Kämpar emot…Aptit, Ålder och ALLT vad det innebär…!!!

Home Forums Dagböcker Kämpar emot…Aptit, Ålder och ALLT vad det innebär…!!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,576 through 1,590 (of 2,038 total)
  • Author
    FEVER wrote:
    Ser fram emot att se dig naken igen:P

Ser ju inte så tokig ut naken nu, ganska nöjd själv faktiskt till skillnad när man är ett fetto, men jäklar vad självkritisk man är.
    Tycker jag ser helslät ut på bilden som du la in.

Ingen nakenbild, men idag på gymmet:

BIGBOSS wrote:
    Ser mycket bra ut nu Jonas, hrliga mattips man får i dagboken med.
    Kul att se att formen går åt rätt håll, ser även ut att hålla trycket bra på diet, och det är ju alltid kul :), lättare att hålla modet uppe då.

Kör hårt och lycka till!

Tack!
    Formen går ju att styra åt rätt håll eller jag får pressa mig lite för att se ok ut.
    Upp eller ner 5kg på några dagar är vardagsmat för mig eller min kropp är inte som jag vill…
    Äter ju inga kolhydrater, men har bättre tryck utan.
    För mig är det mängder av fördelar med en kost bestående av enbart Protein/Fett…allt är bättre.
    Nackdelen är att man vill ha kolhydrater, som inte gör ett skit positivt för mig.
    Fast bröd är så jäkla gott och godis!
    Jag är som en ny människa utan kolhydrater, mår så jäkla bra. Trots diet och en massa träning.
    Mitt dilemma är att jag älskar mat och är hungrig hela tiden, men även där är denna dieten överlägsen.
    Kommer att fortsätta att begränsa kolhydraterna efter tävlingarna.

BIGBOSS wrote:
    Håller med helt, är själv i sluten på min diet, ca 3 kg kvar.
    Och jag har aldrig mått så bra som när jag dragit ner rejält på kolhydraterna, men det är ju svårt, extremt gott med kolhydrater, bröd till exempel.

Men jag har aldrig mått så här bra alltså haha, kommer garanterat ligga kvar på samma upplägg efter dietens slut med lite högre protein och fett bara egentligen.

Ser i vilket fall som helst mycket bra ut i den fasen du är i nu.
    Hur många kg är kvar ungefär tror du?

Tack!
    Du verkar ha samma tankar som mig!
    Vilken klass ska du köra?

Ska ju ner under 100kg, så det är minst 4kg på söndagsvikten. Den var ju iofs. lite nerpressad.
    Fast vill nog ner något kilo till…eller vill o vill, men 6-7kg kanske…fast det låter mycket som det känns nu.
    Ska ju klara -100kg på DC till att börja med, sedan får man justera lite tills LP…

11 dagar före DC:

[img=http://img355.imageshack.us/img355/3474/jonasnov2008021le3.jpg]Ska ner ca. 5kg tills invägningen…
    Kände mig som en sparris igår, men siktar på spagetti!

Dax för promenad.

Tror att det bästa för mig och mitt upplägg är att intaga en del salt dagen innan tävling, strypa vattnet runt invägningen.
    Ingen salt i maten på tävlingsdagen, men lite salta jordnötter innan förbedömningen.
    Och än mer salt före finalen…

Får se om tron är densamma på söndag? (ska köra detta upplägget nu på lördag, fast salt o vatten kommer att intagas som vanligt på söndagen) ;)

När vikten flyger upp o ner 3-5kg/8-12 timmar, så händer det för mycket med vätskebalansen o formen…

Fan skulle varit på jobbet nu! :)

När blodsockret är stabilt mår man bäst, fett o protein – rockar fett o mest! :buttrock:

Märkte idag att mina torra och spruckna händer var lena som en barnrumpa.

Livet är underbart när humöret är rart! :)

Har så mycket positivt att säga om fett o protein diet…tror inte det går att ha bättre humör hela dagen på något annat sätt!

Tung, fyllig men ändå tajt nattform:

[img=http://img153.imageshack.us/img153/4416/jonasnov2008004nm9.jpg]Blir nog ganska bra efter lite sömn…

Ser riktigt bra ut :up:

Pecman wrote:
    Ser riktigt bra ut :up:

Tack!

