 gånger mera på gymmet!
Haha det är ju så sant som det är sagt
Det är ju på både gott och ont man inte behöver så mkt vikt, lite dåligt för psyket kanske men det är ju mer rättvist för själva vikten egentligen :p11 januari, 2010 at 19:11 #462703Anonym anvandareMemberAnyways, lycka till med gymbygget!
Och träningen oxå!:up:
11 januari, 2010 at 19:12 #462704Anonym anvandareMemberUndertaker wrote:Anyways, lycka till med gymbygget!Och träningen oxå!:up:
Stort tack, och detsamma! :up:
12 januari, 2010 at 12:45 #462705Anonym anvandareMemberDet var tänkt att jag skulle träna in the basement of pain idag, men blev så förbannat sugen på att köra dips och har inte köpt några grejer till dips-ställningen här hemma ännu. Så får bli ett pass på ”vanliga” gymmet. Har iaf städat ur lite i hemmagymmet, slängt in lite högtalare o skit så nu är det bara chinsräcke och dipsställningen kvar att fixa, har letat vikter som en tok också har lyckats samla ihop drygt 100kg men vet att det ska finnas mer nån stans inte för att det behövs, för min del, men ändå.
Känner mig allmänt seg idag också, tror det är sen helgens ätande och drickande. Vägde 77kg i söndags på sportlife.. men formen är ändå rätt ok tycker jag. Tror faktiskt vågen här hemma är lite missvisande för väger jag runt 75kg i denna form jag är nu så kan jag inte va så mkt annat än nöjd
Såhär ser upplägget ut för dagens träning:
Dips, 4set var av 3set med 15 kg i bältet, så många reps jag orkar.
Bänkpress, ett uppvärmingsset, 60kg * max 2setSen blir det kanske 2övningar för magen eller så, blir nog inte mer än så.
Ligger nog lite lägre på kcal denna veckan också pg.a jag stukade foten när jag spelade fotboll!! haha men det börjar bli bättre men vill inte promenera så mycket innan helgen iaf.Såhär ser käket ut idag:
#1: c:a 08,45. Eaa-XX + 5gr kreatin.
#2: c:a 09,15. Supergröt på 3ägg, 1dl havregryn, 250g keso mm. 0,5l mjölk, omega-3
#3: Nyligen, c:a 12,30 ett äpple.
#4: Innan/under träning EAA-xx
#5: Efter träning Vassle + 5gr kreatin
#6: c:a 16,00 Kebab+ris + 2ägg. 0,5l mjölk, omega – 3.
#7: Funlightkesella
#8: Ifall mitt slowpro har kommit så blir det en sån dos också, innan läggdags.Ja det var nog allez, redovisar passet senare.
12 januari, 2010 at 14:56 #462706Anonym anvandareMemberDips:
Kv * 5
KV + 15kg * 10
KV + 15kg * 8
KV + 15kg * 7Bänkpress:
Stången * 15-20
60kg * 10 fötterna uppe i luften.
50kg * 10 fötterna uppe här medCableflies:
3set 6-15 repsCablecrunches:
4setHängande benlyft:
2setSjukt segt idag men sånt händer ju. Imorrn blir det troligen ben, vila/promenad torsdag och rygg på fredag.
Trevlig kväll och sånt
12 januari, 2010 at 17:57 #462707Anonym anvandareMemberRiktigt bra dips! :emo-thumb
12 januari, 2010 at 18:02 #462708Anonym anvandareMemberJa men trevlig kväll på dig med Teppas.
Bra dippat och FU-bänkat. Någon speciell anledning till att det blev FU-bänk eller var det bara ett litet infall?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.