- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 juli, 2010 at 23:03 #397201Anonym anvandareMember
NU är mina ben normala igen.. jösses vilken träningsvärk jag har haft har knappt kunna gått benen har vikt sig lite här och där PINSAMT hahah…
Har tagit en vilodag idag har känningar i en axel och kommer ta det lugnt med axlarna nu 2 veckor frammåt köra med 2 kilos hantlar enbart.
Jag är rätt trött skall sova skall börja jobba 05 i morgon för att jobba in lite timmar flextimmar rättare sagt=)
Fick min lön idag och vilken skillnad från A-kassan som var på 8000…. nu fick jag över 18000:D och mer blir de nu när vi skall börja med skiftarbete så får nog en 4000 till.
I går hittade jag en hästgård som jag skall åka ut och kika på när visningen är endast 650 tusen.. FAST pris den var inte mkt men det duger till lilla mig och min häst och hundarna.
7,5 h mark varav 3 är bete och resten åkermark och skog.
2 Bostadshus en på 134 kvadratmeter och en på typ 80 som jag tänkt hyra ut till någon hästintresserad människa.Så håll tummarna nu att jag får köpa gården..tänk er jag bli en RIIKTIG bondmora till slut=)
22 juli, 2010 at 06:18 #397202Anonym anvandareMemberI går avverkades veckans första pass har lagt om träningsdagarna lite faktiskt så de skall mer passa mig kör fortfarande 5 dagar i veckan men har lagt ledigheten mitt i veckan så åker jag till hästen efter jobbet istället.Så kör jag på helgerna istället då det är lättare att hinna med både häst och träning innan klockan 12 så har man resten av dagen ledigt=)
Gårdagens rygg och bicepspass gick oki inte ett av de bästa passena men jag genomförde det och jag fick kontakt i alla övningar.
Idag är det vilodag Torsdagar brukar jag träna med hästen men inte idag men nästa vecka=)
Nu skall jag åka till jobbet och köra .. har en del att göra där=)
25 juli, 2010 at 22:38 #397203Anonym anvandareMemberDet var ett tag sedan
Gymmet har gått så där har haft känningar i ena axeln den jag skadat mig i förr så lyssnar på min kropp och har vilat den nu några dagar.
Var på massage i Fredags och musklena på ryggen var mjuka och fina dock hade jag en mkt irriterad muskel på rumpan som var snudd på inflammation som hon behandlat och fick order om att vila i 3 dagar från gymmet. Så har inte kört så seriöst på 1½ vecka.
Bokade även tid till en kiropraktor så imorgon efter jobbet skall jag dit så får vi se vad han hittar.
Skall man satsa inom denna sport gäller de att man tar väl hand om kroppen så den håller i många år framöver tycker jag. Så kommer boka 1 gång i månaden till denna massör och varannan till kiropraktor så underhåller man kroppen.Har även köpt backontrackskydd till bägge knäna samt ena armbågen den som knäpper(den jag har krossat en gång i tiden)
Dessa gör underverk med kroppen=)
Dieten går bra fasten det är sommar och mkt frestelser.. drack hela 2 stycken cider igår på 2,25% vart så trött av dom så jag somnade:o haha=)
Fettmätning nu den 30e spännande och se vad som hänt sedan sista nu är det 5 veckor mellan förra och nu=)
Texas han växer och frosad för fulla muggar han blir hela 11 veckor haft han i 3veckor redan jösses=)
Köpt ny BCAA samt pre workoutdrink och det smakade ritkigt gott kan varmt rekomendera.. nått jag kommer hålla fast vid iallafall=)
En lite egobild på Biceps efter ett bicepspass
[img=http://i6.photobucket.com/albums/y221/Blobas/Diggetalkameran022.jpg]Nä nu skall jag hoppa i säng jobbdag imorgon
Tjingtjing27 juli, 2010 at 20:06 #397204Anonym anvandareMemberOki i går var jag hos en Kiropraktor och tja vad säger man?? inte mkt var rakt på min kropp.. 2 cm benskillnad mellan benen och ryggen var toksned pluss att bäckenbenet var vridet och sne.
Så min smärta sedan olyckan 2001 i ryggen/höften/knäna har inte varit en inbillning.
Har inte haft suuperont förrens jag nu har börja tränat och jag märker att jag musklar mig snett och börjar göra ont i ryggen.
Så nu är jag äntligen rak men nu kommer då biverkningarna.. nu måste kroppen muska upp sig rätt efter att ha musklat upp sig snett i 9 år får man satans träningsvärk av att helt plötsligt byta kroppsställning.
