Kampen mot scenen för Blobas

Home Forums Dagböcker Kampen mot scenen för Blobas

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 468 total)
  • Author
    biffen669 wrote:
    Nä, jag går i lättvikten. E bara 1,66m äpplen hög:p

Det är en bra längdspann att hålla sig inom ;)

biffen669 wrote:
    Det går att beställa oxfilé ganska enkelt på nätet ju;). Men 90kg thaibiff är det lite svårare med:D!

Fast det var ju inte oxfile jag var ute efter utan 10 kilo muskler på min krpopp;) ÄGG!!!!:p

biffen669 wrote:
    Nä, jag går i lättvikten. E bara 1,66m äpplen hög:p Blobas får inte ha högklackat när hon går bredvid mig:D!

Hihi Biffen, 3 äpplen hög, det går lika fort att springa över honom som runt honom ;)

biffen669 wrote:
    Nä, jag går i lättvikten. E bara 1,66m äpplen hög:p Blobas får inte ha högklackat när hon går bredvid mig:D!

Vilken osis då att jag skall ha höga klackar på tävlingen mohaha

Blobas wrote:
    Fast det var ju inte oxfile jag var ute efter utan 10 kilo muskler på min krpopp ÄGG!!!!

Det där e ju min replik vad jag kallar dig ju:p

norrbottenstjej wrote:
    Hihi Biffen, 3 äpplen hög, det går lika fort att springa över honom som runt honom

Vfr gaddar alla tjejer jämt ihop sig mot lilla mig:|? Därför jag försöker hålla isär Nelli och Lilla J när vi gymmar:) .Såååå liten e jag inte, lol Nästa gång du lagar älg får du dela med dig Sofi!

Blobas wrote:
    Vilken osis då att jag skall ha höga klackar på tävlingen mohaha

Ja, det får du ha. Jag e ju inte bredvid dig då, hehe! Förutom backstage då. Men där har ju alla mina tjejer det:p

[Ähh jag kommer ha högklackat heeela daaaagen mohahaha pilutta dig:p

Knapplån!

Så var dagens första arbetspass avklarad och fyy så roligt jag har haft de underbara arbetskamrater och roliga arbetsuppgifter och dagen har gått sjukt fort. Jobbar 06:45 till 15:15 ska inte klaga faktiskt och kan gå/cykla till jobbet de dagar vädret tillåter=)

Gymmet i dag gick riktigt bra rygg, biceps och mage hela passet flöt på riktigt bra och efter gick jag och syrran 3 km på spåret sååå underbart väder=)

Så roligt att du trivs på jobbet! Allt annat blir lättare då också :)

Systeryster sjuk i dag så idag fickman träna själv kändes tråååååkigt man är så himlans bortskämd med att alltid ha någon att träna med=)

Men jag körde igenom axel och tricepspasset i dag och det gick undan 45 minuter hehe..
    Fick bra kontakt i med axlarna idag.. kommer bygga SJUKT snygga axlar nu när jag jobbar för det är många lyft. Och jag känner hur axlarna får jobba ibland.. och underarmarna kommer svälla av allt skruvandes:D
    Biceps får sin del ja hela armarna helt enkelt=)

Sedan efter stallet börnade jag ut till stallet och jag och 2 till red ut meningen var att vi bara skulel ta en kort tur vi började rida typ 1830 men vi kom inte hem förrens 2030 ha ha det var så fint och varmt ute så ingen ville sluta rida=)

Nu har jag nyss ätit lite lax och 2 st kiwis och skall snart nanna kudde.

I morgon är det ben som står påschemat samt vader.. hoppas systeryster är frisk tills dess!

Jösses vilket bra benpass idag trots att jag var själv för systeryster är sjuk idag med=(

Dagen såg ut som följande!

Sittande lårcurl 45kg 10,10,10,10
    Benspark 45kg 10,10,10
    Benpress 55kg 15,15 75kg 15, 65kg 15 35kg 50(PB) Helt död ha ha
    Utfall i hantlar 8kg 8,8,8
    Stående Vadpress 45kg 15,15,15,15,15

Sedan vart det en stund på löpbandet och sedan var det bara att åka hem och äta. Jag har tärningsvärk i axlarna efter i går pluss av att jag bär en del påjobbet i axelhöjd.. Första veckorna kommer man vara rätt mör innan kroppen vänjer sig att jobba igen=)

Längtar tills min första lön snacka om att man fick ett lyft i ekonomin=)

Systeryster fortfarande sjuk så tränade själv idag igen..

