- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 december, 2010 at 23:46 #250685Anonym anvandareMember
Tillhåll:
Mat i oändlighet:
Tallrik nr1 (inget ögongodis direkt):
Tallrik nr2:
Underhållningen:
= sexuella antydningar serverade av män i kvinnokläder:
För min del var det ett bra julbord.
Allt jag tycker om och uppskattar fanns serverat.
Gällande varm/efterrätterna så fanns kanske lite att önska men det är ändå ett kapitel jag i regel hoppar över så för min del spelade det ingen roll.
Underhållningen var lättsam och lagom lång = perfekt kväll med kollegernaNotering nr1:
Janssons frestelse, dopp och lutfisk är det äckligaste som finns på julbordet och lax det godaste.Notering nr2:
Trots att vi fick äta på ackord dvs begränsat matintag under 45 minuter så lyckades jag trots allt med bedriften att äta för mycket.Notering nr3:
Hur mycket salt är det i julmat? Har redan slukat 1,5 liter bonusvätska efter julbordet.Notering nr4:
Borde sova men pga allt jag druckit (fortfarande törstig) så kluckar och skvalpar det så mycket i magen att jag känner mig lätt sjösjuk.
Kanske vore idé att bädda på toaletten? Antar att jag under natten kommer tillbringa mer tid där än i sängen…15 december, 2010 at 23:51 #250686Anonym anvandareMemberSam wrote:Nja
Ja i allra högsta grad medverkande/påverkande!
16 december, 2010 at 08:50 #250687Anonym anvandareMemberSam wrote:I egenskap av maskot kanske annars har jag dessvärre ingen del i den där bedriften.Tvivlar jag starkt på!
Quote:Nåväl, snart din tur att få bekänna färgPå julafton är det min tur.
Missade företagets julbord/julfest men lider inget vidare för det.
Och cardions sen, förkylningen känns bättre så efter helgen är jag back on track!Albin wrote:Snack!Albin wrote:Ja i allra högsta grad medverkande/påverkande!Som sagt, tror du hade större betydelse än vad du vill inse
För övrigt såg dina julbordstallrikar sjukt goda ut
16 december, 2010 at 09:33 #250688Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:På julafton är det min tur.
Missade företagets julbord/julfest men lider inget vidare för det.Nu var det väldigt trevligt men ett julbord per år känns fullt tillräckligt. Just i skrivande stund längtar jag inte det minsta till Grand-Final-Bordet den 24:e.
Quote:Och cardions sen, förkylningen känns bättre så efter helgen är jag back on track!Jag mår toppen men vad hjälper det 👿
Quote:För övrigt såg dina julbordstallrikar sjukt goda utFör att vi VET hur det smakar isf, för rent visuellt ser det väl rätt sunkigt ut
Nu ska jag fortsätta med projekt julklappar.
Håller på att plocka ihop lite till våra unga tomtenissar:– alltid en början…
16 december, 2010 at 10:20 #250689Anonym anvandareMemberSam wrote:Nu var det väldigt trevligt men ett julbord per år känns fullt tillräckligt. Just i skrivande stund längtar jag inte det minsta till Grand-Final-Bordet den 24:e.Nära efter ett julbord brukar man inte vara speciellt sugen
Quote:Jag mår toppen men vad hjälper det 👿Sant, suger som fan när man vill med tiderna inte tillåter det.
Min sjuka kommer ju försvinna inom några dagar.
3 veckor är lite mer kämpigt…Quote:För att vi VET hur det smakar isf, för rent visuellt ser det väl rätt sunkigt utSant, man vet att det är gott.
Men det är egentligen bara ett jäkla ihopplockQuote:Nu ska jag fortsätta med projekt julklappar.
Håller på att plocka ihop lite till våra unga tomtenissar:– alltid en början…
Snäll tomtemor
16 december, 2010 at 10:39 #250690Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Snäll tomtemor
Appropå mor:
Vi har några praktikanter inne, ett gäng killar på 14/15år.
Frågade dem häromdagen vid vilken ålder de anser att man är gammal, vilken ålder som ger dem rysningar.
