Kämpar emot…Aptit, Ålder och ALLT vad det innebär…!!!

Home Forums Dagböcker Kämpar emot…Aptit, Ålder och ALLT vad det innebär…!!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,471 through 1,485 (of 2,038 total)
  • Author
    priest__88 wrote:
    jekla skillnad

Ja tyvärr så blev det sämre efter fyllning och vattenstrypning.
    Vattnet släppte och satte sig i huden.
    Nya försök… :)

Jäklar vad jag mår bra på dieten (blodsockret är stabilt hela tiden, ingen berg o dalbana mellan måltiderna som innan).
    Och vilken skillnad i form och torrhet…
    Dave Palumbo har rätt…kolhydrater är inte nödvändigt, men fettet är livsnödvändigt.

Ingen jäkla kolhydratfyllning den här gången, hård och torr är målet.
    Är man torr så ser man hårdare ut, vattnet håller sig i musklerna och man får tryck utan att fylla på.
    På lördag kväll blir det fett och proteinladdning, inga kolhydrater denna gången…tror på en bra form tills på söndag och ganska lätt.

Kommer att testa olika upplägg varje lördagkväll; mycket vatten, inget vatten, salt, inget salt, lite kolhydrater (men känner att det inte behövs, får testa ändå). En kväll blir det Omega laddning (fett ifrån omega familjen); tanken är 500g blandade naturella nötter och 500g Lax, inget salt.
    En annan gång blir det en burk jordnötssmör med salt + lax etc.

Tror på detta upplägget för min del, frågan är mest hur mycket vatten o salt?

Ursäkta Offtopic.
    Satt och tittade på mumien och tyckte att du var lik arnold vosloo(den onde;D)

arne_fan wrote:
    Ursäkta Offtopic.

Fyfan skitlikt ju:up:

Ja, vem är vem egentligen ?

Två hör ihop. Vem ska bort ?
    :D

arne_fan wrote:
    Ursäkta Offtopic.

Vet inte vem gubben är, men såg ju ganska cool ut trots att han är flintskallig!

mikaeln wrote:
    Ja, vem är vem egentligen ?

Två hör ihop. Vem ska bort ?
    :D

2:a gången du postar bilder på detta forum, lägg in på din dagsform istället…så vi får se framstegen.
    Eller har du slutat att träna?

Jonas Lundberg wrote:
    Det är en tjej med muskler…

Det vet jag med Jonas… :)

Hur mycket kolhydrater ska man intaga efter träning under diet?

Jag har en tumregel som är ganska vettig att följa, men alla är vi olika och har olika upplägg osv.
    Men om man vill ha något att följa…

Efter cardio:
    1g kolhydrater x tid och vikt.
    Ex. 1 x 60min x 1 (för 100kg) = 60g
    Ex. 1 x 60min x 0,5 (för 50kg) =30g

Efter styrketräning:

0,5g kolhydrater x tid o vikt.
    Ex. 0.5 x 60min x 0,5 (50kg) = 15g (kanske lite lågt, men vi pratar om diet, kör lite cardio också, så får du mer) :D

Allt är ju självklart individuellt och måste anpassas efter hela dygnsupplägget (energi-intag, träning och övrig aktivitet).

Ganska tung här…på söndag ska jag vara lite torrare är det meningen. ;)

Lite torrare på morgonen som vanligt eller det skiljer ganska mycket…

Ett litet tips bara Jonas. När du kört upplägget med hög protein, hög fett och låg kolhydrat måste du vara försiktig med kolhydraterna vid fyllningen.
    Mycket lättare att spilla över och det behövs inte några extrema mängder för att fylla ut.:up:

Tobbe K wrote:
    Ett litet tips bara Jonas. När du kört upplägget med hög protein, hög fett och låg kolhydrat måste du vara försiktig med kolhydraterna vid fyllningen.
    Mycket lättare att spilla över och det behövs inte några extrema mängder för att fylla ut.:up:

Det blir ingen kolhydratladdning för min del…kommer att äta samma fast mer energi/fett: Lax, Nötfärs, Ägg, Nötter, Jordnötssmör etc (tror det blir så, hellre torr än fyllig!).

Vet inte ens om jag vågar äta riskakor med sylt på tex innan scen/pump.

Har ju ätit riskakor efter träningen nu ett tag, drar på mig ganska bra med vatten av dom (salta iofs).

Kommer att skippa riskakorna nu och äta nötter eller jordnötssmör efter träningen.

Tack för länken och tipset (ska läsa igenom den sedan)! :up:

Var bra tung igår kväll, men hade inte dragit på mig mycket vatten på fel ställe.

Dom enda kolhydraterna jag åt igår var lite ananas-tärningar i Thaimaten och lite lågsocker ketchup i nötfärsen, ja just det ja…lite champinjoner också.

Det blev mycket kött igår; 1,2kg nötfärs + närmare 1kg på restaurangen!

Klart lättare här:

PS. Mycket vatten och salta Thaisåser igår.

Kommer att stypa vattnet någon lördagkväll och vatten + salt någon gång, men tror inte på att ta bort både vatten, salt och kolhydrater.

Blir urlakad bara utan kolhydrater.

Lite salt och en del vatten tror jag passar mitt upplägg.

Tappade bra många kilo från igår kväll, trots mycket salt o vatten!
    ;)

PS. Lite torrare och lite tyngre sedan igår eller trots all mat jag åt på Thai-restaugangen (4:a rejäla laddningar), så är inte formen sämre.

Grymt gillar, verkligen dina ben

Viewing 15 posts - 1,471 through 1,485 (of 2,038 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.