Så just nu går jag på värktabletter för att kunna vara i rörelse.
Inge hitt på jobbet men jag fick stå och pressa motorer och då har man lyft så det är inge tungt.Så ingen träning denna vecka för skall tillbaks på Torsdag innebär att ryggen igen blir instabil 24 timmar efter kotknackningen.
SEN så då jävlar säger jag bara haha.Hade tänkt gå 2 timmar om dagen ist för att gymma men fick ge upp den ideén nu när värken kom.
Händer inte så mkt annars har lite smått på gång här en hemlis än så länge men kan säga att blir det som jag vill så blir jag världens lyckligaste tjej=)
29 juli, 2010 at 06:08 #397205Anonym anvandareMemberIdag vaknade man av världens största åskknall.. huvaligen vad det har åskat och regnat sedan 04 inatt och jag som bara ÄLSKAR åska kunde ju inte låta bli att bara ligga och njuta:P
Idag är det återbesök till Kiropraktorn och är lite nervös idag för idag vet man ju vad somkomma skall vilket jag inte visste i Måndags.
Det gör ju inte ont mer obehagligt men skönt skall det bli sedan blir det vila under helgen så på Måndag är det nya tag med gymmet..Börjar få lite smått panik över att inte få träna:cry:
Iof går jag ner fortfarande vägde 66,4, och sist vid fettmätningen vägde jag 68,9 har köpt en ny våg en digitalvåg så denna är nog mer snarlik den som är vid fettmätningen.
Hoppas kunna vara nere på 66 vid fettmätningen imorgonNu skall jag packa ihop och åka till jobbet i spöregnet.. sånna här dagar är man glad över att jobba inomhus:D
30 juli, 2010 at 20:50 #397206Anonym anvandareMemberFettmätning idag… var väl väntat att jag tappat vatten i musklerna hela 1,1 kilo(!). K’nns lite surt men de går jag iupp igen lätt när jag börjar köra igång igen..Nu gäller det att bli frisk först och främst=)
Redan bättre var bara 1 cm sned går och de drog han rätt igen så imorgon får jag träna igen.. men nu är det blätta vikter som gäller 1 månad framöver så jag stärker upp de vilande muskler som nu skall börja jobba. Sedan stretcha som en galning ligger varje kväll.. om jag fortsätter såhär kommer jag snart kunna slå knut på mig själv:D
Saknar verkligen gymmet och får nog påminna mig bra många gånger att INTE öka på vikterna..
He he hittade lite bilder nog faen har det hänt en hel del med mig
Bilderna är tagna 17 Mars och 17 Juli 4 månader mellan dom med andra ord..17 Mars 2010 Bulkat upp mig hela 12 kilo(!) FET:P
[img=http://i6.photobucket.com/albums/y221/Blobas/Jagmars12010.jpg]Efter 4 månader jag spänner mig inte alls har inte lärt mig fälla ut ryggen än men de kommer=)[img=http://i6.photobucket.com/albums/y221/Blobas/Diggetalkameran072.jpg]Nu när man ser så här ser iallafall jag stor skillnad.. men man tycker inte de har hänt så mkt när man ser sig själv. Men näramn ser så här ser man ju att det har hänt.. glad vart jag iallafall=)30 juli, 2010 at 21:23 #397207Anonym anvandareMemberKlart som fan de har hänt saker, till och med en blind person skulle se det.. Skämt å sido. Du har som fan mycket snyggare kropp NU!
30 juli, 2010 at 21:49 #397208Anonym anvandareMemberLyftarBruden wrote:Klart som fan de har hänt saker, till och med en blind person skulle se det.. Skämt å sido. Du har som fan mycket snyggare kropp NU!Ha ha ha mjo förr så jag ut som en strandsatt valross eller nått uujuj.. aldrig någonsin en såndär idiotbulk igen i mitt liv:D
1 augusti, 2010 at 09:06 #397209Anonym anvandareMemberTog lite bilder i går på min totalt trycklösa kropp nu när man är sjuk men aja lite kan man väl se att man gått ner?
Före! 17 Mars
[img=http://i6.photobucket.com/albums/y221/Blobas/JagMars2010.jpg]Igår 31/7[img=http://i6.photobucket.com/albums/y221/Blobas/Bilder31juli2010069.jpg]Känns så jävla tröstlöst nu när man är dålig och inte kan träna fullt ut man tappar så mkt på så kort tid.. Men det är inte mkt att göra åt hälsan går före allt.