Men satan i gatan vilket pass illröda Biceps och sjukt bra med pump i dom.

Hantelrodd 16kg 8 8 8 8
    Rodd 20 kg 10 10 10 10
    Latsdrag brett grepp 20 kg 10, 10,10, 10
    Chins -0 kg 5 -33 8,8 -19 6
    Hammercurl 12kg 6, 6,6 sedan 4 kh och 6 sånna
    EZstångscurl 17,5 kg 15,15,15

4 olika magövningar som kändes riktigt fint…

Nu lagas det mat.. i morogn skall jag bowla med jobbet sedan ut och äta med dom skall bli riiikigt roligt..Underbara arbetskamrater=)

Åhh vilken fin träningsvärk jag har haft i kroppen efter Onsdagens mördarbenpass ujuj=)
    Hoppas systeryster är frisk på Måndag när vi kör igång med ny vecka tänkte ta lite bilder börjar hända saker nu med kroppen ser jag..Stod och kollade på magen i Torsdags och nu ser man konturer på magen :yahoo:
    Kollade ryggen och där ser man också konturer tydligt nu och armarna behöver inte längre spänna för att få fram konturer.
    Under veckans som gått har högerarm/axel utvecklats extra..står hela dagarna och skruvar och bär tunga saker med höger armen så där har jag till och med fått snygga blodådror som syns och känns hela tiden;)

Jag får dock passa mig så jag inte utvecklas ojämt nu men försöker tänka på de på jobbet och försöker variera mig att jag jobbar lika mycket med höger och vänster kroppen..

Första veckan på jobbet är avklarat och har verkligen haft tur för fyy vad jag trivs.
    Tänkte ta lite kort nu nästa vecka det är dags nu snart igen för månadscheckning=)

Den 3:e är det dags för Fettmätning igen fyy 1 månad har redan gått ujuj går så foort tiden.

Ikäll blir det oxfilé och potatissallad och en massa annat gott grillning som alltid=)

Åhh idag gick det galet bra på gymmet, jag börjar bli ritkigt stark i mina biceps(stolt) idag ökade jag 2,5 kilo på EZ-stångcurlen så 20 kilo vart de totalt och det var lätt.. men vill inte öka för fort utan kör 20 kilo nu ett tag!
    Och idag kändes 12 kilo lätt på hantelcurl så nu på Torsdag skall jag faktiskt pröva 14 kilo(!). Snacka om ökning på 3 månader har jag gått från typ 6 kilo till 14:D inte för jag är viktgalen vikten är inte allt men endå öka gör man ju när man blir starkare=)

Dagens pass såg ut så här!

Frammåtlutad hantelrodd 25kg 10, 10 ,10,10
    Latsdrag brett 20 kg 10 16,5kg 10, 10 ,10(AAAJ vilken kontakt jag hade här idag)
    Latsdrag smalt grepp 16,5kg 10 ,10 ,10 ,10
    Chins utan vikthjälp 5, 4, 3, -19kg 10st.
    Ez-Stångcurl 20kg 13,13,13,13
    Hantelcurl 12kg 6,6,6 sedan 4 kg och 10 reps

Sedan 2 olika magövningar 4 set i varje

Sedan gick vi 3 km efter sååå vackert där nu på spåret sooommar ute=)

Nu börjar det verkligen synas på kroppen både på mig och syrran så jäkla roligt.
    Skall slänga iväg en beställning ikväll efter mera 7-keto och BCAA och Pre-workout drink den jag har håller jag stenhårt fast vid TopFormula is da shit säger jag bara:up:
    Man blir fan som hulken vikterna åker upp och ner som aldrig förr:D smakar skit dock men det gör ju alla sånna där drinkar dessvärre men men bara att stå ut.

Har fått en ny favvislåt ingen ny men den är sååå braaa

Lyssna och njut=)

[http://www.youtube.com/watch?v=fRwbploCu4U http://www.youtube.com/watch?v=fRwbploCu4U%5D

PÅ Onsdag skall jag göra 100st reps i benpress.. jaa jag vet men tävlingsmänniska som jag är måste jag pröva=) gjorde ju 50 sist utan problem så det skall nog inte vara nåpgon fara!

Kommer jag klara detta på Onsdag kommer jag bli överlycklig och mitt jävlare namma kommer vara uppe till skyarna… Det är mest för min personliga utveckling jag gör detta .. att inte ge upp hur ont och jobbigt det än är.

