Kämpar emot…Aptit, Ålder och ALLT vad det innebär…!!!

Home Forums Dagböcker Kämpar emot…Aptit, Ålder och ALLT vad det innebär…!!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,546 through 1,560 (of 2,038 total)
  • Author
    Jonas Lundberg wrote:
    Har striktat till min kost den här veckan.
    Har tagit bort en del ”onödigt” mm.

From imorgon äter jag:

Frukost:
    Hela kokta Omega-3 ägg
    Kaffe med laktosfri mjölk

Under dagen/På jobbet:
    Nötkött
    Spenat
    Färska Champinjoner

Innan träning:
    60g Proteinpulver
    15-20g Jordnötter

Efter träning + 80min cardio:
    60g Proteinpulver
    55-60g Jordnötter

Innan sängen:
    2st Laxfileér
    Olivolja

Mindre protein o nötter om endast cardio. Mjölken åker dom 2 sista veckorna och kommer förmodligen att äta magrare kött då (nu 6% fett).
    Tränar fram tills tisdag innan tävling, då tar jag sista proteindrinken…om inte innan.
    Blir inga kolhydrater förrän efter Luciapokalen. Inte på lördagarna och ingen fyllnad med kolhydrater!
    Kommer att dubbla mängden kött, spenat o champinjoner nu på lördag. Blir förmodligen ingen lax då.
    Kommer endast att använda mineralsalt på lördag och mycket vatten. Utvärderar sedan på söndag vad det gjorde med formen.
    Nästa lördag igen blir det kanske mineralsalt + strypning av vattnet…

Tanken just nu är att äta natrium fram tills torsdag innan tävling, sedan lite mineralsalt fredag o lördag. Mycket salt o lite vatten innan scenen.
    Äter kaliumrik mat hela tiden och mer på fredag kväll o tävlingsdagen + eventuellt extra kalium.
    Vattnet stryps runt invägningen (sedan beror det ju på vad vikten ligger på, ska ju först klara invägningen).
    Dricker lite på natten, lite på morgonen och sedan sippa lite under tävlingsdagen.
    Bara en tanke än så länge… :)

Skit i kaliumet och satsa på att komma i form istället! Det är viktigare i bodybuilding att ha lite kroppsfett än att utav någon konstig anledning flera veckor innan tävling försöka ha så hög halt utav kalium i kroppen som möjligt…
    Vet att jag pratar för döva öron eftersom du själv rankar dig som typ topp 5 i Sverige angående tävlingsdieter;)…trotts ständigt uteblivna resultat. Men om du nu kan och vet så mycket om tävlingsdieter varför inte sänka kalorierna, lägga latheten, bortförklaringar och alla experiment åt sidan för en gång skull och bli hård istället?:bb2:

AndreasP wrote:
    Skit i kaliumet och satsa på att komma i form istället! Det är viktigare i bodybuilding att ha lite kroppsfett än att utav någon konstig anledning flera veckor innan tävling försöka ha så hög halt utav kalium i kroppen som möjligt…
    Vet att jag pratar för döva öron eftersom du själv rankar dig som typ topp 5 i Sverige angående tävlingsdieter;)…trotts ständigt uteblivna resultat. Men om du nu kan och vet så mycket om tävlingsdieter varför inte sänka kalorierna, lägga latheten, bortförklaringar och alla experiment åt sidan för en gång skull och bli hård istället?:bb2:

Tar inga kaliumtillskott regelbundet, men det händer.
    Rankar mig inte på någon skala, men tycker det är roligt att lära sig själv.
    Trots ett väldigt stort intresse av kost o träning i en massa år, så lär man sig nya saker hela tiden.
    Om du tror att jag är lat, mätt osv, så tänker jag inte försöka ändra på din åsikt…
    Har förövrigt sänk intaget med 800 kcal/dag denna veckan + att jag har ökat intensiteten på cardion motsvarande 300kcal.
    Formen blev bättre på det högre intaget och kommer att bli än bättre nu.
    Och kaliumintaget kommer endast att ökas fredag – lördag vid tävling om jag tror att det behovet finns då.
    Natriumet minskas ju rejält sista 36 timmarna och det är här som jag brukar försämra formen, inte sagt att jag har varit stenhård i detta läget…men torsdag morgon innan SM så var formen hygglig, sedan blev den sämre.
    Om jag hade gjort rätt så skulle ju resultatet ha blivit det omvända…

