Kampen mot scenen för Blobas

Home Forums Dagböcker Kampen mot scenen för Blobas

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 468 total)
  • Author
    Albin wrote:
    Kanonmätning Blobas, känn dig stolt!

tack ja för en gångs skull är jag nöjd med mätningen, det har ju gått vääääldigt trögt för mig.
    Men nu tycks kroppen börja jobba som den ska..

Nu skall jag snart åka och jobba och det luktar PIIIIIZZA redan hahaha

Blobas wrote:
    Ja syrran är ju klockrent ex på att man kan gå ner i vikt och upp i muskler.. Hon har väl tappat lite mer än 2 kilo fett p å8 veckor och ett par 100 gram ökning i muskler..

Oj, här blir man skryten om … ;)

Bra jobbat!! Nu kommer det att rassla till och ramla av massor av fett framöver, fortsätt kämpa på!

MotToppformen wrote:
    Oj, här blir man skryten om … ;)

Bra jobbat!! Nu kommer det att rassla till och ramla av massor av fett framöver, fortsätt kämpa på!

Självklart… jepp nu skall fettet boooooort*tar en bulle till* ehhh ja… :o:D

Blobas wrote:
    Självklart… jepp nu skall fettet boooooort*tar en bulle till* ehhh ja… :o:D

Va?! Har du fortfarandes ätardag idag:nono:?

biffen669 wrote:
    Va?! Har du fortfarandes ätardag idag:nono:?

Ja?? jag har alltid haft 1½ ätardag halva Fredagen och hela lördagen=)

Så var veckans första pass avklarad och som alltid är det mitt favvispass.

Dagens pass såg ut som följande

Latsdrag brett 16,5k 10,10,10,10
    Latsdrag Smalt 16,5kg 10,10,10,10
    Frammåtlutad Stångrodd 20kg 10, 10,10,10
    Chins 7, 5 (Fan det tar sig nu ):D
    Bicepscurl med hantel 10kg 10, 10, 10
    EZ-stångcurk 20kg 10, 15, 20, 16
    2 olika magövningar och idag fick jag riktigt bra kontakt och vill nog inte tänka påhur magen mår imorgon ujuj!

Sedan vart de 5 km ute på spåret

Det är så roligt nu när man har verkligen hittat musklerna och fått sådan kontakt varje pass. Så pass bra kontakt att vi har sänkt vikterna i många övningar.

Skall köpa tyg och paletter och stenar här när jag får lön för jag skall ju sy mina egna scenkläder.. man fiick ju inte MVG i syslöjd för intet:D
    Har redan bestämt mig hur allt skall se ut och vilka färger jag skall ha.. men de behåller jag för mig själv får bli en överraskning helt enkelt när tävlingen är=)

Jag är redigt solbränd påryggen efter gårdagens hopplektion sol hela tiden i går haha.. Aja nu är man iaf inte längre vit som en magnisyl:D

Jaha så var dagens pass över.. allt flöt på bra och nu skall man snart äta..

Något som är tråkigt dock är att min hund är sjuk kommer blod ur nosen igen på han så jag skall avvakta tills i morogn bitti är det inte över kommer jag åka in med han.
    Han har ju haft problem med nosen nu ett tag och haft bakterier där som spökat.. och det verkar som det har kommit tillbaks.
    Och sist gick detta på 3000 och går de på så mkt nu tar detta hela min semesterkassa… pluss anmälningsavgiften till Luciapokalen:(

Vilket innebär att jag inte kommer kunna tävla i år… riktigt surt isf men hunden går före.
    Om så blir fallet så får jag se de som så att jag får 1 år extra på mig att träna mig till en toppform.
    Inte måla fan på väggarna än=)

Fy va tråkigt, får hoppas han verkar bättre tills morgondagen då.

Blobas wrote:
    Jaha så var dagens pass över.. allt flöt på bra och nu skall man snart äta..