10 timmar senare, samman inställning på kameran (natt eller dag, olika ljus i rummet), endast 2,1kg lättare, one shoot…

[img=http://img151.imageshack.us/img151/6272/jonasnov2008011vw2.jpg]Första gången som jag inte är synligt blötare på natten, lite skillnad är det och det blev lite konstigt ljus på nattbilden.
    Var inte heller så torr på morgonen som jag hade trott, men det spar vi…

Vi kör denna också, efter frukost, kanske var bäst av dom 3 mage/ben bilderna?

[img=http://img227.imageshack.us/img227/1743/jonasnov2008012lx0.jpg]Mer än 6kg ska bort på denna vikten för att klara invägningen…

Mycket ljus som synes, har inte rört en vikt på några dagar.

Någon som har Tips på hur man ska stå i denna posen!?

Testade även Kai Greens sneda ryggpose…det blev inte samma…såg ut som ett snöre :D…dax att bli grov snart!

Har endast promenerat 3 dagar i rad, före och efter jobbet.

Idag blir det sista benpasset innan DC, lite lättare 10-15reps och inga falure set.

Maten och mängden är till 90% spikad fram tills finalen av DC.

Vikten ska vara den lägsta på söndag sedan SM.

Lite extra energi på lördag:

9 kokta Omega-3 ägg (medium)
    1kg mager Nötfärs
    600g Spenat
    400g Champinjoner
    120g Proteinpulver (före o efter cardio)
    300g Jordnötter
    Kaffe med laktos o fettfri Mjölk
    Cola Zero

Stryper vattnet på kvällen strax efter cardion, ca. 19.00.

Ska vara halvtorr på söndag. Då ska jag testa min tänkta finalladdning före träningen; Honungsrostade Jordnötter – Energi, socker, salt!
    Är lite rädd för sockret…sista kolhydraterna jag åt var ris för 3 veckor sedan (några 100g).

På tisdag då blir det Stora slutar dagen; Sista, -träningen, -cardion, -proteinpulvret, -Mjölken i kaffet, mm.
    Mindre energi onsdag – fredag.
    Först på fredag kommer det att märkas på vågen, men hela veckan kommer ju vikten att styras ner under 100kg.
    Inte säkert att vikten är under 100kg på fredag morgon, då blir det en torr dag…för den ska vara under till invägningen.
    Får se vad vi landar på, på söndag morgon till att börja med…?

Fan vad jag mår bra! :D

detta kommer bli spännande !!! funderar alvarligt att ge dig en burk peanutbutter i julklapp !!!

Vanessa Frykman wrote:
    detta kommer bli spännande !!! funderar alvarligt att ge dig en burk peanutbutter i julklapp !!!

Men det måste vara rätt märke, skippa skippy…
    Försökte äta en hel burk rakt av för 2 veckor sedan (en halv slank ner på några minuter), men blev sedan lite illamående resten av kvällen. Där minskade suget något, men visst är det gott!

Jordnötter är mitt nya favorit snacks, blir mycket efter dieten!

-100kg på DC ser mycket intressant ut…för min del blir det nog tuffare där än på LP (Eddie, Mauricio, kanske MP och vi är 3 ifrån Exhale som ska köra samma klass, Nico också) + alla dom andra.
    Eddie är jag chanslös emot och han blir nog svår för övriga också… ;)

Ska göra så gott jag kan för att ge gubbarna motstånd, dry like a peanut (90% vattenfri)! :p

Jonas Lundberg wrote:
    Men det måste vara rätt märke, skippa skippy…
    Försökte äta en hel burk rakt av för 2 veckor sedan (en halv slank ner på några minuter), men blev sedan lite illamående resten av kvällen. Där minskade suget något, men visst är det gott!

Jordnötter är mitt nya favorit snacks, blir mycket efter dieten!

-100kg på DC ser mycket intressant ut…för min del blir det nog tuffare där än på LP (Eddie, Mauricio, kanske MP och vi är 3 ifrån Exhale som ska köra samma klass, Nico också) + alla dom andra.
    Eddie är jag chanslös emot och han blir nog svår för övriga också… ;)

Ska göra så gott jag kan för att ge gubbarna motstånd, dry like a peanut (90% vattenfri)! :p

Ser bra ut Jonas….och jag ser att du lyssnat på mig när det gäller val av jordnötssmör…skippy och dem andra ”vanliga” är ju rena sockerbomberna.

Kör hårt.

Viewing 15 posts - 1,576 through 1,590 (of 2,038 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.