Ja, jag anser att jag är bra på att hitta en bra balans på träning o intag för att komma iform. Sedan är det skillnad att hjälpa någon annan och sig själv.
    Tycker även det är lättare att hjälpa tjejer att komma iform pga att det inte är lika extremt…
    Sedan att jag inte lyckas få bort det sista på mig själv (fett o vatten) kanske är lathet, äter för mycket eller kanske även har andra förklaringar…
    Att man går ner mer i vikt av att äta mindre förstår tom. jag…är det så enkelt att komma in fettfri, kruttorr, räfflad och med världens tryck?

Nu ska jag åka och lata mig på gymmet i 3 timmar, ben + 80min cardio o stretching. Kanske lite solning för egot…
    Tur att man är utvilad, fräsch och fylld med energi! 8)

Det är inte svårt att tappa sugen på att tävla…borde ha gjort det för länge sedan.
    Borde nog inte tävla…kan man inte komma iform så är det ju ingen mening.

Känns som det är bättre att toppa sin form så gott det går och strunta i att tävla…skulle formen bli tillräckligt bra kan man ju köra, fast den risken är ju liten…

När man är lat och äter för mycket är det nog bättre att satsa på bra gymform eller beach 2009.

-Åk och träna din late fan! 👿
    -Eller vill du hellre äta ännu mera? :D

Måste faktiskt påpeka att när jag ser jonas på gymmet med tryck och pump så ser det faktiskt riktigt bra ut. Kan ärligt säga att det är inte fett som jonas har problem med utan vattnet, Man kan nästan tro att han är nära släktad med maneterna. Tråkigt men sant. Jonas har lägre fett% än vad jag har men det är inte vad man ser när vi står bredvid varandra. Jag vet nog ingen annan som kan skifta 5 kg i vikt på endast 5-6 timmar sömn.

Så vätskan tror jag är jonas största problem. PLUS att kanske lite för högt intag av kcal men det är bara min mening (jag gillar att gå lågt) men jag kan skriva under på att denna man/gubbe ;) sliter som ett djur.

Sen är detta en ny sorts diet för Jonas då kan det vara svårt att veta den bästa vägen med en gång.

Jag och Jonas har nästan en livlig diskution om olika tillvägagångssätt varje dag där vi skriker på varandra (Eller faktiskt han mest på mig ) om våra olika tankar om diet kontra cardio. Jag anser att man måste plåga sig för att komma i riktigt bra form, inget är gratis, Gäller väl allt i livet.

Återkommer till den gamla klyschan No pain no gain.

Men åter igen, Jag vet att han sliter.
    Och tror mig veta att detta blir Jonas livs bästa form.
    Och jag håller på gubbfan :emo-thumb

blev positivt överraskad sist jag såg dig Jonas, nu börjar det likna något:up:

+1 på det :up:

Lars Östling wrote:

Kom precis ifrån gymmet, var där länge idag…
    Har sovit jättelite hela veckan…men jäklar vilken gnista o pump idag.
    Fick en ny fatburner på posten idag…den gav mig krut o energi så det blev över.
    Eddie som är immun mot allt sånt där måste testa, så får vi se om han får gnista? Speciellt nu när han går så lågt.
    Super enligt mig!

Det går verkligen åt rätt håll nu.
    Var än torrare idag!

