Går det att komma överens med en rumpa?

Home Forums Dagböcker Går det att komma överens med en rumpa?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 571 through 585 (of 1,433 total)
  • Author

Intensiv dag på jobbet gjorde att jag lämnade stället med känslan av att vara en övertuggad köttbit som tillagats ett halvt dygn för länge.

Tanken var att jag skulle vila upp mig hemma och bli som ny, jo eller hur…
    Satte istället min tillit till koffeintabletter och pwo men likt förbaskat höll jag på att börja grina när jag kravlade mig upp på CTn.
    Som krydda på moset hade jag träningsvärk i rumpa och vader.
    Hur som, efter 45 minuter var halva cardion avklarad och kroppen varm så resten gick mer eller mindre smärtfritt.

Därefter blev det återigen ett litet gott-och-blandat-pass.
    Anledningen var trängsel så jag kryssade runt lite.
    Lite småsliten och trött i kroppen (men idag framförallt knoppen) så jag koncentrerade mig på utförande/hastighet/fler rep framför vikter.

Blev en hel tomtesäck med övningar och det som tragglades igenom var:

Rygg, bröst, triceps.
    Sista bilden föreställer triceps. Ser ni den inte? Nej, inte jag heller, det var därför jag tog en närbild :p

Looking tight! ;)

På den här bilden syns det verkligen att din rygg är stenhård!
    Har bara lite laktofri keso kvar, sen slår jag en pling för lägesrapportering… :)

J.v.K wrote:
    Fasen vad snyggt Sam :)

CDJ wrote:
    Looking tight! ;)

Albin wrote:
    På den här bilden syns det verkligen att din rygg är stenhård!

TACK! Jätte jätte gulliga är ni :)
    Jag kan se att kroppen svarat på den nya tillvaron och utvecklats till det bättre, vilket jag är tacksam och glad för, men era ord känns en gnutta för stora. Ni är nog lite generösa i överkant helt enkelt :)

En annan sak, utöver form, är att jag bevisligen är skev – a la sned – a la rejält oliksidig. Blir lite lätt bedrövad och oroad…latskompisarna är extra iögonfallande.
    Syns kanske ännu tydligare här:

Har blivit lugnad med att det troligen…kanske, ger sig med tiden. Kan ju hoppas, men sedan jag fick syn på min skoliosbesläktade baksida är det information som oundvikligen sitter fastklistrad i bakhuvudet.
    Så där vill man väl inte se ut ;)

[img=http://gallery.zabrigraphics.com/26/1189863523_morning07.jpg]Så var det dags!
    Dags för veckans sista cardiopass och lite senare idag är det dags för veckans sista viktpass.
    Då har jag betat av hela veckans plan och kan leende utan skuld sitta på rompen under hela helgen, helt enligt plan.

Men, som skrivet – > först lite cardio!

Sam wrote:
    [img=http://gallery.zabrigraphics.com/26/1189863523_morning07.jpg]Då har jag betat av hela veckans plan och kan leende utan skuld sitta på rompen under hela helgen, helt enligt plan.

Det där är en så underbar känsla ibland!

Florin wrote:
    Det där är en så underbar känsla ibland!

Väldigt!

Kolla! Jag är så vit att jag slukas upp av bakgrunden, isn´t that cool 8):D

90 min CT
    Straxt över 14km besegrade samt en kalori…eller två.
    Skönt morgonpass hur som, nu blir det jobb!

Fan du, ser sjukt grymt ut! :up:
    Sorry för dålig feedback :(

JTrulsson wrote:
    Fan du, ser sjukt grymt ut! :up:
    Sorry för dålig feedback :(

Nej men nu räcker det! 😮
    Ni skulle se rumpan och låren….eller rättare sagt – nej det skulle ni inte :D

Angående feedback, antar att du har ett liv också vilket är bra ;)

Med min allvarligaste ton skrämde jag upp två timanställda med att vi skulle ha ett samtal.
    Några ur övrig personal hjälpte till att skrämma upp dem ytterligare genom att vara allmänt bistra.
    De två blev hänvisade till samtalsrummet där de i ensamhet fick svettas i några minuter innan jag tog in dem i fikarummet.
    Där fick de i uppgift att gemensamt öppna tre framställda paket, i visad ordning:

Väldigt långa i ansiktet blev de :D

Tog ingen tårta men den var tydligen kalas.
    Marsipan, grädde, vaniljkräm, punchrussin, saffranssockerkaka – tja, varför inte =)

Vad roligt det är att se trevliga arbetsgivare, det är inte så jätte vanligt ;-) (antar att du är arbetsgivare)

Bra form på ryggen :up:

Har den 35-åriga rumpan blivit 25 snart? Med tanke på bilderna så ser det lovande ut.
    Angående dina funderingar kring höger och vänster kroppshalva; det är ingen fara på
    taket. Med mer muskelmassa så brukar såna där skillnader jämna ut sig. Eller i alla fall bli
    mer svårupptäckta.

En annan sak. Försöker du köra fria vikter, eller blir det maskiner? Läste någonstans om
    nackproblem. Fria vikter vid basövningar är ju annars att föredra om du vill smacka på med
    lite mer muskelvikt framöver.

Gober wrote:
    Vad roligt det är att se trevliga arbetsgivare, det är inte så jätte vanligt ;-) (antar att du är arbetsgivare)

Nja, jag är anställd men representerar ag i min yrkesroll men – tack :)

Quote:
    Bra form på ryggen :up:

Återigen – tack…men jag hade hellre haft den på rompan och låren, formen alltså – inte ryggen ;)

Gettodachoppa wrote:
    Har den 35-åriga rumpan blivit 25 snart? Med tanke på bilderna så ser det lovande ut.

Hahaha – > Nej!
    Jag funderar på om det går att byta ut rubriken?
    Hade tänkt mig: Den 35-åriga rumpan som vägrade bli 25 :p

Quote:
    Angående dina funderingar kring höger och vänster kroppshalva; det är ingen fara på
    taket. Med mer muskelmassa så brukar såna där skillnader jämna ut sig. Eller i alla fall bli mer svårupptäckta.

Jag kommer leva på hoppet =)

Quote:
    En annan sak. Försöker du köra fria vikter, eller blir det maskiner? Läste någonstans om
    nackproblem. Fria vikter vid basövningar är ju annars att föredra om du vill smacka på med lite mer muskelvikt framöver.

Sedan jag började träna mer intensivt i augusti sker numer större delen av min träning med fria vikter :)

Jag vet inte, men helgen i Gbg slog den där beryktade slottsbalen med hästlängder :)
    Alla ingredienser som gör en lyckad helg fanns med, och även om tiden inte spenderades på ett slott så njöt jag av varje minut på svenska mässan och vårt supermysiga hotell:

Två dagars bara-vara, fullsmäckad med allsköns upplevelse och de enda kroppsdelar som hållts i hård sysselsättning är käk- och magmusklerna :o.
    Vad mer kan man önska?
    Sammanfattningsvis summerar jag helgen som alldeles alldeles underbar :)

Viewing 15 posts - 571 through 585 (of 1,433 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.