Svaret kom omedelbart och det var 30år.
From 30 och uppåt är man kärring och närmare döden.Sedan frågade de hur gammal jag är, varvid jag bad dem gissa.
De gissade på 25-27 så jag lät dem levaDu Trulssan (+ övriga som ev läser detta) vad hade du velat hitta i din matiga julkorg från din arbetsgivare? Vad hade du inte velat hitta?
16 december, 2010 at 11:03 #250691Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Ja i allra högsta grad medverkande/påverkande![http://superlaugh.com/1/cant.swf] …. :o:happy:
16 december, 2010 at 11:57 #250692Anonym anvandareMemberSam wrote:Appropå mor:
Du Trulssan (+ övriga som ev läser detta) vad hade du velat hitta i din matiga julkorg från din arbetsgivare? Vad hade du inte velat hitta?Svårt det där, ska fundera och återkomma under dagen
19 december, 2010 at 18:46 #250693Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Svårt det där, ska fundera och återkomma under dagenTror jag löst det där nu.
Rekade i affärerna under veckan och ska väl shoppa loss i julgalanskapen nu under måndag/tisdag.
Känner viss ångest och pyrande ilska redan nu då jag anser att trängsel kan vara
kul i ungefär…tre sekunderKan fö redovisa ett stycken gympass under lördagen.
100 min CT-kardio + triceps/mage under lördag fm.
Jätteskönt men ovanligt jobbigt.
Detta med gymledigt är inget för mig, känner mig inte pigg och utvilad i kroppen, snarare svag och loj.
Jag längtar LÄNGTAR till helgerna är över så jag får tillbaka mina vardagsrutiner och ”duracellråttan-i-julet-liv”!Hur som, det var tur att jag fick svettas lite under förmiddagen så jag iaf kunde inbilla mig att det var med gott samvete jag och Albin åt oss fyrkantiga på ”superbuffé” hos [http://www.mrjohanssons.se/] .
Dagen till ära kände vi oss inte bara omättliga utan även lite äventyrslystna. Därav beslöt vi oss för att toppa frosseriet på Stigs Center med godisjakt.
De utpräglade jaktinstinkterna ledde oss till ett fullkomligt galet ställe som troligen hade fått även Willy Wonka att flippa fullständigt.
[http://www.4-gott.se/gallery3/index.html]
Stället var tapetserat med godis, varenda liten centimeter från golv till tak var klätt med snask i alla former och färger.
Det mesta fanns på lösvikt, tom sådana där bollar med namnet man inte får yppa.En liten tjuvkik från upplevelsen:
[http://www.youtube.com/watch?v=NjW7nKu41Yw]Vi insåg redan från början att det skulle räcka gott och väl att bara ta 1-2 godisar av varje sort, men trots detta vägde min godispåse straxt under halvkilot när jag var klar. Albins vägde väl något gram mer.
På vägen hem från Gbg svängde vi in på Ica Maxi och shoppade till vår planerade ”Lille Jul”.
Lille Jul = samkväm innan 24/12 med julbordsfavoriter och julklappsbyte.För den som är nyfiken har Albin bilddokumenterat gotte-gris-dagen i sin helhet.
Helt underbar lördag på alla sätt och vis men den satte sina spår, jag kan så här ett dygn efter fortfarande inte knäppa byxorna :o:D
19 december, 2010 at 19:29 #250694Anonym anvandareMemberSam wrote:Vi insåg redan från början att det skulle räcka gott och väl att bara ta 1-2 godisar av varje sort, men trots detta vägde min godispåse straxt under halvkilot när jag var klar. Albins vägde väl något gram mer.:whistle:
20 december, 2010 at 09:17 #250695Anonym anvandareMemberUnderbara lördag har jag velat sammanfatta det som.