Skulle ta det halvlugnt på cardion idag, men avslutade ganska brutalt.
    Trots benträning, hård cardio i 80min, inga kolhydrater, en näve nötter och 60g proteinpulver dom senaste 6 timmarna, inget blodsockerfall.
    Blodsockret har varit helt stabilt sedan jag slutade men kolhydraterna.
    Är väldigt insulinkänslig annars, men när det inte bildas något insulin, så är livet underbart! :D

En bugg o en Tricke!

Har aldrig varit tajtare i benen än idag, riktiga feting ådror som låg utanpå när jag körde. Bra räfflor efter några set som tyvärr har försvunnit här pga för mycket tryck efter ca. 13 set totalt för framsida ben (inkl. uppvärmning).

Hade/har även bra räfflor speciellt i vänster triceps, men ljuset suddar tyvärr ut det mesta här.

Grymmepass idag och vilken gnista o vilket tempo jag kan hålla nu. Kondisen har blivit riktigt bra.
    Är på G nu känns det som, formen kommer att ta sig för varje dag.
    Mycket vattenvikt som ska bort nu det sista och det sista fettet på magen hoppas jag.
    Tyvärr är jag tajt o torr så kort tid åt gången, gäller att tajma det till scenen, inte det lättaste, men får ju trots allt försöka.
    Har lärt mig mycket den här dieten och ska även försöka att komma tillrätta med vatten och mineralbalansen eller obalansen för att vara så hård o torr som möjligt. Här kan jag göra mycket, men att hitta rätt är svårare…

Roligt när 3 grovingar skriver i min dagbok, som har sett mig på gymmet!

Eddie The Monster wrote:
    Måste faktiskt påpeka att när jag ser jonas på gymmet med tryck och pump så ser det faktiskt riktigt bra ut. Kan ärligt säga att det är inte fett som jonas har problem med utan vattnet, Man kan nästan tro att han är nära släktad med maneterna. Tråkigt men sant. Jonas har lägre fett% än vad jag har men det är inte vad man ser när vi står bredvid varandra. Jag vet nog ingen annan som kan skifta 5 kg i vikt på endast 5-6 timmar sömn.

Så vätskan tror jag är jonas största problem. PLUS att kanske lite för högt intag av kcal men det är bara min mening (jag gillar att gå lågt) men jag kan skriva under på att denna man/gubbe sliter som ett djur.

Sen är detta en ny sorts diet för Jonas då kan det vara svårt att veta den bästa vägen med en gång.

Jag och Jonas har nästan en livlig diskution om olika tillvägagångssätt varje dag där vi skriker på varandra (Eller faktiskt han mest på mig ) om våra olika tankar om diet kontra cardio. Jag anser att man måste plåga sig för att komma i riktigt bra form, inget är gratis, Gäller väl allt i livet.

Återkommer till den gamla klyschan No pain no gain.

Men åter igen, Jag vet att han sliter.
    Och tror mig veta att detta blir Jonas livs bästa form.
    Och jag håller på gubbfan :emo-thumb

Vilket inlägg av dig Eddie. Har aldrig sett dig skriva så mycket. Vet inte riktigt vad jag ska tro, brukar ju mest få höra motsatsen.
    Men tack för orden och att jag inte bara är helt kass, blir faktiskt lite sentimental. 😥
    Inga har påverkat mitt humör som Eddie, blir aldrig arg, men Eddie har fått mig åt det hållet några ggr.
    Sedan måste jag säga att ditt humör mot mig är bättre än någonsin, kanske mot andra också.
    Det märks tydligt att du har ändrat dig, trodde ju först att du hade blivit snäll på dieten, men när du förklarade så förstod jag att du har tänkt/tänker på det.
    Nu kör vi hårt det sista och rockar fett på DC till en början, vet en som kommer att rocka riktigt fett…

Lars Östling wrote:
    Martin.P wrote:
    +1 på det :up:

Tack Lars o Martin!
    Den stora skillnaden är kolhydraterna, eller att jag inte äter några.
    Blir mycket torrare och speciellt på gymmet.
    Och mår som en Kung, för mig finns det ingen annan diet längre.
    Har även tänkt fortsätta äta åt det hållet efter tävlingen.
    Känner att jag kan hålla formen bra och även bygga muskler mycket lättare med den här dieten och det viktigaste av allt, jag mår så mycket bättre! :D