Något som är tråkigt dock är att min hund är sjuk kommer blod ur nosen igen på han så jag skall avvakta tills i morogn bitti är det inte över kommer jag åka in med han.
    Han har ju haft problem med nosen nu ett tag och haft bakterier där som spökat.. och det verkar som det har kommit tillbaks.
    Och sist gick detta på 3000 och går de på så mkt nu tar detta hela min semesterkassa… pluss anmälningsavgiften till Luciapokalen:(

Vilket innebär att jag inte kommer kunna tävla i år… riktigt surt isf men hunden går före.
    Om så blir fallet så får jag se de som så att jag får 1 år extra på mig att träna mig till en toppform.
    Inte måla fan på väggarna än=)

äh precis, priotering i livet.
    Du ser väl anatligen bättre ut nästa år och kanske kan överraska dig med en bra pallplats?
    Hoppas Hund kompisen blir bra, jobbigt när man ej vet felet mm.

LyftarBruden wrote:
    äh precis, priotering i livet.
    Du ser väl anatligen bättre ut nästa år och kanske kan överraska dig med en bra pallplats?
    Hoppas Hund kompisen blir bra, jobbigt när man ej vet felet mm.

Ringde vet nyligen och eftersom han är pigg och glad och inte blöder så mkt längre skulle vi avvakta tills imorgon och då åker mor in med han.

Håll tummar och tår att det inte är någe allvarligt

Quote:
    Håll tummar och tår att det inte är någe allvarligt

Tummar och tår hålles på min kant av stan också!!

Ja, inte så roligt igen med din hund! Men det behöver ju inte utesluta att du ej tävlar. Vore väldigt tråkigt eftersom du sett fram emot det så mycket. Men än e det inte över vännen!

biffen669 wrote:
    Ja, inte så roligt igen med din hund! Men det behöver ju inte utesluta att du ej tävlar. Vore väldigt tråkigt eftersom du sett fram emot det så mycket. Men än e det inte över vännen!

Klart det utesluter att jag kan tävla.. eftersom jag inte har råd att betala 800 kronor i anmälningsavgift om ännu mindre 1800 som det kostar efter 30 Juni!

Eftersom hunden kommer kosta ett par tusen nu:(

Idag tog jag en vilodag från gymmet.. jag har varit så uppe i varv med hunden så när det visades sig att det inte var någe farligt utan bara en monsterinfektion släppte allt och hela kroppen vart sååååååååååååå trött..
    Så jag kommer köra benpasset på Fredag ihop med triceps och bröst:)
    Tack och lov gick vet besöket”bara” på 800 kronor :D

[Nu är beslutet taget av mig… det blir i ngen tävling i år!

Grunderna till mitt beslut är följande!

Känner mig inte redo kroppsligt jag är för tävlingsinriktad för att ställa upp i en tävling och veta redan när jag kliver på att man inte har en chans till ens placering 5 bästa!

Dels känns det inte värt att lägga ner runt 8000 träningspaket och 6000 på kläder pluss boende och hotell osv och då veta att man inte är färdig kroppsligt och inte heller nöjd med hur man ser ut!

Dels har jag inte råd med dessa pengar utan nu får jag 1½ år på mig att spara pengar nu när jag har jobb:)

Det känns rätt beslut helt klart min idiotbulk var mitt största misstag. men när man är nybörjare och man får råd från vad jag då inte visste okunnigt folk om att äta MASSA och allt typ så gjorde jag det tyvärr.:o

Nu vet jag bättre och kommer inte göra om misstaget dels har jag ju en mycket kunnig person som hjälper mig med både kost och träningen så på dom punkterna är jag inte orolig längre.

Utan nu skall jag lägga hela året och nästa på att muskla på mig och bli riktigt snygg kroppsligt så pass att jag känner att NU jäklar finns det faktiskt en chans att jag får en pallplats=)

Vem vet det kanske slutar med att jag tävlar i BB och inte BF:D

Träningen går iallafall riktigt bra nu och kroppen börjar äntligen lyssna på dieten och går ner i fett och upp i muskler.. förr har det varit ner fett och ner muskler:evil:

Nu skall jag städa vidare här hemma=)

Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 468 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.