Skall nog börja Bulka igen denna gång skall jag dock följa choachens kostschema så jag går upp i muskler och inte bara i fett som ovan haha1 augusti, 2010 at 10:42 #397210Anonym anvandareMemberSe det som en livsstil istället för bara mat och träning, eller vad man ska säga. Du saknar en hel del kilon för att ställa dig på en scen utan att bara se tunn ut. Så tänk några år framöver att fixa några kg muskler, bulka lugnt och fint. Ingen idé att gå runt tjock för oftast trivs man lite bättre när man känner sig i form.
Sedan måste jag säga att dina bilder på armarna förstår jsg knappt. Kommer en ny hela tiden och jag kan inte se någon skillnad.
Lycka till med satsningen mot scenen
1 augusti, 2010 at 14:30 #397211Anonym anvandareMemberRichard B wrote:Se det som en livsstil istället för bara mat och träning, eller vad man ska säga. Du saknar en hel del kilon för att ställa dig på en scen utan att bara se tunn ut. Så tänk några år framöver att fixa några kg muskler, bulka lugnt och fint. Ingen idé att gå runt tjock för oftast trivs man lite bättre när man känner sig i form.Sedan måste jag säga att dina bilder på armarna förstår jsg knappt. Kommer en ny hela tiden och jag kan inte se någon skillnad.
Lycka till med satsningen mot scenen
Jag har breddat mig bra många cm.. bilder finns att se och jämföra i denna dagbok.. att säga att jag inte utvecklas på detta år jag nu tränat är att ljuga och rent utsagt elakt!:evil:
Och kan du inte se skillnaden på min armutveckling bör du gå till optikern för alla andra ser klar skillnad på muskellinjer.Har du inge vettigt eller peppande att säga mig kan du lika väl hålla dig härifrån!!!!!
Konstruktiv kretik eller ingen!1 augusti, 2010 at 22:02 #397212Anonym anvandareMemberBlobas wrote:Jag har breddat mig bra många cm.. bilder finns att se och jämföra i denna dagbok.. att säga att jag inte utvecklas på detta år jag nu tränat är att ljuga och rent utsagt elakt!:evil:
Och kan du inte se skillnaden på min armutveckling bör du gå till optikern för alla andra ser klar skillnad på muskellinjer.Har du inge vettigt eller peppande att säga mig kan du lika väl hålla dig härifrån!!!!!
Konstruktiv kretik eller ingen!Tyckte jag skrev lite tips ändå. Du gjorde en skitkass bulk. Mitt tips om lugnbulk och se det långsiktigt var väl ganska vettigt?
Jag skrev inget om din bredd eller muskelutveckling, förutom på armarna där jag har svårt att se en enorm utveckling som du vill få det till.
Lägg gärna upp ett ihopklipp av bilder då så jsg enkelt kan se.
Kör hårt, cry baby.
2 augusti, 2010 at 06:01 #397213Anonym anvandareMemberJa när man är grönsak inom området och går in här och får tips om att äta allt och i tonvis då blir bulken så där som jag fick:(
Nu vet jag bättre har ju anlitat en coach och han kan sin sak så denna bulk är jag inte ett dugg orolig över att den skall bli lika fel som sist.
Armbilder hinner jag inte lägga upp nu det får bli sen när jag har tid annars kan du kolla här i bloggen det finns på första sidan före bilder
3 augusti, 2010 at 06:13 #397214Anonym anvandareMemberVeckans första pass inleds ikväll var på en tripptur till stockholm för ett ärende i går så träningen kom ikläm=(
Men idag då skall de tränas efter jobbet.. rygg, biceps och mage står påschemat och lite nya specialövningar för ryggen har man fått som skall förbättra min hållning återbesök till PT/Coash sen där jag skall kolla hur han vill lägga up min bulk. Känns skönt med en som kan och kan hjälpa mig denna bulk så allt går rätt till..Vill ju gå upp muskler och inte fett haha.
Dagarna går rätt fort trots att man längtar till Onsdag kväll=).. kasnke avslöjjar minhemlis imorgon=)
5 augusti, 2010 at 18:32 #397215Anonym anvandareMemberI går fick min älskade hund somna in.. han hade canser en stor tumör i huvudet visade det sig=(
kan inte med ord beskriva hur jag saknar han. Jag gråter tills det inte finns några tårar kvar att gråta.Blir inge träning denn avecka heller.. är helt off
Min älskade hund saknar dig för evigt!
[img=[IMG]http://i6.photobucket.com/albums/y221/Blobas/4Maj2010009.jpg][/IMG]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.