Så var det på Fystestet inför Polishögskolan.. sprina 2 km är lätt hemma men under denna press man har så är andningstekniken är lika med noll. Och man är helt slut efter 1 varv och då har man 4 kvar och 2 sista varvena är på ren vilja man springer vill jag lova!!
    Var en som svimmade till och med under testet fasten hon hade betydligt bättre kondis än mig så allt handlar inte om styrka och kondis utan den mentala biten inverkar mer än vad många tror!

Så nu jävlar*spåttar i nävarna*=)

Syrran har fettmätit sig och det går så jäkla bra för henne helt galet.. fettet de bara rasar av henne nu är hon under 10%kroppsfett och hittills har vi legar väldigt jämt i både fett och muskelvikt
    Så hoppas jag med är nere på 10%.. Borde ha tappat en hel del nu när jag börjat jobbat som sagt ska köpa en stegmätare bara för att se hur många steg man tar på jobbet.. måste vara några 1000 lätt står hela dagarna och går så man kliver några steg ha ha!

Imorgon skall jag åka till hästen efter gymmet och min kompis skall behandla henne ge lite massage och annat smått och gott.

Detta var från lilla mig idag återkommer imorgon=)

Så håll tummarna att jag klarar att stå ut.. kommer inte köra på fulla vikter så klart utan kommer köra på typ 35-40 kilo bara.

Jag och Filip körde 100 reps benspark en gång, bara för att testa. Jag kommer inte ihåg vilken vikt vi körde på, men det var jobbigt :D Spagetti i benen efteråt. Lycka till!

Heidi K wrote:
    Jag och Filip körde 100 reps benspark en gång, bara för att testa. Jag kommer inte ihåg vilken vikt vi körde på, men det var jobbigt :D Spagetti i benen efteråt. Lycka till!

Ja jag ska med göra detta bara för att:P I morogn smäller det:|:D

Dagens pass då?? mina axlar har bokstavligen exploderat bara på 2 veckor.. Har nog tappat en hel del fett där eftersom musklaturen har kommit fram nu ordentlige=)t

Nu ser man tydligt 3 delningar på axlarna och triceps är välmarkerad;) först går det suuuuuuuupersegt inget händer man lyfter skrot till förbannelse sen säger det bara PANG så händer allt på en gång..Man hänger inte med.

Dagens pass!

Frammåtlutad sidolyft(baksida axlar) 4 kg 10, 10 ,10 ,10
    Vanliga sidolyft 4kg 10, 10 ,10 ,10
    Pecdec baklänges 19kg 10,10,10
    Dips 8,8 (Kände av min höger armbåge idag i dipsen så gjorde inge fler)
    Tricepspress på bänk 15 15,20
    Push Down 10kg 15 15 11kg 15 15

Jäkla kontakt i både axlar och Triceps och vill inte tänka på vilken träningsvärk jag kommer ha imorgon… Usch.. men det är de värt=)

Nu skall jag bara vara och snart hoppa ner i sängensååå trött

Jaha så var veckans benpass över… SÅÅÅ hur gick det då??:what:

JAAAAAAA jag klarade av 100 st FAN VAD JAG ÄR BÄST :yahoo:

Dagens pass såg ut som följande!

Benpress 35kg 10, 55kg 10,10 35kg 10 och sedan 100:D
    Utfall med hantlar 6 kg 10, 10 ,10 var rätt död här i benen så 6 kilo räckte väl!
    Lårcurl 35kg 10, 10 ,10
    Benspark 20kg höll kvar benen 3 sekunder i topplägr 10,10,10 ,10
    Sittande vadpress 40kg 10,15,10,15,10
    Sedan gick vi som vanligt 3 km efterpasset=)

Jag är så jäkla stolt över mig själv att jag klarade 100 jag gjorde alla i väldigt högt tempo det skall ju vara en utmaning och i slow motion är det ju inge svårt!

Nu kan jag övervinna det mesta i smärtväg när det gäller träningen=)
    Undra om jag kommer kunna gå imorgon haha

Har nyss ätit lite mat och kollar lite på tv.. imorgon skall jag till stallet direkt efter gymmet min häst skall vara med på barnridning i stan och de kan man ju inte missa=)
    Sedan på Fredag drar jag till stallet och pålördag åker vi till Sandviken för lite hästtävlingar=)

Livet är fullspäckat .. precis som det skall vara=)

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 468 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.