Vi får våran matlåda idag, vill du veta innehållet ikväll?20 december, 2010 at 18:33 #250696Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Vi får våran matlåda idag, vill du veta innehållet ikväll?Du får mer än gärna redovisa, det är kul att höra vad andra får
Gällande egna inköp har jag dock precis lyckats avsluta projektet.Appropå:
Ett officiellt presenterat förslag gällande årets företagsklapp var *”välgörenhet”, och publikt verkade flera tycka att förslaget var bra.*Välgörenhetsgåva = just nu är det inne att köpa en buske, ett träd, en höna eller hyra en barnmorska till någon by i u-världen.
Hur som, när jag satte upp ”önskestrumpan” i fikarummet var det bara en enda personal som ville ha välgörenhet i julklapp från företaget, märkligt va
Man kan kortfattat säga att välgörenheten fick på tafsen av SF, presentkort och julbordsfavoriter.
Fast för enkelhetens skull funderar jag skarpt på att köpa getter och isbjörnar vid nästa tillfälle, för min egen sinnesro :pAtt påbörja, planera och slutföra projekt ”julklapp” har tagit närmare tre dagar i anspråk.
De flesta timmar har gått åt till att hitta parkering, ta sig igenom butikerna och köa till både disk och kassa.Tänk er in i följande nyligen upplevda scenario:
Du varit inne i butiken under en längre tid, letat efter kvalitativa (och helst även billiga) varor som finns i tillräckligt antal, flera gånger har dina planer skitit sig och du är nu inne på plan Z.
Människor trängs vid diskarna, knuffas och puffas a la ”utanför Icas dörrar rasar svenska vinterkriget för fullt och svält råder”.
När du efter dryga 1,5h hittat EN ok cheddarost i tillräckligt antal så återstår bara att snabbt plocka ihop fyrtiotalet halvkilosklumpar (så ingen annan kund hinner förminska antalet till 39) och överleva kassakön.
Efter en halv evighet får du betala och plocka ned klumparna i påsar.
På väg till bilen, som står lite för långt bort, känner du hur armarna blir längre och längre samt hur handtagen skär in i fingrarna.
Du tänker: bara fyra artiklar kvar, bara fyra artiklar kvar…
När du kommer fram till bilen konstaterar du att:– din bilgranne tror att du är av modell extra anorektisk och utan kläder.
Samma elände på passagerarsidan och jag skrattade nästan ihjäl mig, inte.
Så, först hade jag ett utbrott i tio minuter där jag hoppades att någon av förarna skulle dyka upp så jag kunde få klubba ned dem med mina cheddarostar.
Det hände emellertid inte så jag fick ta av mig skorna och klättra in genom bakluckan.Men, jag har trots allt överlevt detta och imorgon skall slutprodukten delas ut till personalen.
Inte en dag försent så jag får tillbaka mitt golv/kylskåp/balkong .Så vad blir det i påsen?
Varmrökt lax
Gravad lax
Gravlaxsås
Vitlökspaté
Cumberlandsås
Grönpepparpaté
Rökt kalkonklubba
Onsalakorv
Chorizo hot spezial
Ädelsalami
Kycklingprinskorv
Kycklingsalami
Serranoskinka
Annas pepparkakor
Havssaltade kex
Salinas
Dinkelkex
Digestive mini
Portvinscheddar
Whiskycheddar
Camembert
Höng himmelblå
Vit Castello
Blå Castello
Castello golden
Marmelad – aprikos, ananas & mango, williams päron
Belgiska praliner – nougat, kaffe, toffeeHar även fått göra några specialare pga veggo/muslimsk hänsyn men på det hela känner jag mig nöjd. Hoppas mottagarna kommer känna likadant
20 december, 2010 at 19:09 #250697Anonym anvandareMemberEn sådan påse hade i varje fall jag blivit glad för
20 december, 2010 at 19:38 #250698Anonym anvandareMemberTycker det låter som en helt ok julpresent!
21 december, 2010 at 08:56 #250699Anonym anvandareMemberHelt underbar julklapp :pop:
Här ska du får höra vad som fanns i min:
En påse med valnötter
Zoegas julkaffe
Gravad lax
Hovmästersås
Lökkorv
Löksill
Cheddarost
Någon annan jävla ost
AlladinaskFruktansvärt spännande va?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.