En lite benbild till:

Kul att höra Jonas :up: Kör hårt nu sista veckorna och hoppas du får till det ordentliget till scenen! Ser riktigt bra ut på bilderna även om jag kan tänka mig att det ser ännu bättre ut i verkligheten :)

LILLD wrote:
    Kul att höra Jonas :up: Kör hårt nu sista veckorna och hoppas du får till det ordentliget till scenen! Ser riktigt bra ut på bilderna även om jag kan tänka mig att det ser ännu bättre ut i verkligheten :)

Just nu känns det bra…kanske inte just nu när jag har vaknat :p men i det stora hela.
    Formen är bättre än inför SM och på en lite tyngre vikt, men vikten ska bli ca. 5kg lägre än på SM.
    En bra form till scenen är målet och att jag inte ska försämra den dom sista dagarna.
    Dax för Ägg o kaffe!

Morgonens form:

Har varit ganska tung ett tag…är påväg ner i vikt igen.
    Sedan har cardion varit väldigt intensiv den här veckan.
    Har fått lite grönt slem i halsen, men mår bra, lite hes.
    Kroppen säger ifrån lite, får ta det lite lugnare nu.

Ingen speciell form idag och man har ju inte mycket tryck att skryta med på morgonen.
    Liten toppning tills imorgon…har sett bra ut sista veckan på gymmet och på söndagarna brukar det se extra bra ut.

Tryck, ådror o fibrer kommer ju först när man har fyllt på lite och pumpar upp!
    En riktigt bra torrfyllning ska ju ge den looken också…hur det nu går till med min blöta body?
    Formen ska vara klart bättre imorgon, men resultatet ser man först när man pumpar upp på gymmet.

Snart dax att åka och köpa kött, cola, ägg, spenat mm.

Äter normalt 1kg nötkött , idag blir det 2kg och dubbla mängden spenat o champinjoner!

Jonas Lundberg wrote:
    Morgonens form:

Har varit ganska tung ett tag…är påväg ner i vikt igen.
    Sedan har cardion varit väldigt intensiv den här veckan.
    Har fått lite grönt slem i halsen, men mår bra, lite hes.
    Kroppen säger ifrån lite, får ta det lite lugnare nu.

Ingen speciell form idag och man har ju inte mycket tryck att skryta med på morgonen.
    Liten toppning tills imorgon…har sett bra ut sista veckan på gymmet och på söndagarna brukar det se extra bra ut.

Tryck, ådror o fibrer kommer ju först när man har fyllt på lite och pumpar upp!
    En riktigt bra torrfyllning ska ju ge den looken också…hur det nu går till med min blöta body?
    Formen ska vara klart bättre imorgon, men resultatet ser man först när man pumpar upp på gymmet.

Snart dax att åka och köpa kött, cola, ägg, spenat mm.

Äter normalt 1kg nötkött , idag blir det 2kg och dubbla mängden spenat o champinjoner!

Bra jobbat Jonas! Måste också få säga att dina ben är riktigt bra, kan tänka mig hur bra dom kommer se ut på scen om du lyckas med formtoppningen.:up:

AndreasP wrote:
    Bra jobbat Jonas! Måste också få säga att dina ben är riktigt bra, kan tänka mig hur bra dom kommer se ut på scen om du lyckas med formtoppningen.:up:

Ingen speciell form på korten som sagt, men lite fyllnad och pump på det, så skulle det se klart bättre ut.
    Benen känns ändå lite svulla och slitna efter sista tiden, backintervaller varje dag sista veckan + värsta trycket under benträningen igår.

Är ju ganska sliten och speciellt i benen efter en hård vecka…tänkte köra 80min cardio idag också eller bara en promenad eller vila…skit när man har beslutsångest!

Viewing 15 posts - 1,546 through 1,560 (of 2,038 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.